AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Svigers insisterte på at vi skulle feire hos dem i år. De vet også at vi foretrekker min familie, siden barnet vårt har søskenbarn der. Svigers spiller litt på samvittigheten vår og vi takket ja til å feire der i år for å være greie. Vi var bare fem voksne og ett lite barn: Svigermor, svigerfar, mannens bror, mannen og meg, samt sønnen vår på 2 år. Ingen spiser unormalt mye mat. Svigerforeldrene mine er spreke pensjonister som bl.a farter mye rundtomkring. Svogeren min bor langt unna og bor hos foreldrene sine i jula. Han er også helt frisk. Mannen og jeg er i full jobb og har en travel hverdag med en veldig aktiv gutt. Vi har krevende jobber, bl.a pga pendling hos den ene. Vi har veldig lite overskudd i hverdagen og dette vet svigers,men allikevel hadde svigermor (muligens de andre også, men det var hun som formidlet det) en klar forventning om at vi stod for desserten, siden de var så greie og inviterte på middag. "Alle må bidra" var det hjn sa. De visste at vi også hadde invitasjon til min familie, og der ville vi kommet til dekket bord. Det endte med et voldsomt stress for meg med å få klar riskrem midt oppi en hektisk hverdag. Jeg jobbet t.o.m lillejulaften og var så sliten da jeg stod opp på julaften at jeg gråt. Er jeg helt urimelig som mener svigers godt kunne ordnet både middag og dessert selv? Anonymkode: bb1bf...061 1 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 25. desember 2022 Jeg vet ikke jeg men akkurat riskrem er enkelt å jukse til.... i verste fall kjøper man ferdig Grøt, krem på boks, lager og holder kjeft. Så kjøper man saus... Anonymkode: c0877...ca1 114 30
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 25. desember 2022 Ja du er urimelig. Grøten kan lages dagen før og å piske sammen kremen tar maks 10 min. Og hvor er mannen din i alt dette? Hvorfor kunne ikke han lage riskremen? Du er vant til å komme til dekket bord skriver du. Kanskje på tide å endre litt på denne praksisen fra din side? Det oser motvilje fra deg og du burde jobbe med holdningen din overfor svigerfamilie. Anonymkode: 6eeea...be7 201 3 52
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 25. desember 2022 Riskrem er omtrent den enkleste desserten som er mulig å lage i jula. Så å klare å sette av tid til det burde dere klare. Så ikke urimelig av henne med at dere skulle bidra med en ting. Anonymkode: fb640...5c6 67 2 18
Nutz Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja du er urimelig. Grøten kan lages dagen før og å piske sammen kremen tar maks 10 min. Og hvor er mannen din i alt dette? Hvorfor kunne ikke han lage riskremen? Du er vant til å komme til dekket bord skriver du. Kanskje på tide å endre litt på denne praksisen fra din side? Det oser motvilje fra deg og du burde jobbe med holdningen din overfor svigerfamilie. Anonymkode: 6eeea...be7 Alt dette! 10 2 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 25. desember 2022 Jeg syns ikke det var urimelig at dere ble bedt om å stå for desserten når det kun var snakk om riskrem og rød saus. Det kunne du gjøre veldig enkelt med å kjøpe ferdig på butikken, både riskremen og sausen. Anonymkode: 652ce...a53 46 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 25. desember 2022 Synes du er helt på bærtur som reagerer på at dere må ta med en så enkel dessert. Anonymkode: 7154a...8ba 66 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #8 Skrevet 25. desember 2022 Er dere friske mennesker i beste alder, med et barn, og har problemer med å lage en riskrem til julemiddagen? Er det rart det er krig i verden? Det er familien til mannen din. Klart de ønsker å ha familien samlet en gang i blandet til jul. Anonymkode: cbeed...f10 101 2 26
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Trodde ikke det skulle være så veldig relevant å nevne, men å ikke lage riskremen fra bunnen hadde ikke vært aktuelt. Svigers snakker veldig ned mat som ikke er laget fra bunnen, og de smaker forskjell. Riskremen går med andre ord ikke så fort å lage som dere påstår. Mannen er til stede han, men han klarer ikke å koke grøt uten å svi den, så akkurat dette måtte jeg ta meg av. Ts Anonymkode: bb1bf...061 1 4 2
Populært innlegg Spanky Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #10 Skrevet 25. desember 2022 Jeg lurer litt på: Hva om dere måtte lage deres egen middag og dessert i julen? Hvordan skulle det gått, når det var grusomt vanskelig å lage en riskrem? 109 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #11 Skrevet 25. desember 2022 Du er urimelig, både mtp dessert og at dere forteller at dere helst ikke vil feire med dem i det hele tatt🙄 Anonymkode: 77e31...4ef 62 2 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #12 Skrevet 25. desember 2022 Det er jo vanlig å dele seg mellom familiene, med mindre det er noe alvorlig galt/feil på ene siden. Det er vanlig å bidra. Det er ekstremt enkelt å lage riskrem. Du koker grøt. Du koker opp saft med potetmel. Du visper krem. Det er uvanlig å være så dødssliten av vanlig jobb og familieliv, med mindre det ligger sykdom bak. Anonymkode: 3bbad...25a 51 1 13
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 Dine følelser eller dine, og om du var trist så er det helt greit. Men jeg synes ikke svigers var urimelig. Dessuten er riskrem det enkleste man kan lage. Hadde de forventet croquembouche f.eks, så hadde hun vært urimelig. Anonymkode: d694c...ff2 34 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #14 Skrevet 25. desember 2022 Må også si; det er heller ikke vanlig at en voksen mann ikke klarer å koke noe så enkelt som grøt. Hvordan lager han egentlig mat til barna? Anonymkode: 3bbad...25a 66 11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #15 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dine følelser eller dine, og om du var trist så er det helt greit. Men jeg synes ikke svigers var urimelig. Dessuten er riskrem det enkleste man kan lage. Hadde de forventet croquembouche f.eks, så hadde hun vært urimelig. Anonymkode: d694c...ff2 *Er dine Anonymkode: d694c...ff2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #16 Skrevet 25. desember 2022 Er ikke enig med deg. Vi har to små barn og fulle jobber begge to. Fikk likevel bidratt med mat til selskapet igår. Riskrem og saus kan man kjøpe ferdig. Anonymkode: c9a8b...f74 19 4
Populært innlegg visp Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #17 Skrevet 25. desember 2022 Jeg trodde du skulle skrive at svigermor forventet at dere skulle stå for julemiddagen jeg Jeg hadde blitt irritert om beskjeden kom et par timer før avgang, men jeg ville allerede ha spurt om jeg skulle ha med noe når invitasjonen kom. Hele innlegget ditt oser av motviljen mot å feire hos svigers, og det er jo utrolig dårlig gjort av dere. Dere må jo håndtere å måtte feire der noen ganger også? Det er jo foreldrene til samboeren din, og de vil vel se barnebarnet de også? 61 1 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #18 Skrevet 25. desember 2022 Ts er klassisk bortskjemt kvinne som kun skal være med egen familie og blir irriterte fordi svigerfamilien har lyst å møte sønnen sin i jula. Grunnen til at mødre frykter å få sønner er at de skal møte slike damer. Å begynne å gråte fordi man må lage riskrem høres veldig spesielt ut, og tenker at hvis dette er et tegn på kapasiteten dere har som familie så er det vel lite dere får til i hverdagen.. eller så har du mest sannsynlig bare vondt i viljen. Anonymkode: 3615a...bd0 92 2 19
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #19 Skrevet 25. desember 2022 Om jeg fikk ansvar for desserten og riskrem, noe av det letteste om minst tidkrevende å fikse (kunne kjøpt Fjordlands ferdiggrøt og blandet med krem...), ble uoverkommelig og for stressende for meg, hadde jeg bare tatt med meg en boks med is. Det kan virke som du kanskje er litt overveldet og stresset generelt, og desserten var prikken over i'en. Du gjorde det nok til noe mer enn nødvendig. Også er du godt vant da, med å komme til duk og dekket bord og slippe å bidra. #princess Anonymkode: e6b90...ccc 29 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 Populært innlegg #20 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trodde ikke det skulle være så veldig relevant å nevne, men å ikke lage riskremen fra bunnen hadde ikke vært aktuelt. Svigers snakker veldig ned mat som ikke er laget fra bunnen, og de smaker forskjell. Riskremen går med andre ord ikke så fort å lage som dere påstår. Mannen er til stede han, men han klarer ikke å koke grøt uten å svi den, så akkurat dette måtte jeg ta meg av. Ts Anonymkode: bb1bf...061 Hadde brukt Fjordland risgrøt likevel jeg, og sagt den var hjemmelaget hvis de spurte. Tok meg 2 minutter å lage riskrem med Fjordland risgrøt og alle synes den var knallgod Sausen tar heller ikke mange minuttene. Anonymkode: a86b5...0e9 49 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå