AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Min samboer er glad i å drikke, og har flere alkoholikere i slekten. Vi har hatt uendelige samtaler om inntaket hans, og det virker som han ikke klarer å stoppe. I tillegg har det vært flere alvorlige og ubehagelige situasjoner som følge av hvor full han blir. For 2 uker siden hadde jeg bursdag, og det ender opp med at hele kvelden blir ødelagt for han drikker så mye. I går feiret vi jul hos mine foreldre, og han drikker 1,5 flaske vin og 7-8 halvlitere med øl. Han blir full og begynner å diskutere ting foran familien min. Jeg blir flau og tilslutt sier jeg at vi må gå hjem. Jeg sier rolig at han kanskje må prøve å begrense drikkingen, spesielt på julaften. Da blir han sur for jeg maser og mener at det blir for mye mas. Han begynner så og diskutere om andre ting, og det ender opp med at jeg sitter å gråter både julaften og bursdag. Vet ikke om jeg orker dette mer. Idag er han tilbake til samme snille person jeg ble forelsket i, og er enig i at han fikk for mye drikke men det er samme regla gang på gang. Jeg bare later som jeg er glad og blid idag for orker ikke mer diskusjon, men sitter nå og gråter for meg selv da jeg er så sliten. Føler jeg må bekymre meg hver gang det er en stor dag som egentlig skal være fin. Hva bør jeg gjøre eller si? Anonymkode: 472ab...229 13
Ishavsrøya Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 Har hatt det helt likt som deg. Utrolig slitsomt. Vet hvordan du har det❤ 1
svartkatt Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Det er ikke bare en følelse. Du burde ikke finne deg i dette lengre. Det nytter ikke at han er enig når han blir edru. Han må slutte å drikke. Før han greier ta det valget vil ingenting bedre seg. 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Du sier at han «kanskje må begrense drikkingen»… ja ja. Du må si: Jeg går fra deg hvis du fortsetter å være full i familieselskaper. Men du må jo selvsagt mene det- og det gjør du kanskje ikke. Anonymkode: f7843...e34 9 1 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 Lorieen skrev (23 minutter siden): Du bør gå fra ham. Ja. TS du må gå ifra han. Spør deg selv, orker du virkelig å leve i et slikt forhold med en så stor psykisk usikkerhet resten av livet? Slike som ikke har kontroll kan finne på å smugdrikke hver dag til slutt. Anonymkode: 9f161...a4b 1 2
tussi680 Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Hadde foretrukket å forsvinne fra vedkommende, de har sine ups and downs perioder, innimellom er de snille som lam, andre ganger helt pyton. Kom deg unna. 1
Razor1976 Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Vokste opp med en far som alltid drakk når han fikk sjansen. Han skulle også «begrense» etter at vi hadde hatt mange nok hendelser hvor ting gikk til helvete. Det går sjelden bra for sånne å begrense; det blir alltid for mye uansett. Ville heller hatt drikkenekt på dem Du har min medfølelse 🖤 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Ultimatum. Han kan ikkje drikke. Han må velje deg eller alkohol. Anonymkode: c90e9...3df 4 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Dere må begge innse at han ikke har evne til å begrense. Han drikker til det er tomt. Eneste løsningen er at han avstår fra alkohol. Anonymkode: bcc72...be4 6 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 Vil du virkelig la denne mannen ødlegge alt sosialt? Du vil bare ende opp med å isolere deg, og kvi deg til hvert eneste sosialt arrangement eller selskap. Fordi han ikke kan kontrollere sitt inntak av alkohol får du også et anstrengt forhold til alkohol. Anonymkode: e7773...88d 4 1 3
Elle Melle Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 Hvem pokker VIL seg selv så vondt når man har et valg? Om du ikke har barn med ham, finn deg en annen person å dele livet med. Å tro på at han faktisk har evne til å kutte ned er å lure seg selv og når du faktisk ikke MÅ velge å ha det sånn så skjønner jeg ikke hvorfor dette er godt nok for deg. Det er ikke normalt å måtte grue seg til alle festligheter. Det er ikke normalt at den ene voksne i paret ikke kan ta ansvar for seg selv. Det er ikke normalt å drikke så mye i familieselskap. Det er ikke normalt å drite i hvordan kjæresten har det fordi drikking er viktigst. Ingen ting av det du opplever er normalt. Spørsmålet er hvorfor du velger å ha det unormalt. Det er ikke hans ansvar men ditt. Hva du godtar. Han kan selvsagt gjøre akkurat hva han vil, men da er konsekvensen at du ikke vil leve sammen med ham. Det kommer med en veldig høy pris å bare fortsette i forholdet, og skal du ha barn må de også betale. Så det er ikke bare du som får kjenne på konsekvensene. 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 Han fortsetter å drikke selv om det flere ganger har endt med at du gråter og har det vondt på store dager du har gledet deg til. Han respekterer deg ikke. Anonymkode: ac6ec...21f 4 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #14 Skrevet 25. desember 2022 Jeg hadde stilt et ultimatum. Det hadde vært for belastende og uforenlig med mine verdier og trygghet å ha en mann som var sånn, så jeg hadde sagt at han enten fikk slutte å drikke eller leve som singel uten meg. Alkoholmisbruk er veldig alvorlig. Anonymkode: da0b2...44e 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #15 Skrevet 25. desember 2022 Han skal søke hjelp for drikkingen sin, ellers går du fra han. Siden han ikke klarer bare med ett glass, så er ultimate null alkohol eller så forsvinner du. Anonymkode: ec3ac...ec0 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #16 Skrevet 25. desember 2022 Drikk du også det føles godt også blir du ikke flau. Livet skal nytes Anonymkode: d5d1a...a45
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #17 Skrevet 25. desember 2022 Når man velger rusen over familien (sin samboer), så er man en alkoholiker. Anonymkode: 123c4...ed8 10 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #18 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva bør jeg gjøre eller si? Anonymkode: 472ab...229 Si at han har et stort alkoholproblem, som ikke er forenlig med å være i et forhold. Anonymkode: e0c01...05c 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #19 Skrevet 25. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Si at han har et stort alkoholproblem, som ikke er forenlig med å være i et forhold. Anonymkode: e0c01...05c Du liker ikke å ha det gøy ja Anonymkode: d5d1a...a45
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #20 Skrevet 25. desember 2022 Ikke drikke, respektere dame Anonymkode: d5d1a...a45 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå