AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 For noen måneder siden var jeg i et stygt brudd med eksen og besøkte da denne venninnen flere ganger for å få luftet problemene og få tankene mine over på noe annet. Mens jeg var der oppfordret hun meg til å tenke negativt om eksen og noen andre for å bli fortere ferdig med han og de andre som jeg har opplevd har tatt noen andres side i en hendelse jeg ble utsatt for. Jeg prøvde da å fokusere på hva de hadde gjort som jeg ikke likte og som jeg følte var ufint sagt og gjort. Jeg la ikke merke til før etter at jeg hadde grått meg ferdig at hun holdt telefonen på en slik måte man ville holdt telefonen om man filmet noen, men slo det ifra meg siden hun besvarte noen meldinger underveis og viste meg dem. Nå har jeg derimot lagt merke til at eksen og de jeg snakket om har vært annerledes mot meg siden, uten at jeg har snakket med de om noe av det som såret meg. De har alle trukket seg unna meg, behandlet meg som et utskudd og ikke vært interessert i å snakke med meg når jeg har tatt kontakt pga skoleprosjekter vi skulle ha sammen. Jeg har mine mistanker nå om at hun kan ha klippet opp videoer og delt de, og fått det til å fremstå som jeg har sagt noe jeg ikke sa, fordi to av de jeg snakket om har slengt ut en par kommentarer på noe jeg ikke helt har forstått hvor kommer fra, siden de ikke var der når jeg snakket med henne. I den senere tid har jeg merket at hun har holdt telefonen opp på samme måte som før og jeg har fått spørsmål som for meg ser ut som jeg skulle blitt såret og trigget over og hun har stakkarslig gjort meg når hun snakker til meg enda jeg den siste uka har følt meg bedre enn noen gang før. Jeg har ingen beviser, men kan det tenkes at jeg har rett og at hun faktisk har gjort noe for å skade meg? Jeg trodde alt vi snakket om forble mellom oss men nå er jeg ikke trygg på det lenger. Er jeg på bærtur? Anonymkode: d34bd...741
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Herregud, så ekkelt Anonymkode: 3330f...792 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud, så ekkelt Anonymkode: 3330f...792 Det er veldig ekkelt. Det er andre ting jeg ikke deler her som bygger opp under mistanken min. Og så utrolig ubehagelig at andre filmer alt mulig nå for tiden! Anonymkode: d34bd...741
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 (endret) En som ødelegger for andre mennesker bare fordi hen liker å ødelegge faller inn under kategorien til cluster B diagnose som psykopati, narsissisme, sosiopati, machiavellisme eller i mildeste fall sadisme Anonymkode: 8fd38...fc8 Endret 27. desember 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Hvorfor er du så overbevist om at hun har filmet deg og ikke «bare» slengt dritt bak ryggen din? Anonymkode: e28f7...568
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): En som ødelegger for andre mennesker bare fordi hen liker å ødelegge faller inn under kategorien til cluster B diagnose som psykopati, narsissisme, sosiopati, machiavellisme eller i mildeste fall sadisme Anonymkode: 8fd38...fc8 Det kan også bare være usikkerhet eller sjalusi. En sterk binding i vennskapsgrupper er faktisk en felles negativ. Dvs en venn som blir baksnakket eller holdt utenfor. Dette er til og med bevist innen forskning. Hvis TS sin venninne føler hun er bedre likt enn seg selv i gjengen kan det hende hun er sjalu og usikker og tråkker henne ned for å få høyere status i gjengen. All uakseptabel oppførsel må ikke være grunnet en diagnose. Folk kan være drittsekker, usikre og sjalu, eller rett og slett bare ha så mye bagasje at følelsesreguleringen er helt skakk. TS, jeg hadde spurt gjengen rett og lagt deg flat og fortalt hvordan du fikk deg til å si disse tingene hvis de har sett videoer/ fått høre det av denne venninnen. Venninnen din hadde jeg kuttet ut. Anonymkode: 47523...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 (endret) Jeg var ikke klar over at borderlind tilhører cluster B. Jeg skal være mer forsiktig med å bruke samlebetegnelsen cluster B da, beklager for det. Jeg mener altså dyssosial personlighetsforstyrrelse, som tidligere presisert mer konkret i tråden altså psykopati, sosiopati, narisissisme og machiavellisme. Disse har nedsatt empati og liker å såre andre Anonymkode: 8fd38...fc8 Endret 27. desember 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 Jeg hadde tatt kontakt med venninna di og spurt henne, og kanskje kontaktet eksen og spurt han også. Det kan være hun ikke har filmet, men brutt tilliten din og snakket om deg til eksen din og vennene hans. Dere som driver og diskuterer over her, stopp. Dette er ts sitt innlegg og dere diskuterer noe som er helt urelevant for hva hun laget tråden om. Anonymkode: c3a41...4f9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Skrevet 26. desember 2022 Det er jo en kjensgjerning at mange med borderline scorer lavt på kognitiv empati. Anonymkode: 2401c...83e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 Kan ikke du spørre noen av de om dette? Si at du har fått høre om et filmopptak…. Dette er bare dårlig gjort av din «venninne», det sier ganske mye om hvordan hun er som person. Det er noe alvorlig galt med personer som gjør slike hemmelige opptak av samtaler, der det i utgangspunktet ikke er nødvendig. Anonymkode: a9e1c...659
lillevill Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei. Det er stor forskjell på å ta opp telefonen å filme en delfin i Oslo bukta og legge ut på Facebook, og å ta opp fortrolige samtaler med nære venner og vise de hun snakker om bare for å sabotere og ødelegge rykter og sosiallivet til den som deltar i samtalen. Sistnevnte er sosiopatisk Anonymkode: 8fd38...fc8 Enig. Det er grusomt gjort.
Rhodiola Skrevet 27. desember 2022 #12 Skrevet 27. desember 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå