Gå til innhold

Jeg eller svigermor som er urimelig? Ang.forventninger til å bidra på julaften.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers insisterte på at vi skulle feire hos dem i år. De vet også at vi foretrekker min familie, siden barnet vårt har søskenbarn der. Svigers spiller litt på samvittigheten vår og vi takket ja til å feire der i år for å være greie. Vi var bare fem voksne og ett lite barn: Svigermor, svigerfar, mannens bror, mannen og meg, samt sønnen vår på 2 år. Ingen spiser unormalt mye mat. Svigerforeldrene mine er spreke pensjonister som bl.a farter mye rundtomkring. Svogeren min bor langt unna og bor hos foreldrene sine i jula. Han er også helt frisk. Mannen og jeg er i full jobb og har en travel hverdag med en veldig aktiv gutt. Vi har krevende jobber, bl.a pga pendling hos den ene. Vi har veldig lite overskudd i hverdagen og dette vet svigers,men allikevel hadde svigermor (muligens de andre også, men det var hun som formidlet det) en klar forventning om at vi stod for desserten, siden de var så greie og inviterte på middag. "Alle må bidra" var det hjn sa. De visste at vi også hadde invitasjon til min familie, og der ville vi kommet til dekket bord. 

Det endte med et voldsomt stress for meg med å få klar riskrem midt oppi en hektisk hverdag. Jeg jobbet t.o.m lillejulaften og var så sliten da jeg stod opp på julaften at jeg gråt.

Er jeg helt urimelig som mener svigers godt kunne ordnet både middag og dessert selv?

Anonymkode: bb1bf...061

• Liker 1
  • Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja du er urimelig. Grøten kan lages dagen før og å piske sammen kremen tar maks 10 min. Og hvor er mannen din i alt dette? Hvorfor kunne ikke han lage riskremen?

Du er vant til å komme til dekket bord skriver du. Kanskje på tide å endre litt på denne praksisen fra din side?

Det oser motvilje fra deg og du burde jobbe med holdningen din overfor svigerfamilie. 

Anonymkode: 6eeea...be7

Alt dette!

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Trodde ikke det skulle være så veldig relevant å nevne, men å ikke lage riskremen fra bunnen hadde ikke vært aktuelt. Svigers snakker veldig ned mat som ikke er laget fra bunnen, og de smaker forskjell. Riskremen går med andre ord ikke så fort å lage som dere påstår. Mannen er til stede han, men han klarer ikke å koke grøt uten å svi den, så akkurat dette måtte jeg ta meg av. 

Ts

Anonymkode: bb1bf...061

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dine følelser eller dine, og om du var trist så er det helt greit. Men jeg synes ikke svigers var urimelig. Dessuten er riskrem det enkleste man kan lage. Hadde de forventet croquembouche f.eks, så hadde hun vært urimelig. 

Anonymkode: d694c...ff2

• Liker 34
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dine følelser eller dine, og om du var trist så er det helt greit. Men jeg synes ikke svigers var urimelig. Dessuten er riskrem det enkleste man kan lage. Hadde de forventet croquembouche f.eks, så hadde hun vært urimelig. 

*Er dine 

Skrevet

Er ikke enig med deg. Vi har to små barn og fulle jobber begge to. Fikk likevel bidratt med mat til selskapet igår. Riskrem og saus kan man kjøpe ferdig.

Anonymkode: c9a8b...f74

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Om jeg fikk ansvar for desserten og riskrem, noe av det letteste om minst tidkrevende å fikse (kunne kjøpt Fjordlands ferdiggrøt og blandet med krem...), ble uoverkommelig og for stressende for meg, hadde jeg bare tatt med meg en boks med is.  

Det kan virke som du kanskje er litt overveldet og stresset generelt, og desserten var prikken over i'en. Du gjorde det nok til noe mer enn nødvendig. 

Også er du godt vant da, med å komme til duk og dekket bord og slippe å bidra. 

#princess 

Anonymkode: e6b90...ccc

• Liker 29
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...