AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Dette gjelder min stesøster i slutten av tyveårene. Hennes mor kjøper gaver til mitt barn, og stesøster har ingenting med verken tips, betaling eller innpakking å gjøre. Gavene er til mitt barn, jeg er selv i midten av trettiårene. Dersom jeg takker for gaven til mitt barn, svarer hun ikke værsågod. Hun takker aldri for det vi har kjøpt til henne. Er det ikke normalt at voksne mennesker kjøper gaver selv? Eller takker for gaver de får? Anonymkode: b2a52...28b
svartkatt Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Hu bryr seg ikke? Slutt å kjøp til henne. 1
Blålilla Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 Pliktgaver er bare dumt. Be henne droppe gaver, og kutt henne ut fra gavelisten også. Hun er jo åpenbart mot gavekjøret 1
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Spør henne på en fin måte? «Hei du, til neste år, hva tenker du egentlig om gaver. Syns du det er kjekt å kjøpe og å få, eller mest stress egentlig? Det er helt i orden for meg om vi dropper gaver våre familier i mellom, det viktigste er jo at vi sees i julen.» Da gir du en fin utvei fra gavene - og om hun likevel vil ha gaver utenom ansvar og takknemlighet, får du bare anta at hun sliter med noe og nok får mye større problemer i livet enn den irritasjonen det helt forståelig utgjør for deg.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Så merkelig. Høres ikke ut som dere er veldig nære. Har hun lite penger til gaver evt? Anonymkode: 5ab52...c55
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 Vi er ikke nære, men jeg er nær stemor. Derfor tror jeg stemor hadde blitt lei seg om jeg droppet gaver til barnet hennes. Stemor omtaler sitt og mitt barn som «ungene»… Ts Anonymkode: b2a52...28b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Spiller det noen rolle hvem som tar gavehandlingen? At hun ikke takker selv er jo litt uhøflig. Anonymkode: 5baf3...524 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Det spiller sikkert ingen rolle, jeg bare opplever det som rart og upersonlig. Hun tjener omtrent det samme som meg. ts Anonymkode: b2a52...28b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det spiller sikkert ingen rolle, jeg bare opplever det som rart og upersonlig. Hun tjener omtrent det samme som meg. ts Anonymkode: b2a52...28b Ikke sikkert det handler om økonomi. Kan hende det er mer som du ikke vet om... Skal ikke kaste ut diagnoser i hytt og pine, men det kan hende det er ting kanskje ikke alle oppfatter og at det er derfor det blir gjort som det blir gjort. Anonymkode: ec91f...cb8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Takk din stemor. Jeg skjønner ikke problemet. Det er ganske «normale» at mødre ordner og tenker ut presanger, og hadde det vært en sønn/stebror hadde du ikke reagert tipper jeg. Anonymkode: 6780f...178 1
Snok1 Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk din stemor. Jeg skjønner ikke problemet. Det er ganske «normale» at mødre ordner og tenker ut presanger, og hadde det vært en sønn/stebror hadde du ikke reagert tipper jeg. Anonymkode: 6780f...178 I min verden er det vanlig at barn tar seg av egne gaver fra ca 12-13. Når det har sin første deltidsjobb betaler de gaver selv. Inntil da får de et fast beløp til å dekke alle gaver.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 Snok1 skrev (10 minutter siden): I min verden er det vanlig at barn tar seg av egne gaver fra ca 12-13. Når det har sin første deltidsjobb betaler de gaver selv. Inntil da får de et fast beløp til å dekke alle gaver. Joda. Men i praksis er det jo ikke «unormalt» at far i huset ikke har hovedansvaret for planlegging, innkjøp, innpakning og utlevering av alle presanger, og min sønn gjør VELDIG mye mindre ut av det enn søstrene (venninnegaver er en hobby nesten, mens sønn: «hæ, nei, ok, kompis kan få en sjokolade»-KUN på min eller søsterens oppfordring). Min far(80) vet ikke hva han gir til noen annet enn til min mor. Min mann har ansvaret for alle fra sin familie, og der måtte jeg fikse noe lillejulaften for to av dem, og han spør ofte om tips og hjelp. Men poenget mitt var: stesøster ville ikke kjøpt og gitt til ts’ barn. Stemoren til ts gjør det. Det er ikke unormalt, stemor er snill og syns sikkert det er hyggelig og det spiller da ingen rolle om det står stesøster/tante, stebestemor eller nissen på lappen? Anonymkode: 6780f...178
Snok1 Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Joda. Men i praksis er det jo ikke «unormalt» at far i huset ikke har hovedansvaret for planlegging, innkjøp, innpakning og utlevering av alle presanger, og min sønn gjør VELDIG mye mindre ut av det enn søstrene (venninnegaver er en hobby nesten, mens sønn: «hæ, nei, ok, kompis kan få en sjokolade»-KUN på min eller søsterens oppfordring). Min far(80) vet ikke hva han gir til noen annet enn til min mor. Min mann har ansvaret for alle fra sin familie, og der måtte jeg fikse noe lillejulaften for to av dem, og han spør ofte om tips og hjelp. Men poenget mitt var: stesøster ville ikke kjøpt og gitt til ts’ barn. Stemoren til ts gjør det. Det er ikke unormalt, stemor er snill og syns sikkert det er hyggelig og det spiller da ingen rolle om det står stesøster/tante, stebestemor eller nissen på lappen? Anonymkode: 6780f...178 I min familie er det ikke forskjell på kjønnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå