Fru Uperfekt Skrevet 25. desember 2022 #21 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er en slik stil jeg tenkte å gå for. https://vb.no/produkter/alle-produkter/merker/vikingbad/vb2020004-harmoni-4-4-m2/ Vet ikke om det er tidløs, men er praktisk. Ja har vel ikke så mye å si ved mindre man skal selge, om verdien på boligen øker eller ikke. Trives greit med leiligheten, er bare badet som jeg hater. TS Anonymkode: 79611...556 Hadde personlig sagt nei takk, kjedelig og lite oppbevaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. desember 2022 #22 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det har sjeldent økt verdien på bolig tilsvarende. Da vi gikk på visninger droppet jeg steder som hadde nyoppussede bad eller kjøkken som jeg ikke likte. Jeg kunne gjerne leve med et eldre bad noen år, eller pusse det opp til noe jeg selv likte. Men fra et miljøperspektiv ville det vært utelukket å rive ut noe som var oppgradert og greit, bare fordi det ikke var min smak. Derfor var det uaktuelt å kjøpe noe jeg visste jeg følte jeg måtte leve med i mange år når det ikke var min smak. Anonymkode: 79acc...2d8 Samme her. Kjøkken, bad og vaskerom var boss men da kan jeg få inn mine løsninger. Utleiedel var strøkent så med den komboen la jeg inn bud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #23 Del Skrevet 25. desember 2022 Fru Uperfekt skrev (19 minutter siden): Hadde personlig sagt nei takk, kjedelig og lite oppbevaring Ja alle har jo forskjellig smak, kunne godt hende jeg hadde sakt nei takk til hva du ser på som et fint bad også hehe. Men er jo ikke bare grunnet eventuelt salg verdi på bolig har noe å si. Tenker litt på boliglån/rammelån, rente og mulighet for å bake inn billån i boliglånet osv. TS Anonymkode: 79611...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #24 Del Skrevet 25. desember 2022 Enkelt oppsummert så vil det øke verdien på boligen ja, men dyrere løsninger lønner seg som regel ikke, bare at det er funksjonibelt og riktig utført med kvittering fra sertifisert håndverker (viktig på bad/elektrisk). Skal du selge snart så ikke gjør det, ingen gevinst. Skal du bo der og badet er modent for oppgradering så bør du innhente flere tilbud også få det gjort. Anonymkode: b013d...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. desember 2022 #25 Del Skrevet 25. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ja alle har jo forskjellig smak, kunne godt hende jeg hadde sakt nei takk til hva du ser på som et fint bad også hehe. Men er jo ikke bare grunnet eventuelt salg verdi på bolig har noe å si. Tenker litt på boliglån/rammelån, rente og mulighet for å bake inn billån i boliglånet osv. TS Anonymkode: 79611...556 Selvfølgelig, men skal ha et fargerikt bad jeg liker 🙂 Om du baker inn billånet i huslånet så pass på at du betaler like høye avdrag på det som du ville gjort på et vanlig billån. (Surt å betale på en bil du kvittet deg med 10 år før). Har med vilje aldri hatt rammelån men så har vi liten restgjeld i forhold til boligens verdi + alle leieinntekter fra kjeller går inn på oppussingskonto. Endret 25. desember 2022 av Fru Uperfekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #26 Del Skrevet 25. desember 2022 Blokken er fra 70-tallet? Da tror jeg ikke at rørfornying via borettslaget er så fryktelig langt unna. Mitt borettslag er fra 1965, og her ble det pusset opp i 2018/2019. Også relativt nye bad måtte rives. Alle fikk et "standardbad" med enkle fliser og løsninger, med mindre man hadde råd/lyst til å dekke kostnaden til dyrere løsninger selv. Anonymkode: e24dd...75b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #27 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Boligprisene vil ikke falle stort. Enkelte steder er det så stor etterspørsel at det bys langt over takst før visning. Denne krakken vi har nå vil flate ut. Du kan trygt pusse opp badet og leiligheten din vil øke i verdi. nabohuset vårt gikk 700.000 over takst i høst. Anonymkode: 81e75...e94 Det settes ikke takst på salgsobjekter lenger, kun prisantydning - og den bestemmer selger. At nabohuset deres ble solgt 700.000 kr over antydning kan bety at antydningen var satt alt for lavt. Og det ene salget har selvfølgelig ingenting å si for tilstanden i markedet generelt 😂 Anonymkode: 7751e...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #28 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det settes ikke takst på salgsobjekter lenger, kun prisantydning - og den bestemmer selger. At nabohuset deres ble solgt 700.000 kr over antydning kan bety at antydningen var satt alt for lavt. Og det ene salget har selvfølgelig ingenting å si for tilstanden i markedet generelt 😂 Anonymkode: 7751e...655 Her ble også en liten enebolig med kjip standard solgt 1 mill over takst. Den var priset riktig ift m2 og standard. Ingen tegn til noe svikt i markedet her i sør. Fullt hus på alle visninger jeg har vært på siden i sommer. Anonymkode: 6a85a...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå