Gå til innhold

Trenger hjelp fra iPhone-eksperter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Datteren min på 12 år har ønsket seg iPhone lenge og i går fikk hun endelig det til jul. Jeg har kjøpt det til henne uten at det finnes noen andre Apple-produkter i hus. 

Nå ser det ut som hun ikke kan bruke den, fordi jeg som forelder ikke har iPhone, iPad eller mac. Er det noen som vet om dette kan løses på noen måte?

Anonymkode: ffdd4...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er den ny? Hva sier feilkoden?

Skrevet

Jeg koblet bare min til en helt vanlig pc..Google hvordan komme igang med iPhone

Skrevet

Hvorfor kan den ikke brukes? Mangler hun en iPhone konto( Apple) eller hva? For det kan jo løses ....

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer jo ikke.

Anonymkode: fc1cd...da2

• Liker 3
Skrevet

TS her. Utfordringen er at hun er under 13 år. Det er trettenårsgrense for å ha en Apple-ID. Men Apple gjør det mulig å opprette ID dersom foreldrene står som administrator. Og jeg har altså ikke noen enhet enhet å lage meg ID på..

Skrevet
Helene1982 skrev (6 minutter siden):

Takk. Jeg klarte å få laget med en Apple-ID via PCen min. Men det står at jeg må være pålogget på en Apple-enhet for å kunne sette opp en familiedeling til henne..😞

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det stemmer jo ikke.

Anonymkode: fc1cd...da2

Hjelpsomt. Hva er det som ikke stemmer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk. Jeg klarte å få laget med en Apple-ID via PCen min. Men det står at jeg må være pålogget på en Apple-enhet for å kunne sette opp en familiedeling til henne..😞

har du ikke flere enheter har du ikke behov for familiedeling. Er det mulighet for å hoppe over?

Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

har du ikke flere enheter har du ikke behov for familiedeling. Er det mulighet for å hoppe over?

Ikke så lenge hun er under 13 ser det ut som.. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Alternativet er at hun får en annen mobil. 
Velkommen til Apple-helvete. 

Anonymkode: bb379...0e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alternativet er at hun får en annen mobil. 
Velkommen til Apple-helvete. 

Det du kaller ‘Apple-helvete’ kaller jeg sunn fornuft. Å ha foreldrekontroll er superviktig og da er det lurt at barna har samme type telefon som foreldrene. 

Anonymkode: b296d...d7e

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Like praktisk som om man skulle ha krav om å eie en Tesla for å kjøre på E6, og for å komme seg dit, måtte man først bli tauet av en annen Tesla.

Var det noen som sa at Apple står for brukervennlighet ...?

Anonymkode: e5604...c42

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du kaller ‘Apple-helvete’ kaller jeg sunn fornuft. Å ha foreldrekontroll er superviktig og da er det lurt at barna har samme type telefon som foreldrene. 

Anonymkode: b296d...d7e

Jammen Ts har jo ikke Appleprodukter! 😅

(Jeg har selv iPhone 12 for øvrig og en Mac. Hele familien min har Apple.)

Skrevet

Skjønner ikke problemet, hvorfor må jenta ha egen apple bruker når hun er under 12 år?

Mor lager en apple id i sitt navn, med restriksjoner som hun kan styre fra sin PC via itunes. Jenta bruker mamma sin apple id. Problem løst.

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, Helene1982 said:

Dette høres jammen forståelig ut for vanlige dødelige:

Alt du trenger å gjøre er å gå til bunnen av siden der det står noe sånt som: "Kan du ikke godkjenne denne iphone?", klikk på dette alternativet og du må tilbakestille de krypterte dataene dine.Ikke bekymre deg fordi du mister ingenting.Disse krypterte dataene er koblet til nøkkelringalternativet på iphone, som lagrer passordene du bruker til å automatisk logge på forskjellige apper.Du blir bare bedt om å logge på nytt, hvis dette vil være tilfelle, når du vil bruke en app som du har lagret loggpassordet for. Når du har fulgt alle trinnene for å tilbakestille de krypterte dataene dine, vil du bli omdirigert tilbake til den originale skjermen, og du må klikke igjen på "Fortsett", skriv inn passordet for Apple ID-kontoen din igjen, og dette skal være alt.Telefonen din skal fungere, og den blir godkjent.

Må huske å sitere dette hver gang noen begynner å begynne å snakke om Apples fortreffelighet og enkelhet.

Gud har skjærsilden for å rense sjelene før de kan komme inn i Himmelriket. Apple har tydeligvis sin egen variant for alle som ønsker å ta i bruk en iPhone.

Anonymkode: e5604...c42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...