Gå til innhold

Julaften når barnet ditt feirer i fosterhjemmet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har vokst opp i fosterhjem og i kveld feirer hen der med de som vanlig.

Det er ikke rus/psykiatri hos meg eller barnet, som er grunnen til at hen er oppvokst i fosterhjem.

Det er så utrolig vondt for meg å se på fb hvordan kvelden i fosterhjemmet har vært.

Har kikket på fosterforeldrenes fb profiler, for de legger ut bilder av julekvelden og skriver at de har det magisk og fantastisk.

😭Savner barnet mitt sånn, og føler meg mislykket.

💔

Anonymkode: ff011...529

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha ditt eget barn dat?

Anonymkode: fb0fb...49b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Huff det må være vanskelig. 

Anonymkode: b0ff2...a8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Barnet mitt har vokst opp i fosterhjem og i kveld feirer hen der med de som vanlig.

Det er ikke rus/psykiatri hos meg eller barnet, som er grunnen til at hen er oppvokst i fosterhjem.

Det er så utrolig vondt for meg å se på fb hvordan kvelden i fosterhjemmet har vært.

Har kikket på fosterforeldrenes fb profiler, for de legger ut bilder av julekvelden og skriver at de har det magisk og fantastisk.

😭Savner barnet mitt sånn, og føler meg mislykket.

💔

Fikk tårer i øynene nå. Føler med deg. Håper det vil løsne og løse seg for dere etterhvert❤️ En dag vil dere sikkert blir skikkelig nære, bare ta tiden til hjelp❤️

Anonymkode: 9d0c8...f28

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke ha ditt eget barn dat?

Anonymkode: fb0fb...49b

I starten var det alvorlig sykdom som jeg ble bedre av, men det tok 13 år og da var det for sent å få hen tilbake.

Hen har blitt så vant til deres familieliv der alt er problemfritt, masse penger, byens flotteste hus, Versace tapet på veggene og dyrt interiør, så hen ønsker å være der i julen/ julaften.

Jeg er dum når jeg går inn på Facebook profilen til fosterforeldrene, og ser bilder de legger ut der de skriver at de har det fantastisk og stemningen er magisk. Alle smiler mot kamera, lyssettingen er perfekt og de er fotogene, så da går jeg rett i veggen.

Det er dummeste jeg har gjort i kveld😶

Ts

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fikk tårer i øynene nå. Føler med deg. Håper det vil løsne og løse seg for dere etterhvert❤️ En dag vil dere sikkert blir skikkelig nære, bare ta tiden til hjelp❤️

Anonymkode: 9d0c8...f28

Takk❤️

Ts

Skrevet

Så forferdelig tøft for deg. Håper du finner en viss trøst i at barnet ditt har det fint, men skjønner om det er tøft å tenke sånn i dag. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Skjønner at det er tøft for deg, men prøv å fokusere på at ditt barn har en helt fantastisk jul ♥️

Anonymkode: 68f18...31e

• Liker 4
Skrevet

Det viktigste må vel være at barnet har det bra.

Anonymkode: 6df2a...1fe

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår deg godt, TS❤️ Nå har du allerede vært og kikket på profiler som gjør det vondt verre, men mitt beste tips er å la det være. Det gjør ikke smertene noe mindre, men da blir man ikke så ofte minnet på dem. Prøv og fokusere på at barnet ditt har hatt en fin jul, og som Albbas skriver over her, tenk så heldig barnet ditt som har så mange flotte voksne rundt seg inkludert deg❤️

• Liker 3
  • Hjerte 7
Skrevet

Så trist, føler virkelig med deg ❤️ Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å ikke invitere deg til julefeiring med barnet ditt. Skjønner godt du går inn å ser.. selv om det er vondt, er det en bitteliten måte å få være en del av det på. 

Jeg har selv opplevd at barnet mitt måtte være i fosterhjem pga sykdom, man blir nesten gal av det.. man vil ha de nære, selv om man ikke klarer det. Men heldigvis var barnet hjemme, eller jeg fikk komme dit på juleaften. Kanskje du kan ytre ønske om det neste år? 

Anonymkode: 8a630...910

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så trist, føler virkelig med deg ❤️ Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å ikke invitere deg til julefeiring med barnet ditt. Skjønner godt du går inn å ser.. selv om det er vondt, er det en bitteliten måte å få være en del av det på. 

Jeg har selv opplevd at barnet mitt måtte være i fosterhjem pga sykdom, man blir nesten gal av det.. man vil ha de nære, selv om man ikke klarer det. Men heldigvis var barnet hjemme, eller jeg fikk komme dit på juleaften. Kanskje du kan ytre ønske om det neste år? 

Anonymkode: 8a630...910

Det er nok ikke så mange fosterhjem som er så åpne for det vil jeg tro.. de anser nok ts sin unge som sin og ta som urelevant dems eget familie liv. Ellers. Hadde de selvsagt invitert henne dit i går. 

• Liker 3
Skrevet

Forstår det slik at barnet ditt er over 18år. Siden du skriver ‘har vokst opp’ og at barnet ditt selv har valgt å feire med fosterforeldrene. 
Det ligger nok i relasjonen de har og, dessverre for deg, hvem barnet anser som sine foreldre. De fleste vil jo feire jul hjemme og for barnet er fosterhjemmet barnets hjem. 
Forstår at det er tøft for deg. 

Anonymkode: f2b97...8ee

• Liker 10
Skrevet

Huff - det må være forferdelig ❤️ Men tenk at det viktigste er at barnet har det bra og har så gode og trygge voksne rundt seg ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

En mor har mistet omsorgen for barnet sitt. Det skal mye til og det er mye vi ikke vet. 
Uansett er det mulig å sette seg litt inn i sorgen den biologiske moren må kjenne på og sende et ❤️

Anonymkode: 72d8d...a45

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Nå er det sjelden at svært rike folk er fosterhjem. Disse beskrives som usedvanlig rike og vellykkede. De fleste fosterhjem er vanlige folk med vanlig inntekt. Det høres også unormalt ut at barnet ikke feirer jul med mor når det hverken er rus eller tung psykiatri i bildet. Har selv fosterbarn, og kjenner til flere som har det, og mange av disse barna feirer jul med mor/ far, selv om forholdene er langt fra ideelle. Det er ganske vanlig. Det er også uvanlig å legge ut bilder ukritisk på nett om fosterbarn. Jeg synes det er mye som ikke høres reelt ut i denne historien. 

Anonymkode: a579c...c59

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det sjelden at svært rike folk er fosterhjem. Disse beskrives som usedvanlig rike og vellykkede. De fleste fosterhjem er vanlige folk med vanlig inntekt. Det høres også unormalt ut at barnet ikke feirer jul med mor når det hverken er rus eller tung psykiatri i bildet. Har selv fosterbarn, og kjenner til flere som har det, og mange av disse barna feirer jul med mor/ far, selv om forholdene er langt fra ideelle. Det er ganske vanlig. Det er også uvanlig å legge ut bilder ukritisk på nett om fosterbarn. Jeg synes det er mye som ikke høres reelt ut i denne historien. 

Jeg stussa også over at de la ut bilde av barnet på åpen facebookprofil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nja det er mange som ikke feirer julaften med egne foreldre altså av ulike grunner. Men man feirer gjerne like før julaften 

Anonymkode: 465d3...be4

• Liker 2
Gjest _Falkor_
Skrevet

Hei TS, jeg jar også barn i fosterhjem og forstår din smerte❤ Bare å sende meg en melding om du ønsker å prate litt!❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En mor har mistet omsorgen for barnet sitt. Det skal mye til og det er mye vi ikke vet. 
Uansett er det mulig å sette seg litt inn i sorgen den biologiske moren må kjenne på og sende et ❤️

Anonymkode: 72d8d...a45

Det varierer nok fra kommune til kommune om det skal mye til eller ei.

Hatt foten min såvidt innenfor med et barn med utfordringer,.og de fleste er som deg, det skal mye til, og trekker seg unna. nei det skal faktisk ikke mye til.. 

Anonymkode: b0ff2...a8a

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...