AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Hei, har en kjæreste som ikkje vil at vi skal være sammen i juletiden (ver sammen i litt over 1 år). Jeg ville gjerne vere hos han eller han hos meg i julen,(noen dager før julaften, og i romjulen), men han ville ikke vere sammen pga julen skulle tilbringes med familie. noe som jeg reagerte på fordi jeg følte at han ikke så på meg som familie da. er dette “normalt” eller overreagerer jeg? Anonymkode: dfc87...209
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Ja etter så kort forhold er det normalt. Først når det er barn eller ekteskap i bildet at det blir normalt å feire med hverandres familier Anonymkode: fe752...f94 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 Vi er voksne særboere flere år og feirer ikke jul sammen. Spør om du kan få bli med ham neste år. Anonymkode: 17cdf...353
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Hvor mange tråder skal du opprette om dette? Anonymkode: 97447...b9e
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Første julen; vi følte det naturlig å være med "vår" familie Andre julen; vi begynte å føle på at tid sammen betydde mye, og valgte romjul og nyttår sammen Tredje julen; vi hadde begynte å føle på at vi var hverandres nærmeste familie, og at tiden sammen var viktig, så vi begynte å feire julaften sammen, og være sammen alle dagene i jula Anonymkode: 9389f...37e 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja etter så kort forhold er det normalt. Først når det er barn eller ekteskap i bildet at det blir normalt å feire med hverandres familier Anonymkode: fe752...f94 Hvorfor det? Vi har ikke barn. Men er hverandres viktigste personer i livet, og nærmeste familie likevel. Det er jo litt rart at det må barn til for at man skal føle for å feire jul med den personen man tross alt er nærmest på i livet. Anonymkode: 9389f...37e 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor det? Vi har ikke barn. Men er hverandres viktigste personer i livet, og nærmeste familie likevel. Det er jo litt rart at det må barn til for at man skal føle for å feire jul med den personen man tross alt er nærmest på i livet. Anonymkode: 9389f...37e Fordi det er ikke normalt å involvere andre i familiedynamikken når man ikke vet om det blir slutt nesten år eller ikke. Man kan ikke ta med alle kjærestene man har med hjem til foreldrene på julaften, jeg er hvertfall ikke interessert i det og er dame. Anonymkode: fe752...f94 3
Taluno Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja etter så kort forhold er det normalt. Først når det er barn eller ekteskap i bildet at det blir normalt å feire med hverandres familier Anonymkode: fe752...f94 Men veldig mange har vanlig hverdag i romjula, og feirer ikke hver eneste dag. Selve julaften er jeg enig at de fleste venter litt med. Men å vente til ekteskap og barn har jeg sjeldent sett, de fleste bor sammen en god stund før man gifter seg eller får barn, og mange gjør ikke det heller! 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Taluno skrev (3 minutter siden): Men veldig mange har vanlig hverdag i romjula, og feirer ikke hver eneste dag. Selve julaften er jeg enig at de fleste venter litt med. Men å vente til ekteskap og barn har jeg sjeldent sett, de fleste bor sammen en god stund før man gifter seg eller får barn, og mange gjør ikke det heller! Det er sant, men virker som at kjæresten til trådstarter har familietradisjoner i romjula og ikke bare en vanlig hverdag. Det er helt normalt å bruke denne tiden på familie og kanskje særlig hele romjulen om noen kommer langveis fra eller han må reise til de, og man ikke bare bor 10 min unna hverandre og er mye sammen resten av året. Anonymkode: fe752...f94 1
Taluno Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er sant, men virker som at kjæresten til trådstarter har familietradisjoner i romjula og ikke bare en vanlig hverdag. Det er helt normalt å bruke denne tiden på familie og kanskje særlig hele romjulen om noen kommer langveis fra eller han må reise til de, og man ikke bare bor 10 min unna hverandre og er mye sammen resten av året. Anonymkode: fe752...f94 Joda, men jeg synes det er rart å ikke ta seg en kveld med kjæresten i løpet av halvannen uke uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 Taluno skrev (1 time siden): Joda, men jeg synes det er rart å ikke ta seg en kveld med kjæresten i løpet av halvannen uke uansett. Halvannen uke? Er det ikke mer snakk om fire dagers tid da? Og kanskje to dager til som alenetid etter å ha vært rundt familien i flere dager i strekk Anonymkode: fe752...f94
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det er ikke normalt å involvere andre i familiedynamikken når man ikke vet om det blir slutt nesten år eller ikke. Man kan ikke ta med alle kjærestene man har med hjem til foreldrene på julaften, jeg er hvertfall ikke interessert i det og er dame. Anonymkode: fe752...f94 Om du leste mitt første innlegg feiret vi vår første jul sammen etter tre år. Det er 20 år siden. Mine foreldre er borte. Han er her fortsatt, dønn solid uansett hva. På et tidspunkt går man over fra å være "andre", til å bli den nærmeste familien. Om du ikke klarer å omstille deg på at det er slik livet er så blir fremtiden krevende for deg. Anonymkode: 9389f...37e 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 Hadde blitt skuffet om han ikke ville vært noe med meg i romjulen ja, men å kreve noe gjør jeg ikke. Heldigvis vil han da, når han kommer hjem fra familie å min sønn har reist hjem. Andre jula siden vi møttes. Anonymkode: ebae0...0e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå