AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Og hvordan skjuler du det for de som ga gavene? Anonymkode: 7e187...311
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 I vår familie så vet vi at ønskelistene er såpass korte at det er stor risiko for at man kan risikere å få dobbelt opp med noe eller at det ikke er i den fargen eller noe vi ønsket at vi alltid har byttelapp på om det er mulig. Som regel snakker vi sammen for å kunne unngå det da Ellers gir vi aldri gaver som ikke faller i smak hos mottakeren på en eller annen måte Anonymkode: 551b2...2d6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 Nei selvsagt ikke Anonymkode: c3e67...524
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Absolutt. Ser ingen grunn i å beholde ting man ikke vil ha. Anonymkode: ca816...372 3 2
tussi84 Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 hva med å bytte gaven som et alternativ? jeg vil anta at veldig mange bytter gaven til noe annet de vil ha. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 Gir videre. Men skriver selvsagt på hvem det er fra, og gir ikke innen samme krets. Men ser ikke poenget med å ha ting liggende, som jeg ikke bruker selv, men som andre kan ha glede av. Har f.eks. gitt videre parfyme, en fin og dyr en, fordi jeg ikke tåler det selv, og mottaker ble veldig glad. Ellers har jeg gitt videre babyklær (ubrukt med lapp) til neste baby i omgangskretsen, hvis jeg har fått mye av en str. eller klærne ikke passer årstiden. Andre ting kan være øredobber, votter (jeg bruker bare hjemmestrikkede), duftlys (allergisk). Fine ting, gir ikke bort ting tilfeldig bare for å bli kvitt det, men bedre for miljøet å gi det videre til noen som kan få glede av det 😊 Anonymkode: 38b7d...21c 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Gir videre. Men sikkert lurt ja å skrive opp hva en fikk av hvem. Kan fort bli litt klein stemning om noen blir tilbudt det de selv ga bort., He he. Anonymkode: 3b7b2...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Både bytter og gir videre. Jeg er takknemlig for alle gaver, men alt faller ikke i smak/passer, og alt kan ikke byttes. Fikk noen ting fra Kicks, med byttelapp. Det var bl.a. gaveboks med en litt dyr mascara. Jeg liker den billige jeg bruker, men trenger en god foundation, så da bytter jeg. Fikk to av noe, bytter den ene. Hadde en gaveboks fra Rituals jeg fikk i bursdag. Er ikke så glad i Rituals, for sterk lukt for meg, så ga den videre i gave til en tenåring i familien (verdt mer enn jeg ville brukt vanligvis). Orker ikke ha leiligheten fullt av ting som ikke blir brukt, for så å ende opp på dynga etter noen år. Har ingenting med takknemlighet å gjøre, og håper andre nyter/gir videre Ikke så mye å skjule, ingen som kjenner meg kjøper f.eks. pyntegjenstander eller klær jeg ikke spesifikt har ønsket meh, de vet jeg er supersær (og kjøper de likevel bytter jeg om jeg ikke liker det). Juletrepynt beholdes, jeg er vel en av de få som synes det er helt greit å få julepynt 😄 Anonymkode: 38d7a...7c5 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hvordan skjuler du det for de som ga gavene? Anonymkode: 7e187...311 Svigermor har spurt i alle år hva mannen og jeg ønsker oss. Vi har sagt det at vi ikke trenger noe. At vi kanskje burde droppe gavepresset osv. Hun gir seg ikke, da har jeg bare sagt at sengetøy, kjøkkenting og julepynt e hvertfall ikke noe som er ønsket, fordi vi har mer enn nok, fordi vi ikke har plass til mer og fordi vi er voksne og kjøper det vi trenger når vi trenger det. Hun kjøper stort sett kjøkkenting tross alt.. Istedet for å påse at gavene har byttelapper så sier hun at hun har dem om vi trenger dem... I fjor fikk vi dem ikke selv om vi spurte etter dem.. så i en eske oppå skapet er det en diger stygg treskål fra Tilbords.. Ja, og forresten så fikk jeg en stekeform som jeg vasket fettspruten av lokket.. mmmm, den var brukt den ja .. ikke rart jeg ikke fikk byttelappen.. I år igjen så har vi fått beskjed om å spørre etter lappene... Så jeg gir det bare bort, finn.no, venner som vil ha det (de vet da hvor det kommer fra). Nå med åra så gidder jeg ikke å prøve å skjule det engang at jeg ikke beholder gavene, det blir for dumt. En kan si at det er respektløst av meg å bare kvitte meg med tingene. Men på en annen side så er det respektløst å presse frem det å gi hverandre gaver selv om vi ikke ønsker det, og på toppen av det hele gi akkurat det som det er gitt uttrykk for at ikke er ønsket å motta. Vi har barn så vi kjøper uansett gave fra barna til svigermor og tante, det blir for dumt å ha nødt til å dra det lenger enn det. Barna er små så det er jo vår kostnad uansett. Gaven til svigermor og til tante fra oss voksne og fra dem til oss voksne blir bare som å bytte penger i søppel. Jeg kjenner at jeg er lei av å bruke penger og ikke minst tid på å kjøpe flotte fine gaver for å sitte igjen med ting som dem vet at vi ikke vil ha. Barnet på ni her spurte til og med sin far om farmor ikke liker mamma når hun så hva jeg fikk.. Neste år så får far ta seg av alt av gaver til sin side av familien, jeg tar meg fri og har heller kvalitetstid med ungene ❤️ Anonymkode: d2f60...500 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Vi kaster dem. Anonymkode: e798c...2bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 Vi legger det ned på boden, der ligger det til neste store ryddesjau. Så blir det sendt videre til gjenbruksstasjonen ... Er veldig lei av familiemedlemmer som er ellers oppegående, men som gir interiørting som er full kræsj med alt annnet vi har. Når vi ellers stort sett har dansk og finsk design,og definitivt har alt vi trenger- hva får deg til å tro at vi plutselig vil ha ting i hyttestil eller noe random, digert fra Nille ... Jeg hadde oppriktig blitt glad for en stor melkesjokoladeplate ❤️ Anonymkode: 2e8cb...d19
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 Gitt endel videre bla. produkter fra Rituals jeg ikke liker lukta på. Anonymkode: 68fa8...e8f 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 Jeg bytter ikke gaver, men jeg gir bort stygge pynteting til Fretex og loppemarked. Jeg klarer ikke den grelle julepynten som florerer på Europris og Nille, men lukevel får jeg stpre nisser med potetnese og lua trekn ned forbi øya år etter år. Mistenker det er fordi bestemora mi har mange å kjøpe gave til og dårlig råd, men klarer ikke å si at hun kan la være eller å komme med ønskeliste. Anonymkode: e5eb4...b2f
svartkatt Skrevet 25. desember 2022 #14 Skrevet 25. desember 2022 Gir vekk eller kaster det. Det er liten fare for at noen oppdager det, men om de skulle hadde jeg ikke løyet om det. Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke er interessert i gaver, nettopp av denne grunn.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #15 Skrevet 25. desember 2022 Går rett i søpla. Anonymkode: 04d99...a84 1 1
Drizzt Skrevet 25. desember 2022 #16 Skrevet 25. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og hvordan skjuler du det for de som ga gavene? Anonymkode: 7e187...311 Jeg gir videre gaver jeg ikke har tenkt å beholde. Jeg setter pris på omtanken, men noen ganger bommer folk grovt. Da gir jeg videre til noen jeg vet vil sette mer pris på det. I år fikk jeg kun relevante gaver, men i fjor endte jeg opp med 3 flasker dyr vin som jeg uansett ikke kom til å bruke siden jeg er avholds, så flaskene ble gitt bort til folk jeg vet har et annet forhold til vin en fredagskveld hjemme enn meg. Er det noe så jålete at det ikke har noe praktisk nytte i seg, kaster jeg det istedet for å belaste andre. Endret 25. desember 2022 av Drizzt
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #17 Skrevet 25. desember 2022 Her er det også stort sett Rituals pakker som blir gitt videre. Ypperlig gave til å gi videre da, og ikke noe som blir lagt merke til. Har en tante som aldri får med seg at jeg ikke bruker det, selv om jeg har sagt det mange ganger! Utenom hudpleie så har jeg ikke opplevd få noe jeg ikke vil ha eller har bruk for de siste 10-15 årene. Anonymkode: c38d3...b5c 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #18 Skrevet 25. desember 2022 Bytter, gir videre til bruktbutikker eller søpla. Anonymkode: 913c1...ca6 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #19 Skrevet 25. desember 2022 Vi er en veldig sammensatt familie, og jeg har god hukommelse. Jeg regifter, og ser ikke noe galt i det. Får jeg en te som ikke er i min gata av min søster, så kan min mor få den senere. Får jeg et fint gavesett fra min bestemor i min søsters yndlingsmerke og det ikke er så big deal for meg kan jeg godt spare det til hennes bursdag og gi det da. Om det er noe dyrere pleier jeg å si at jeg regifter rett og slett fordi jeg ikke ønsker å hause opp prisnivået på gaver, og vi har noen i familien som lett tar av. Kan ting byttes er jo det fint, men ellers gis det enten videre til noen jeg kjenner eller til en hjelpeorganisasjon. Er det noe veldig spesielt som ikke er helt min stil, eller annet, så gir jeg det ikke bort, men setter det ikke i front i stua heller. Er mye lettere nå som voksen med familie spredd rundt å gjøre som jeg vil med gavene jeg får, uten at folk merker det. Ingen kommer å sjekker om jeg har brukt den håndkremen, eller har figuren deres fremme. Normalt er jeg fornøyd, og folk rundt meg er utrolig flinke, men alle kan bomme. Jeg prøver å gi beskjed om noen har bommet på en lukt eller noe jeg ikke bruker. Bedre at folk får beskjed om at en hater mintsjokolade, rosete, bøker innen en sjanger, osv eller ikke bruker f.eks armbånd. Da vet de det til senere. Må selvsagt sies på en fin måte. Anonymkode: 32b6e...e9b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #20 Skrevet 25. desember 2022 Vurderer søppelbøtta for det mest billige og ubrukelig rælet jeg fikk i år Anonymkode: cb87f...88d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå