Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ønsker ikke virke utakknemlig, men jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg var så heldig å fikk en ny telefon i julegave hos min bedre halvdel, noe jeg setter stor pris på. Problemet er at han ikke tenkt tanken på gb når han har kjøpt den og har derfor nedgradert lagringskapasiteten min x2. Telefonen har også mindre skjerm enn den jeg egentlig har og jeg blir litt ææææh… vil ikke virke utakknemlig eller som en bortskjemt drittunge, men hva gjør jeg? Jeg vurderte å kjøpe meg en telefon som har hakket større gb altså mer lagring enn jeg har nå, men istedenfor sitter jeg med en telefon med minimalt (!) lagring.. Skjermen er jo knøttliten også, jeg får helt panikk her. 

hva gjør jeg? Jeg har ikke ønsket meg dette hos han, da det er dyrt og jeg forventer ikke slike kostbare gaver. Hadde tenkt å kjøpe meg ny nå over nyttår med god lagringsplass og samme skjermstørrelse som den jeg egentlig har. Hvordan tar jeg dette opp med han uten å såre han? Den kan heller ikke byttes, da den er kjøpt på outlet og kom uten både eske, lader og slikt. Kjip situasjon dette! 

Anonymkode: 17231...2dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp minnekort?

Anonymkode: 4ef94...90d

Skrevet

Outlet varer kan byttes og kommer i eske. Høres mer ut som noe han har stjelt 

• Liker 2
Gjest blåbærpike
Skrevet

Selg telefonen på Finn, og kjøp den du har lyst på. 

Skrevet

Kan vel ikke kjøpe minnekort til iPhone? Må da kunne laste ned apper etc og bruke telefonen på et ordentlig vis.. Blir fortvilt, for jeg har ikke plass til det jeg ønsker på telefonen. Tanken var veldig fin da, men det er litt typisk han. 

og nei, han fikk ikke eske da han kjøpte den. Jeg har snakket med en kamerat som jobber på den spesifikke butikken han har kjøpt den hos, det stemmer. Føler jeg blir i en skvis her! Sier jeg det til han eller jeg virkelig nødt å ta den i bruk for å ikke såre følelsene hans og ikke framstå som en utakknemlig dritt? 
ts 

Skrevet

Vær ærlig og forklar situasjonen.
Det er mulig han ikke har tatt hensyn til dine behov ang en tlf,  rett og slett fordi han ikke har god nok innsikt og kunnskap i mobiltlf. 
Jeg er ganske sikker Åå at han øndker det beste for deg, og at du derfor kan bytte tlf til en du har mere behov for. 
Men så kommer det kanskje et mellomlegg også da … 

Anonymkode: 4213d...ea0

Skrevet

Behold telefonen og mist den på gulvet etter 6 mnd... 

Anonymkode: 1569a...4ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

nedgradert lagringskapasiteten min x2

Halvering og gangetegnet er motsetninger.

"Dobbel så lite" finnes ikke.

Slutt med det.

Anonymkode: 5e61f...ce5

• Liker 4
Skrevet

Tok det opp så smått med han og han sier at han kan bruke den selv da eller gi den dattera… tror han ble litt fornærmet.. 

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan vel ikke kjøpe minnekort til iPhone? Må da kunne laste ned apper etc og bruke telefonen på et ordentlig vis.. Blir fortvilt, for jeg har ikke plass til det jeg ønsker på telefonen. Tanken var veldig fin da, men det er litt typisk han. 

og nei, han fikk ikke eske da han kjøpte den. Jeg har snakket med en kamerat som jobber på den spesifikke butikken han har kjøpt den hos, det stemmer. Føler jeg blir i en skvis her! Sier jeg det til han eller jeg virkelig nødt å ta den i bruk for å ikke såre følelsene hans og ikke framstå som en utakknemlig dritt? 
ts 

Okey hvis den ikke kan byttes så får du bare bruke den til lagringsplassen tar slutt. Men jeg mener outlet varer kan byttes og da kunne du bare vært ærlig å sagt at den ikke passer til ditt bruk og trenger å bytte den. Du kan være ærlig uansett og selge den på finn og kjøpe en annen, men du kjenner typen din bedre enn oss 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tok det opp så smått med han og han sier at han kan bruke den selv da eller gi den dattera… tror han ble litt fornærmet.. 

ts 

At han ble fornærmet er et tegn på at han tabbet seg litt ut og er litt flau , og at han trodde det skulle bli tidenes julegave . 
Men hvorfor kan du ikke bytte den ? 

Anonymkode: 4213d...ea0

• Liker 1
Skrevet

Jaja, han er grinete fordi jeg ikke likte julegaven. Idiotisk! Føler meg som tidenes dårligste kjæreste her

Skrevet

Det er veldig dumt å kjøpe en gave til noen som man kun kan ha en av. Du hadde jo telefon fra før, og fikk nå en dårligere. Jeg skjønner han synes det var dumt, men det sier seg jo egentlig selv at dette var en lite gjennomtenkt og god idé. 

Anonymkode: 75341...3b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaja, han er grinete fordi jeg ikke likte julegaven. Idiotisk! Føler meg som tidenes dårligste kjæreste her

Det synes jeg ikke du skal. Han har jo kjøpt deg noe som er dårligere enn det du har fra før, det er ikke din feil.

Det er en lite gjennomtenkt gave, men det er jo forhåpentligvis en lærepenge for begge.

Han lærer å ikke kjøpe hva som helst bare fordi det er på salg/outlet, og du lærer å være veldig tydelig når det gjelder gaveønsker ;) 

Skrevet

Takk for mange gode svar. Jeg har faktisk (!) vært ganske tydelig på hva JEG hadde tenkt å kjøpe meg, snakket om det mange ganger men at jeg ønsket å vente til etter jul og nyttår for jeg har inntrykk at butikkene setter opp prisene før jul på slikt. Jeg kan fint gå å kjøpe meg en telefon uten å gå adudanes økonomisk selv, så dette ble vanskelig. Han er enda dur og bitter fordi jeg ikke liker den, «kan ta den selv eller gi den bort til dattera på 15 som setter pris på den».. Han får gjøre som han vil, hvis det fortsatt er min tlf over jul så bytter jeg den inn i samme modell, men med større skjerm og lagring også betaler jeg mellomlegget. Hvis ikke så kjøper jeg meg ny og tar matkortet å kjøper meg en fin ny kjole og nytt undertøy, tar han med på middag og har en dundrende kveld hvor jeg legger bak meg alt (med en ny telefon i veska), så får han velge selv hva han ønsker å gjøre. 

ts. 

ps! Girlpower! 

Skrevet

Steike for en prippen dame altså! hadde kasta deg ut

Anonymkode: d0983...554

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det er fint at du tok det opp. Det er faktisk ikke en veldig fin gave - En IPhone med lite lagring og uten mulighet til å bytte.

Dere kommer dere igjennom dette😊Han er litt sår og det er du også, på et vis. Det går over.

Skrevet

Når en kjøper en dyr gave så bør man sørge for at man velger et produkt som passer til brukeren. At han tror du er fornøyd med hvilken som helst mobil ville jeg sett på som nedverdigende. Du trenger bare noe skvip du kan bruke til ringing, Facebook og kabal, liksom. Du hadde også fortalt han hva du trengte i en mobil. Ikke din feil at han ikke hørte etter. Så flott at datteren hans kan bruke den da. Tror han! Hun vil også sikkert klage på at han har kjøpt en dårlig iphone. Jeg har selv gjort tabben og kjøpt mobil med for lite lagringsplass. Måtte tømme den hver dag for at den skulle virke. Plutselig fikk jeg ikke viktige varsler fra skoleappen, og mailen sluttet å synkronisere stadig vekk pga at jeg hadde glemt å tømme. Måtte avinstallere alt jeg ikke trengte + litt ekstra, og likevel fylte den seg opp. Mobil bruker vi til alt i dag, og appene og bruken i dag krever at mobilen har mye lagringsplass!

Kjøp en mankini til han, og bli sur for at han ikke vil gå med den i svømmehallen neste uke!

Anonymkode: dd99e...a43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...