Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei i den alderen nå, og jeg føler ikke at jeg strekker til. Har forsøkt å foreslå ting med henne, men hun vil ingenting. Virker liksom så sur, men mener at hun ikke er det… Hun kjeder seg visst bare.

Selv nyter jeg disse rolige dagene, og jeg lurer på om hun kommer til å tenke tilbake på en kjedelig jul… (Vi har liten familie, men hun har to brødre, meg og far)

Hvilken minner har du fra julen du var 17 år? 

Anonymkode: 0a405...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helst bare ligge under dyna og deppe og synes fryktelig synd på meg selv. Kjæresten hadde dumpa meg rett før jul. Heldigvis tvang foreldrene mine meg ut på tur sånn at jeg fikk frisk luft og et klarere hode. 

Anonymkode: e1eb7...4f5

• Liker 2
Skrevet

Jeg husker ikke jula det året. 

Men nyttår husker jeg veldig godt. Det var år 2000, og jeg fikk være med venner. 

Slik er det bare, hun holder på å løsrive seg. Vent noen år, dette vil svinge. Med studietid, kjæreste, barn, og alt som venter. 

Anonymkode: 7afeb...3f6

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var 17.. så spiste jeg julemat med familien, så kom bestevenninnen min etter middagen, så drakk vi øl og dro på byen. Synes egentlig julen var dritkjedelig, men vi fant et utested med greit med folk og et brukbart nach, så ble som en middels vellykket lørdagskveld. 

Anonymkode: 1af3e...815

Skrevet

Jeg koste meg hjemme, dagdrømte og spilte ny musikk på kassettspilleren....

Anonymkode: 46d3e...35b

• Liker 1
Skrevet

Husker at jeg nøt fri fra skolen så jeg koste meg foran tv'en og pc'en. Mamma syntes at jeg gjorde for lite og at jeg sikkert kjedet meg, så jeg ble dratt med ut på lange gåturer med resten av familien, sendt bort til eldre familiemedlem for å drikke kaffe, og var selvfølgelig nokså sur og gretten fordi jeg ikke fikk slappet av og gjøre som jeg ønsket 😅

Anonymkode: 994b1...27a

• Liker 2
Skrevet

Julen jeg var 17 var i 2002. Husker ingenting spesielt annet enn at jeg som vanlig tilbrakte mye tid på pc, chattet med venner over hele verden. Var helt greit for meg å bare sitte hjemme noen dager.

Anonymkode: 78824...1e0

• Liker 1
Skrevet

Julen '92, hmmm.... husker ikke så godt, tror vi feiret den hos familie i nabokommunen, og at det ble en hyggelig feiring, men husker ikke noe konkret som får den til å stikke ut. :)

• Liker 1
Skrevet

Så på Tre Nøtter til Askepott, Disney, dusjet, pyntet meg og spiste julemiddag med foreldrene og søskenene mine. Høres tilsynelatende superkoselig ut, stemningen hos oss var stort sett trykket og taust, og julaften var intet unntak. Jeg klarte ikke å sette ord på det den gangen, men i ettertid har jeg forstått at jeg verken følte meg sett, god nok eller elsket. Kanskje din datter bærer på noe eller har en vanskelig følelse inni seg som for henne er vanskelig å få helt taket på? Det trenger jo ikke være noe med familien, men bekymrer hun seg for noe? Russetiden, karakterer? 

Anonymkode: ccc9b...dcd

Skrevet

*men

Anonymkode: ccc9b...dcd

Skrevet

Julen var dritt fra jeg var 12 og i mange år framover... 

• Hjerte 3
Skrevet

Satt og så på tre nøtter til askepott sammen med min datter på sju måneder. 

Anonymkode: 404b9...f13

• Hjerte 2
Skrevet

Å kjede seg er ikke skadelig, tvert imot så er det sunt å bare gjøre ingenting. Da jeg var ung slappet vi av, så på tv og spiste masse god mat og var sammen med familien. Tilfreds med det. 

Anonymkode: d1294...540

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Den var dritkjip! Vi hadde akkurat flyttet inn til mammas kjæreste og hans to snørrunger! Ble tvunget ut på lange turer med de og ungene og fikk sjelden være i fred på rommet mitt, for det var jo jul så jeg måtte jo være sosial!🤯🤬

Anonymkode: 71a57...b2b

Skrevet

Jula 03. Husker virkelig ikke.

Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Husker ikke, er jo en evighet siden jeg var 17. ( julen, 1996)

Endret av Athena Catalina
Skrevet

Koste meg med familien.. Spelte Alien vs Predator 2. Sjølve feiringa var ganske lik den vi hadde nå. 

Anonymkode: 9737d...c81

Skrevet

Julen jeg var 17 var siste julen min farmor levde. Jeg feiret hos henne noe jeg er takknemlig for. Ikke tegn da til at hun ville være død neste jul. 
Jeg feiret med min far jeg ellers ikke hadde kontakt med. 

Mener jeg traff venninner i romjulen, og var med morssiden en av juledagene. Veldig liten familie her også.

Jeg er vokst opp i et hjem uten mange kanaler på TV-en. Ikke video eller TV-spill heller. Vi fikk dvd etterhvert da. Jeg vet jeg så en del serier i julene som ungdom. Mulig du kunne laget til seriemaraton sammen? Lage kakao og servere. Er ikke sikkert hun faktisk kjeder seg, men mer ikke har den vanlige hverdagen, og det er nok variert hvor mange som er online av venninner. Det ser jeg selv også. Tenker at hun kjeder seg for henne, men ikke så mye at hun er der at hun vil finne på «samme hva». 

Så lenge du foreslår ting og hun insisterer på at hun ikke er sur, «kun» kjeder seg, så kan du ikke gjøre så mye. At du er tilgjengelig er nok det viktigste, ikke at du skal finne opp kruttet på nytt hver dag 💛 Forstår det ikke er lett som mamma da. 

Anonymkode: 716a3...eee

• Hjerte 1
Skrevet

Satt på rommet mitt og spilte Smashing Pumpkins, mener det var året de gav ut Mellon Collie 😅

Jo, og så snek jeg meg ut på byen (med venninner) med min søsters leg. I romjula altså. 

Skrevet

For meg var den alderen den kjipeste mtp jul. For stor og samtidig for liten. Ble bedre igjen da jeg ble litt eldre 🙃

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...