Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg og samboeren krangler så ramset han alltid opp ting ala «du liker meg ikke, du hater meg, du har ikke følelser for meg lenger, du elsker meg ikke, du vil heller ha en annen, du angrer på du ble sammen med meg, du synst jeg er stygg osv osv. 

Og jeg er så drittlei av at han «vet» hva jeg føler og tenker. Det nytter ikke å si at nei han tar feil, da bare fortsetter han men «jo jeg vet at det er det du tenker/føler». Uansett hvor mye jeg benekter det så vet han vist hva jeg føler bedre enn hva jeg selv vet. 

Finnes det et ord for denne oppførselen ? 

Anonymkode: f9262...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har lav selvtillit og er sutrete. Han er kanskje vant til å få viljen sin og/eller komplimenter som barn ved å sutre?

Anonymkode: edd68...c54

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde kvitta meg med fyren. Folk som ikke liker seg selv bør være single. 

• Liker 3
Skrevet

Det kan være prosjisering hvor han egentlig ramser opp egne følelser eller det kan være for å trigge sinne i deg for å kunne gjøre deg til skurken

Snakk sammen i en rolig situasjon og si fra at du ikke finner deg i det mer. At han må krangle på mer saklige måter i det minste 

Anonymkode: 1e818...8f2

Skrevet

Hvorfor krangle? Dette er jo tydeligvis noe som skjer ofte, så hvorfor gidder dere?

Anonymkode: 373d1...b06

Skrevet

Darvo.

Deny, Attack, and Reverse Victim and Offender.

Anonymkode: 9e1bc...290

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2022 den 16.25):

Darvo.

Deny, Attack, and Reverse Victim and Offender.

Anonymkode: 9e1bc...290

Ts 

leste om det nå. Det passet veldig bra

Skrevet

Offerrollen.

Anonymkode: e7ee2...e6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2022 den 2.58):

Når jeg og samboeren krangler så ramset han alltid opp ting ala «du liker meg ikke, du hater meg, du har ikke følelser for meg lenger, du elsker meg ikke, du vil heller ha en annen, du angrer på du ble sammen med meg, du synst jeg er stygg osv osv. 

Og jeg er så drittlei av at han «vet» hva jeg føler og tenker. Det nytter ikke å si at nei han tar feil, da bare fortsetter han men «jo jeg vet at det er det du tenker/føler». Uansett hvor mye jeg benekter det så vet han vist hva jeg føler bedre enn hva jeg selv vet. 

Finnes det et ord for denne oppførselen ? 

Det er det han muligens føler basert på hvordan dere har det ellers, og det kommer frem i krangler hvor man ikke tenker og bare reagerer. 

Mer sannsynlig at det er dårlig match da man ikke fyller det den andre ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...