Gå til innhold

Er det virkelig sant at alle barn får haugevis av gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

20-40-80 og opptil 100 gaver? Og masse leker? 

Mine fikk kanskje 10 gaver hver. Litt penger på konto. Ikke masse leker. De har jo Haugevis. 

Er mine barn mindre heldige da?

Anonymkode: 3690c...4fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 5 år fikk 16 gaver. 5 av dem var myke.

Anonymkode: 589fd...c24

Skrevet

Nei, men veldig mange barn gjør det. Helt håpløst.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har to tweens, og begge fikk i underkant av 10 gaver hver i går. De fleste gavene var en kombinasjon av godteri og penger, som de fikk av tanter, onkler og besteforeldre. Ene barnet mitt fikk faktisk bare to "ting", resten var godteri/penger. 

Absolutt ingen sure miner eller følelse av å være mindre heldige; begge fikk det de ønsket seg. Og begge ga uttrykk for å ha en kjempefin julekveld. 

Anonymkode: f0570...de6

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Mine fikk også ca 10 hver. Det er nok mer vanlig det, enn de mengdene du nevner. 

Barna dine er veldig heldige, julen handler jo om mer enn bare gaver.

• Liker 4
Skrevet

Mine barn fikk 8 gaver hver. Bare ting de hadde ønsket seg, så de var ekstatiske 😊❤️

Anonymkode: 614e7...549

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Tipper ungene her lå på 25 gaver hver ca. Vi åpnet 3-4  på formiddagen. De andre barna vi feiret med hadde vel det dobbelte 😅

barna våre kunne fint klart seg med 7-8 pakker (hvis det var innhold man kan leke med med en gang/noe de ønsker seg  i et par stykker) 

Skrevet

Mitt barn fikk ca 10 pakker, flere myke 🤣

Anonymkode: 38fd8...295

• Liker 2
Skrevet
PetterKanin skrev (17 minutter siden):

Nei, men veldig mange barn gjør det. Helt håpløst.

Hvorfor er det håpløst??

Anonymkode: c74f2...64a

• Liker 3
Skrevet

Alle får ikke det selvsagt, noen har lite fanilie, noen har stor, noen har faddere utenom familien , andre ikke, noen får fra venner , andre ikke. Derfor store forskjeller 

• Liker 4
Skrevet

Her får de fra 20- 30 gaver hvert år, stor familie , faddere utenom familie 

Skrevet

10åringen jeg feiret med fikk 10-11 fra familie og noen fra vennene. Vi har liten familie.

Anonymkode: 39a90...6b6

Skrevet
Snurrepurre skrev (8 minutter siden):

Tipper ungene her lå på 25 gaver hver ca. Vi åpnet 3-4  på formiddagen. De andre barna vi feiret med hadde vel det dobbelte 😅

barna våre kunne fint klart seg med 7-8 pakker (hvis det var innhold man kan leke med med en gang/noe de ønsker seg  i et par stykker) 

Bare et generelt spørsmål - særlig de ungene som får dobbeltr:

Hvordan ser det ut hjemme hos dem/dere? 😅🤷‍♀️

Det kan jo være disse 25-50 gaver pr barn familiene pakker inn pittesmå greier som et viskelær eller noe, men det må jo bli fryktelig mye avfall ganske raskt og stappa med leker året rundt i hjemmet?

• Liker 7
Skrevet

Min erfaring er at småunger får mange gaver, og at det går nedover etterhvert som de blir eldre. 

Anonymkode: cac61...956

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det håpløst??

Fordi…miljø og klima? 

Produksjonen av gjenstandene, frakt verden rundt, ofte elendige arbeidsforhold, noen ganger bidrag til krig og blodig konflikt. Mye av det vi liker å gi koster menneskeliv/triste skjebner. 

Og så ender det ofte som avfall etter ganske kort brukstid, hvor endel sendes til enorme berg av avfall i utviklingsland hvor små barn bruker søppelhauger som lekeplass. 

Mange kjøper disse gavene for penger de egentlig ikke har. 

Det er jo et banalt skue sånn egentlig, om man skulle filmet hele produksjons- bruks- og avfallsreisen til alt vi kjøper i julegaver. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi har hovedsaklig familie i utlandet og familie med dårlig råd, samt lite venne nettverk. Barna har fått stortsett 2-4 gaver hvert jul. Julegrana har ikke vært begravet under pakker hos oss, og det har gått veldig fint. 

Anonymkode: 53395...60d

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Takk og lov for at jeg vokste opp i en familie der man var sjeleglad når man fikk én, eller kanskje to gaver, og gleden og hjertevarmen spilte større rolle enn et tosifret antall gaver ...

Endret av - Brian
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Våre har fått 15 hver og ingenting fra oss foreldre annet enn penger i fond. 

De er for små til å vite hvem gavene er fra. Til oss voksne har vi ønsket osd donasjon til en veldedighet. 

Anonymkode: 1b02b...970

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det håpløst??

Ungene blir bortskjemte og husene blir fulle.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Barna her er blitt voksne og gir like mye som de får. Kanskje 12-15 gaver inn og like mange ut. Alle er veldig fornøyde med å være sammen julaften. 
Gavene inngår i hyggen, men er ikke sentral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...