AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Ungen her har hatt trassanfall hver dag siste 3 dagene. Alt pga endra rutiner nå som det er juleferie. Han har ikke asparges, men er grensetilfelle for ADHD. Noen andre småbarnsfamilier som ikke syns jula er så stas? Han har fått en haug av julegaver, vi har spist masse god mat, pynta og ordna til jul, men ungen klarer vi ikke få glad allikevel.... Anonymkode: d66a2...508
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Helt vanlig at treåringer har trassanfall. Slitsomt når det står på selvfølgelig for dere og barnet. Prøv å snakke med barnet ikke til barnet. Må le litt av aspargesen din. Anonymkode: ba02e...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Helt vanlig at treåringer har trassanfall. Slitsomt når det står på selvfølgelig for dere og barnet. Prøv å snakke med barnet ikke til barnet. Må le litt av aspargesen din. Anonymkode: ba02e...ae Det er en 5-åring.... (Bruker autokorrekt, Anonymkode: d66a2...508 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt vanlig at treåringer har trassanfall. Slitsomt når det står på selvfølgelig for dere og barnet. Prøv å snakke med barnet ikke til barnet. Må le litt av aspargesen din. Anonymkode: ba02e...aeb Det er ikke noe å le av. Barn som har utfordringer reagerer ofte på endring i rutiner. Ts, er det mye som skjer da, mye besøk, folk og slikt? Kanskje barnet trenger ro og fred? Eller å få være ut å få ut energien sin? Anonymkode: d33e3...3d6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe å le av. Barn som har utfordringer reagerer ofte på endring i rutiner. Ts, er det mye som skjer da, mye besøk, folk og slikt? Kanskje barnet trenger ro og fred? Eller å få være ut å få ut energien sin? Anonymkode: d33e3...3d6 Aspergers ler man ikke av. Asparges derimot 😂 fantastisk autokorrekt det er lov å dra på smilebåndet av. At juleferie er slitsomt, tror jeg alle småbarnsforeldre synes. Anonymkode: ac2b9...1cb 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aspergers ler man ikke av. Asparges derimot 😂 fantastisk autokorrekt det er lov å dra på smilebåndet av. At juleferie er slitsomt, tror jeg alle småbarnsforeldre synes. Anonymkode: ac2b9...1cb Ååå den autokorrekten la jeg ikke merke til😄 Den er det lov å le av ja! 😂 Anonymkode: d33e3...3d6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Vi har et diagnosebarn og i mange år var jula et sant helvete. Etter hvert ble vi litt mer drevne. Vi la lista ned og feiret hjemme. bare oss. Men alle de forventningene som hadde boblet opp i ungen i hele desember, noen ble innfridd og andre ikke, i tillegg til endrede rutiner, var oppskrift på atomkatastrofe her. Ved å legge lista litt ned, roe tempoet, spre pakkene litt ut over dagen. Holde de vanlige rutinene, så godt som mulig, klarte vi etter hvert å unngå katastrofe på selve julaften. Anonymkode: 14d07...bda
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Endring i rutine, masse ekstra styr med gaver og selskap. Forventninger. Ta han med deg ut og lek Anonymkode: fa281...9b0
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Ja vi har hatt en helt jævelig jul hittill, omgangssyken og så influensa. Vi har vert SÅ syke hele høst, fatter ikke hvordan vi skal greie å karre oss opp i morgen, og hvordan vi skal greie oss neste år med bare 20 sykt barn dager. Vi har vært mer syke enn friske i høst. Anonymkode: 1d29a...9bf
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja vi har hatt en helt jævelig jul hittill, omgangssyken og så influensa. Vi har vert SÅ syke hele høst, fatter ikke hvordan vi skal greie å karre oss opp i morgen, og hvordan vi skal greie oss neste år med bare 20 sykt barn dager. Vi har vært mer syke enn friske i høst. Anonymkode: 1d29a...9bf Du har min sympati! Vi har vært igjennom "alle" barnesykdommer og virus greier i høst. Har snart ikke no å gå på. Ogsåda jul i tillegg, med trassanfall og null energi.... God bedring, håper det bedrer seg snart for dere. Ts. Anonymkode: d66a2...508
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 Her er vi også veldig lei av sykdom. Treåringen hadde feber IGJEN i kveld. Ellers har fireåringen alltid vært typen som tåler endringer i rutinene godt, og etter to sene kvelder på rad sov hun til ni og våknet opplagt og blid som ei sol i morges. Mens treåringen strever mer med det, og hadde fullstendig sammenbrudd litt utpå dagen i dag. Jeg tror det ville skjedd uten den feberen også. Vi har fri hele romjulen og frem til 2. desember, så jeg har tro på fine dager etter hvert. Det var først og fremst julaften som ble veldig annerledes, med folk og nisse (som var veldig skummel) og sen kveld. Det vil si, jeg hadde tro på fine dager. Men nå er det bare å stålsette seg for ny virusinfeksjon, ca. en uke etter at vi var ferdige med omgangssyken. Anonymkode: 8c5c8...5db
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ungen her har hatt trassanfall hver dag siste 3 dagene. Alt pga endra rutiner nå som det er juleferie. Han har ikke asparges, men er grensetilfelle for ADHD. Noen andre småbarnsfamilier som ikke syns jula er så stas? Han har fått en haug av julegaver, vi har spist masse god mat, pynta og ordna til jul, men ungen klarer vi ikke få glad allikevel.... Anonymkode: d66a2...508 Ja, men jeg kan desverre ikke trøste deg. Vår 16-åring med ADHD har fått en greie at han ikke vil spise det samme som oss i jula og er mye sur. Anonymkode: d5fd4...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå