AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Skal egentlig i selskap i morgen, men er nå veldig usikker siden en som kommer fikk influensa for fem dager siden og har ligget med feber og hoste. Jeg ville aldri selv gått bort i selskap med influensa med tanke på å smitte andre. Regnet kanskje med dette skulle løse seg selv ved at den som er syk ville holde seg hjemme, men vedkommende føler seg bedre og har ikke trukket seg. Jeg har en bekjent som er lege som sa at influensaen som går nå smitter så lenge man har symptomer, og jeg tror absolutt ikke denne personen er symptomfri allerede. Så nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Vil jo ikke oppfattes som vanskelig heller når det ser ut som det er greit for de andre. Anonymkode: 34101...4e9
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 For meg hadde det vært to alternativer her: 1. Gå, holde avstand og håpe på det beste 2. Lyve om at «jeg kjenner på begynnende influensasymptomer og holder meg hjemme både for helsen og for å unngå å smitte alle om det er influensa»
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 Jeg kunne sagt at det er så mye som går nå og jeg orker ikke å bli syk, så jeg blir hjemme. Jeg er lungesyk, så folk hadde nok forstått det. Ikke det gøyeste å si til folk, men jeg har blitt bedre på å ikke komme med unnskyldninger og heller si det som det er med årene. Jeg synes også det er spesielt at folk går i selskaper med symptomer. Jeg har faktisk folk rundt meg med korona nå, og de hadde symptomer i god tid og tok bare febernedsettende og gikk på julebordet, og en annen tilstelning dagen før der igjen. Dagen etter julebordet tok de test og ups. De er også syke. Skjønner det er kjipt å ikke kunne gå på ting, men dumt å ikke ta hensyn til andre også. Anonymkode: 29864...72e 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Ville avlyst og sagt at det er viktig for meg å holde meg frisk siden jobben krever mye, så kan ikke ra sjansen på å bli influensasyk pga en gjest som kanskje ikke er ferdig med å være smittsom. Anonymkode: 0fa8e...56f
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Jeg synes også det er rart at man ikke tar hensyn til andre. Kanskje jeg bare skal si det som det er at jeg ikke vil bli smittet. Hadde Corona for en måned siden, så er veldig lite lysten på å bli syk i jula nå. Anonymkode: 34101...4e9
Topsi Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 Jeg forstår ikke hvorfor folk Synes det er helt ok å gå rundt og smitte andre med alt mulig
Adrenalina1 Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Topsi skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke hvorfor folk Synes det er helt ok å gå rundt og smitte andre med alt mulig Enig. Det må jo mangle noe vesentlig under topplokket på slike folk. De er jo ikke i stand til å tenke på andre enn seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Er det forkjølelse eller influensa den personen har da? Men tja. Hadde blitt hjemme om det er snakk om faktisk influensa. Anonymkode: 82f92...c7f
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Topsi skrev (6 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor folk Synes det er helt ok å gå rundt og smitte andre med alt mulig Enig. Argumentet noen bruker nå er at de har ikke Corona, så da gjør det ikke noe at de reiser bort selv om de er syke, noe jeg synes er veldig rart. Anonymkode: 34101...4e9
Topsi Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig. Argumentet noen bruker nå er at de har ikke Corona, så da gjør det ikke noe at de reiser bort selv om de er syke, noe jeg synes er veldig rart. Anonymkode: 34101...4e9 Ja, jeg har sett folk dø av influensa,og influensa er faktisk farligere for yngre enn corona....
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det forkjølelse eller influensa den personen har da? Men tja. Hadde blitt hjemme om det er snakk om faktisk influensa. Anonymkode: 82f92...c7f Er nok influensa siden det har vært feber i flere dager, men er det forkjølelse, så har jeg ikke lyst på den heller akkurat når det er sånn at man er sengeliggende i flere dager Anonymkode: 34101...4e9
Gjest Warrior Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 Selvfølgelig skal ikke folk med influensa gå i selskap å smitte alle andre. Folk må tenke litt og respektere andre. Man smitter i minst en uke ca. Jeg har ligget syk med influensa i 2 uker når jeg har fått det skikkelig hardt. Hadde aldri i livet gått i selskap hvis noen med influensa valgte å gå. Å hvis de som har selskapet velger å la noen med influensa eller korona komme så får de bare bli smittet selv. Så kan alle som ikke ønsker å få dagene fremover bli ødelagt av unødvendig sykdom la være å gå. Så vil du ikke bli smittet så kan du trygt la være å gå og drite i hva andre mener om det. Du bestemmer over deg selv. Andre har ikke noe med det å gjøre
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 En blir hjemme. Enkelt og greit. Anonymkode: 22bb3...962
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #14 Skrevet 25. desember 2022 Jeg har nettopp hatt årets sesonginfluensa, og hadde ikke klart å gå i selskap om noen truet meg med pistol! Klarte knapt å gå på do i to døgn, og lå med feberfantasier. Covid var bare barnemat i forhold. Men etter fem dager var jeg jo i grei form, og var neppe smittefarlig lenger, så jeg ser ikke helt problemet her. Anonymkode: b9d6a...c6b 1
hvitblomstlilje Skrevet 25. desember 2022 #15 Skrevet 25. desember 2022 Warrior skrev (1 time siden): Selvfølgelig skal ikke folk med influensa gå i selskap å smitte alle andre. Folk må tenke litt og respektere andre. Man smitter i minst en uke ca. Jeg har ligget syk med influensa i 2 uker når jeg har fått det skikkelig hardt. Hadde aldri i livet gått i selskap hvis noen med influensa valgte å gå. Å hvis de som har selskapet velger å la noen med influensa eller korona komme så får de bare bli smittet selv. Så kan alle som ikke ønsker å få dagene fremover bli ødelagt av unødvendig sykdom la være å gå. Så vil du ikke bli smittet så kan du trygt la være å gå og drite i hva andre mener om det. Du bestemmer over deg selv. Andre har ikke noe med det å gjøre Du har rett, jeg kommer ikke til å gå. Akkurat ferdig med Corona selv og trenger ikke gå dit jeg vet det er fare for å bli smittet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå