Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kommunen legger ut bilde på sosiale medier og skriver takk for «innsatsen» «engler» osv om helsearbeidere som jobber julehelga. 
Altså, Takk for innsatsen? 
De er jo på jobb.. 

Anonymkode: aa66f...ca3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis er de på jobb.

Takk for innsatsen.

• Hjerte 1
Skrevet

Nesten alle er på jobb om det så er jul, påske, sommer, vinter, høstferie osv osv. Det er en del av det å ha en jobb!! 

Og det som også er greit er det at en får ekstra betalt. 

Skulle trodd at folk bare kunne sagt  "Næææ, gidder ikke jobbe i jula jeg", jobb fører med seg ansvar og det betyr at en må stille på jobb. Vaktene rullerer slik at en stort sett bytter på hvem som jobber jula.

Det blir for dumt å takke for dette, det er en selvfølge. 

Anonymkode: 3abc4...5d2

• Liker 2
Gjest Hottentått
Skrevet

Så hyggelig at de blir satt pris på ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nesten alle er på jobb om det så er jul, påske, sommer, vinter, høstferie osv osv. Det er en del av det å ha en jobb!! 

Og det som også er greit er det at en får ekstra betalt. 

Skulle trodd at folk bare kunne sagt  "Næææ, gidder ikke jobbe i jula jeg", jobb fører med seg ansvar og det betyr at en må stille på jobb. Vaktene rullerer slik at en stort sett bytter på hvem som jobber jula.

Det blir for dumt å takke for dette, det er en selvfølge. 

Anonymkode: 3abc4...5d2

Nettopp! Helt enig. 
Jeg kobber i barnehage, og hører aldri noe «takk for innsatsen» fra kommunen. Det er kun sykepleiere som blir takket. Som at de er noen helter som velger å jobbe i jula som veldedighet. 

Skrevet

Selvfølgelig er det jobben, men det betyr ikke at det er så veldig artig å være borte fra familien på julekvelden 🤷‍♀️

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp! Helt enig. 
Jeg kobber i barnehage, og hører aldri noe «takk for innsatsen» fra kommunen. Det er kun sykepleiere som blir takket. Som at de er noen helter som velger å jobbe i jula som veldedighet. 

Det er jo de største vernede bedriftene. Man får lønn, men ikke ut fra innsats eller resultater.

Skrevet

Vi har en helsemedarbeider her i huset.

Krevende jobb for han. Kjedelig for de som ikke har en av sine nærmeste her i jula, krevende for meg som må dra hele det praktiske lasset rundt jul. Nå ringte han nettopp å sa han ikke kunne komme hjem til 1.dags middag i og med at det er en pasient og pårørende som trenger han mer. 

Man får forresten ikke noe ekstra betalt når det følger vanlig turnus. Ikke at pengene betyr noe i dette. 

Så selvfølgelig betyr det noe at enkelte velger å si at de setter ekstra pris på innsatsen akkurat denne helgen. 

Anonymkode: d2c8b...d1a

Skrevet

Fysj for en ufyselig tråd, kollegene mine får ikke feire jul med familien fordi de tar seg av DERES  familie, og.alt de får.er dritt

• Liker 1
Skrevet
Topsi skrev (17 minutter siden):

Fysj for en ufyselig tråd, kollegene mine får ikke feire jul med familien fordi de tar seg av DERES  familie, og.alt de får.er dritt

Ser ikke noe sted at de får dritt. Men at de blir hyllet som engler. 
Min mann må ofte ut på natt å måke snø, det er hans ekstra jobb på vinteren.. ser aldri han blir omtalt i mediene som engel.. hadde det ikke vært for han og teamet hadde ikke folk kommet seg ut døra og på jobb. 
Poenget er at en må se de andre yrkesgruppene også, ikke vare de som jobber jul. 
Min bror jobber offshore i jula.. ingen hyllest fordi han bidrar med å fylle opp formuen i Oljefondet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser ikke noe sted at de får dritt. Men at de blir hyllet som engler. 
Min mann må ofte ut på natt å måke snø, det er hans ekstra jobb på vinteren.. ser aldri han blir omtalt i mediene som engel.. hadde det ikke vært for han og teamet hadde ikke folk kommet seg ut døra og på jobb. 
Poenget er at en må se de andre yrkesgruppene også, ikke vare de som jobber jul. 
Min bror jobber offshore i jula.. ingen hyllest fordi han bidrar med å fylle opp formuen i Oljefondet 

Hva med å skrive et leserinnlegg til en avis da. I lokalavisen i område mitt er det leserinnlegg støtt og stadig som skryter over både brøytemannskap, privatpersoner osv. 

Skrevet

Latterlig å takke for dette. Som tidligere helsearbeider så var det fint å gå på jobb disse dagene; jeg slapp dysfunksjonelle familiebesøk og hadde meget (!) godt betalt. Nå sitter jeg her alene med «julefri» og en dårlig betalt kontorjobb. Hadde glatt gått på jobb med gode kolleger isteden. Det er forøvrig mange flere yrkesgrupper enn sykepleiere på jobb, hvor er deres takk? 

Anonymkode: d5040...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...