AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Hvis vugge blir brukt hyppig for å få barnet til å være rolig, kan det være ødeleggende? Ødeleggende for samspillet mellom mor/far og barn? At baby ikke får nærhet når det trengs? F.eks hvis baby gråter fordi hen trenger nærhet, men blir lagt i vuggen i stedet og vugget i søvn. Har en baby som er ganske sutrete/klistremerke. Redd jeg vil ødelegge hvis vuggen overtar "meg". Anonymkode: 6d876...dbe
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Den bør jo ikke erstatte deg. Og det gjør den ikke om du ikke bruker den hele tiden, tenker jeg. Bruk den når du er sliten og trenger en pause? Til avlastning. Det spørs jo litt på hvorfor babyen gråter også. Om den er trøtt og gråter fordi den trenger å sove, vs. gråter fordi den trenger nærhet til mamma eller pappa. Anonymkode: 98142...415 2
PepsiFlax Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Kjør på! Om den kan avlaste dere har dere alle godt av det. Baby har godt av en mamma og pappa som rekker å hente seg litt inn, få spist den brødskiva eller bare pusta ut litt. Alt med måte:)
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 25.12.2022 den 11.59): Hvis vugge blir brukt hyppig for å få barnet til å være rolig, kan det være ødeleggende? Ødeleggende for samspillet mellom mor/far og barn? At baby ikke får nærhet når det trengs? F.eks hvis baby gråter fordi hen trenger nærhet, men blir lagt i vuggen i stedet og vugget i søvn. Har en baby som er ganske sutrete/klistremerke. Redd jeg vil ødelegge hvis vuggen overtar "meg". Anonymkode: 6d876...dbe Tenker det blir litt det samme som å bruke vogn? Vi kjøpte hengevugge som funket helt magisk på vår kolikkbaby da han var 5-6 uker. For første gang fikk vi hendene fri på kveldstid og kunne spise middag uten at en gikk konstant og bysset. Jeg var bekymret for at vi skulle bruke den for mye så vi var restriktive på bruken, men i ettertid angrer jeg på at vi ikke brukte den mer. Etter 4 uker funket det ikke like bra lenger og nå må vi gjerne stå og vugge selv (den er elektrisk) og hysje i 20 min for at han skal sove i den. Jeg trodde den skulle funke for alltid 😅 Hvis babyen generelt er klengete og gir beskjed når den trenger nærhet hadde jeg ikke vært rett for å bruke den. Anonymkode: e9017...9f5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 Alt me måte tenker jeg, så lenge den ikke blir brukt som barnevakt. Vi kjøpte moonboon når baby var 6 uker. Lå aldri i den våken, kun når hun skulle sove. Hadde lange gode hviler på 2-3 timer i den. Fikk da slappet av og hentet meg inn Anonymkode: 44074...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå