AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Min kjæreste er noen år eldre enn meg i slutten av 20-årene, han har vært svært heldig med utdanning, jobb og penger, selvom han jobber veldig hardt. Jeg har også studert hardt, men ikke tenkt så mye over faget jeg ville lære og mest studert av interesse, og har i dag en jobb i en kaffe som egentlig ikke er relevant for min utdannelse og som jeg egentlig er overkvalifisert for. Han respekterer meg og henger meg aldri ut, og vi snakker aldri om penger, men vi er på utkikk etter en bolig, han fikk nylig innvilget 6 mill kr i finansieringsbevis, og har basically all makt når vi skal kikke på objekter sammen, det er lit slitsomt. Jente 24. Anonymkode: 63c3b...1dd
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min kjæreste er noen år eldre enn meg i slutten av 20-årene, han har vært svært heldig med utdanning, jobb og penger, selvom han jobber veldig hardt. Jeg har også studert hardt, men ikke tenkt så mye over faget jeg ville lære og mest studert av interesse, og har i dag en jobb i en kaffe som egentlig ikke er relevant for min utdannelse og som jeg egentlig er overkvalifisert for. Han respekterer meg og henger meg aldri ut, og vi snakker aldri om penger, men vi er på utkikk etter en bolig, han fikk nylig innvilget 6 mill kr i finansieringsbevis, og har basically all makt når vi skal kikke på objekter sammen, det er lit slitsomt. Jente 24. Anonymkode: 63c3b...1dd Hvis han ikke lar deg bestemme like mye over felles bolig og andre fellesprosjekter er det et større problem. Da vil du alltid føle deg verdiløs og maktesløs. Du er bare 24 år. Mange endrer studieretning. Kan du studere noe annet? Anonymkode: d9d2d...9c1 1
Hareena Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 (endret) Han er ikke «heldig», han har vært dyktig. Slikt er ikke basert på flaks og uflaks, det er et resultat av gode valg og iherdig arbeid. Endret 25. desember 2022 av Hareena 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Stakkars deg som har en mann med mye mer penger og som respekterer deg? Finne deg en ny fyr med mindre penger slik at livet blir mindre slitsomt??? Anonymkode: 7dce0...ba4 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Jeg og samboer er i lignende situasjon, bortsett fra at jeg fortsatt studerer. Jeg vil få en godt betalt og trygg jobb etterhvert, men jeg vil aldri få i nærheten av samme inntekt som han. Til tross for den store forskjellen vi har og vil ha resten av livet så anser ikke jeg han som heldig. Han tok et smart valg angående utdanning og har jobbet hardt pg målretta etter det. Anonymkode: 985ea...106
Blåttvann Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 Hareena skrev (17 minutter siden): Ham er ikke «heldig», han har vært dyktig. Slikt er ikke basert på flaks og uflaks, det er et resultat av gode valg og iherdig arbeid. Nja. Man må jo ha en viss interesse eller teft innenfor riktig område for å tjene godt. Men ja, det er ikke bare flaks heller. TS, samfunnet går ikke rundt uten alle typer jobber. Noen må ha jobbene som ikke tjener så bra også. Han vil ha økonomisk overtak, men det betyr ikke at han vil ha overtaket når dere skal se etter leilighet likevel. Hvis dere kjøper sammen, selv om du får mindre lån, så skal dere velge noe sammen. Hvis han står for hele lånet så synes jeg det stiller seg annerledes og han burde få mer å si. Men bruker han sitt økonomiske overtak til å presse deg til ting du ikke ønsker sier det kanskje noe om at dette forholdet ikke er liv laga.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Hemmeligheten bak å velge utdanning er jo å velge noe som man er passe interessert i og som også gir godt betalt jobb, ikke bare velge noe man er interessert i. Anonymkode: a4b83...ee7 2
AprilLudgate Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Hareena skrev (52 minutter siden): Han er ikke «heldig», han har vært dyktig. Slikt er ikke basert på flaks og uflaks, det er et resultat av gode valg og iherdig arbeid. Mnei, det viser jo omtrent all forskning på både yrker og sosiale vilkår at ikke stemmer. De hardeste yrkene er aldri de best betalte, faktisk er de lavtlønnede.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 2 hours ago, Hareena said: Han er ikke «heldig», han har vært dyktig. Slikt er ikke basert på flaks og uflaks, det er et resultat av gode valg og iherdig arbeid. Jeg stusset også over at hun bruker betegnelsen «heldig», men det forklarer kanskje også hvorfor hun ikke får noe til med sitt eget liv. Fordi hun ikke skjønner hvordan ting henger sammen. Anonymkode: 9fc20...a26 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Om du skal kjøpe noe sammen med han, må kostnadsnivået tilpasses din inntekt med mindre han tenker å ta en større andel av kostnaden. Om han skal kjøpe noe selv, kun han, så er det klart at han har all makt. Men hva er det du egentlig lurer på? Kan ikke de noen spørsmål i innlegget ditt Anonymkode: 41b5e...e79
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 1 hour ago, AprilLudgate said: Mnei, det viser jo omtrent all forskning på både yrker og sosiale vilkår at ikke stemmer. De hardeste yrkene er aldri de best betalte, faktisk er de lavtlønnede. Gir ingen mening det du skriver der. Om man er dyktig og smart, så velger man nettopp de yrker som gir god lønn. Anonymkode: 11552...518 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 Men velger utdanning etter lønn for å tiltrekke seg damer. Kvinner velger utdanning med trygghet og menn med penger. Dette veit de fleste menn. Check. Hva er egentlig problemet til TS. Dette er jo forhold rett ut av læreboka. Anonymkode: 44b01...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå