AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Fortvilet nå..! Ribba hadde tint i kjøleskap i 2 dager, mannen fikk i oppgave i går å gni inn svoren med salt/pepper. Etterpå dekket han med alufolie og setter den i stekeovnen, for det var ikke plass i kjøleskapet. (!!!!!) Dette oppdager jeg først nå, nesten 1 døgn senere og jeg er mildt sagt sjokkert og forbannet!!! Satte den i kjøleskapet sporenstreks, tok 2 min å rydde om for å få plass. Men vet ikke om den er ødelagt etter å ha stått ute så lenge.. har ikke lyst til å drepe gjestene heller (mannen er det derimot ikke så farlig med). Anonymkode: 5ea76...318 2 2
Vetikkebedre Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Svinekjøtt som har stått et døgn i romtemperatur hadde ikke jeg spist, i alle fall. Hadde overlatt til mannen å fikse noe annet dere kan spise i dag! 12 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 Burde det etableres et eget underforum for menn som ikke fungerer i jula? Anonymkode: cdd40...4c7 10 3 5
Spanky Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Hvordan kan han ha tatt den ut av kjøleskapet der den tinte, gnir den inn med salt og pepper, dekke den med aluminiumsfolie, og deretter ikke få plass i kjøleskap igjen? Jeg hadde ikke tatt sjansen på å servere den etter så lang tid i romtemperatur. 10 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Spanky skrev (Akkurat nå): Hvordan kan han ha tatt den ut av kjøleskapet der den tinte, gnir den inn med salt og pepper, dekke den med aluminiumsfolie, og deretter ikke få plass i kjøleskap igjen? Jeg hadde ikke tatt sjansen på å servere den etter så lang tid i romtemperatur. Avsporing; men man dekker. Den må jo ligge i en form etter å ha bli tatt ut av plasten. For å samle opp væske, og legge salt under svoren. Samt at man bør unngå direkte kontakt mellom aliminiumsfolie og plast. Sympati med mannen der, helt til løsningen hans.... Var ganske fortvilet selv for to døgn siden. Men endte opp med å sette en pose grønnsaker som ikke er så sensible for temperaturer i en kjellerbod. Anonymkode: cdd40...4c7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 TS her. Skulle serveres i morgen i 16-17 tida. Den tinte inni plasten, og tok deretter mindre plass (3 kilos ribbe). Etter han gned den inn ble den lagt i stekeformen tildekket. Da tar den endel større plass. Han mistet helt hodet da dette var 30 min før vi skulle dra (mye stress for en stakkars mann), ingen unger i hus heller, så rolig rundt oss. Men dette ble altså for mye. Anonymkode: 5ea76...318
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Jeg ville kastet den og kjøpt en ny. Svinekjøtt tåler dårlig romtemperatur. Anonymkode: 98b1e...103 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Svinekjøtt skal du være uhyre forsiktig med. Jeg har ødelagt tarmene mine for livet etter å ha blitt forgiftet av svinekjøtt. Å kjøle den ned igjen er heller ikke å anbefale. Hadde funnet ny middag. Anonymkode: bcba2...e5b 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Den må kastes. Stakkars mann, nå må han finne en måte å redde denne middagen på! Anonymkode: 646b4...13a 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 Ja, den er ødelagt. Gubben din får finne annen middag. Ikke ta på deg den oppgaven i tillegg. Anonymkode: 504ab...1fc 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 TS her. Takk for svar, den kastes. Skulle kjøpt ny, men får ikke tak i nå. Bare 2 inviterte heldigvis. Finner nok noe i fryseren. Anonymkode: 5ea76...318 4
Centella Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her. Takk for svar, den kastes. Skulle kjøpt ny, men får ikke tak i nå. Bare 2 inviterte heldigvis. Finner nok noe i fryseren. Anonymkode: 5ea76...318 Lykke til! Og så er jo dette - om ikke annet - en glimrende mulighet til å forklare mannen grunnleggende matoppbevaringsfornuft. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #14 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Avsporing; men man dekker. Den må jo ligge i en form etter å ha bli tatt ut av plasten. For å samle opp væske, og legge salt under svoren. Samt at man bør unngå direkte kontakt mellom aliminiumsfolie og plast. Sympati med mannen der, helt til løsningen hans.... Var ganske fortvilet selv for to døgn siden. Men endte opp med å sette en pose grønnsaker som ikke er så sensible for temperaturer i en kjellerbod. Anonymkode: cdd40...4c7 Det var vel ikke tildekkingen det ble reagert på her, mer det at ribba faktisk allerede har hatt plass i kjøleskapet i to dager men så var det plutselig ikke plass lenger... Anonymkode: ee4a6...0ce 3
Mt3 Skrevet 25. desember 2022 #15 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var vel ikke tildekkingen det ble reagert på her, mer det at ribba faktisk allerede har hatt plass i kjøleskapet i to dager men så var det plutselig ikke plass lenger... Anonymkode: ee4a6...0ce Sier seg jo selv det at den krever større plass etter å ha blitt lagt i formen den skal stekes i, enn hva den gjorde når den lå i plasten. TS brukte jo ikke mye tid på å få ryddet god nok plass, men når ribben nå allerede har stått 1døgn i romtemperatur så er det ikke mat en serverer til gjester. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #16 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var vel ikke tildekkingen det ble reagert på her, mer det at ribba faktisk allerede har hatt plass i kjøleskapet i to dager men så var det plutselig ikke plass lenger... Anonymkode: ee4a6...0ce Når ribbe klargjøres til steking så legges den ofte i selve stekeformen. De færreste har stort nok kjøleskap til det, og mannen hennes tenkte vel at de skulle steke den samme dag og glemte at den skulle stekes en annen dag. TS, jeg ville gått ut på facebook eller finn og spurt om noen hadde en ferdigkrydret ribbe til overs som de kunne selge til deg, og sendt mannen til å hente den. Anonymkode: 35d1b...bc2 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #17 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det var vel ikke tildekkingen det ble reagert på her, mer det at ribba faktisk allerede har hatt plass i kjøleskapet i to dager men så var det plutselig ikke plass lenger... Anonymkode: ee4a6...0ce Herre... Hvorfor må absolutt folk som ikke kan å forberede/tilberede mat alltid blande seg i slike tråder?? Anonymkode: cdd40...4c7 1
Spanky Skrevet 25. desember 2022 #18 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herre... Hvorfor må absolutt folk som ikke kan å forberede/tilberede mat alltid blande seg i slike tråder?? Anonymkode: cdd40...4c7 Noen tiner ribben uten plasten på, i en egnet form. Derfor antok jeg at det var det som var gjort her i dette tilfellet. Men siden TS kommer med et nytt innlegg, med mer info, så er det klart en annen sak. Uansett så skrev jeg også at ribben ikke burde spises. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #19 Skrevet 25. desember 2022 Spanky skrev (16 minutter siden): Noen tiner ribben uten plasten på, i en egnet form. Derfor antok jeg at det var det som var gjort her i dette tilfellet. Men siden TS kommer med et nytt innlegg, med mer info, så er det klart en annen sak. Uansett så skrev jeg også at ribben ikke burde spises. Er du AB eller Spanky i denne tråden? Det er etter regelverket ikke lov å være begge deler.. Anonymkode: cdd40...4c7
Spanky Skrevet 25. desember 2022 #20 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du AB eller Spanky i denne tråden? Det er etter regelverket ikke lov å være begge deler.. Anonymkode: cdd40...4c7 Jeg er Spanky Men siden jeg var den første som kommenterte det med at ribben ikke fikk plass i kjøleskapet, følte jeg for å svare på den siterte kommentaren. Ikke meningen å forvirre andre altså, svarer bare som Spanky.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå