AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 Jeg har mann og barn, søsken, foreldre og nieser og nevøer. Full pakke med storfamilien på julaften. Allikevel føler jeg meg sårbar og har klump i magen. selv om det er god stemning og alle er glad. flere som har det slik? Anonymkode: 9f265...0f9 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Jeg skjønner hva du mener og tenker at det er nok mange årsaker til det. Jula er veldig spesiell. Det er mange forventninger og dermed nerver rundt det hele. Og jula gjør at man liksom setter livet sitt i perspektiv og evaluerer. Pluss at man tenker på at det har gått enda et år og at tida går så fort. I år tenkte jeg også ekstra på de som ikke har det så greit i jula pga. trang økonomi og andre årsaker. Anonymkode: 499be...3a3 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener og tenker at det er nok mange årsaker til det. Jula er veldig spesiell. Det er mange forventninger og dermed nerver rundt det hele. Og jula gjør at man liksom setter livet sitt i perspektiv og evaluerer. Pluss at man tenker på at det har gått enda et år og at tida går så fort. I år tenkte jeg også ekstra på de som ikke har det så greit i jula pga. trang økonomi og andre årsaker. Anonymkode: 499be...3a3 Helt sant. Jeg bruker masse tid på gaver og det å finne riktig gave til alle. Så er jeg også veldig spent på om barna blir fornøyd med gaven. livredd for å skuffe, da de gleder seg enormt. men de ble glad 😀 Er sliten da jeg jobbet helt fram til lillejulaften, travel høst og endelig ferie. stresser med å ikke kjenne julestemning. På toppen av alt han en jeg gikk i klasse med tatt livet sitt forrige uke, så mange tanker. som du sier er det tid for å tenke gjennom året som er gått. Blir liksom så sårbar Anonymkode: 9f265...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Ja, jeg hadde også klump i magen. Feiret hos oss med mann og barn, svigermor og svigerinne. Får klump i magen av svigermor som kommer med små stikk. Føler hun egentlig har lyst til å lekse meg opp alt som ikke er bra nok, men velger da heller å komme med små stikk. Blir skikkelig lei meg fordi jeg føler jeg gjør en kjempeinnsats for alles vel og trivsel:-( Anonymkode: 94cff...43e 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Jeg sitter å kjenner på det samme, veldig merkelig følelse. Har hatt en fin og koselig feiring og når jeg kom hjem nå så følte jeg meg nesten kvalm og trist.. Anonymkode: c4235...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 Det er mange forventninger, og dermed stor fallhøyde. Det er vel noe med det. Og noen ganger er ikke følelsen knyttet til situasjon eller ytre omstendigheter, som du sier har du familie og mange rundt deg. Man kan kjenne på ensomhet selv om man ikke er fysisk alene. Anonymkode: 1a21c...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Jeg tror bevissthetsnivået vårt har kommet til et punkt der det blir vanskeligere å kose seg i sin egen boble mens andre i samfunnet lider. Dette kommer bare til å eskalere til vi greier å skape et godt samfunn for alle. Anonymkode: 4b81a...eec 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er mange forventninger, og dermed stor fallhøyde. Det er vel noe med det. Og noen ganger er ikke følelsen knyttet til situasjon eller ytre omstendigheter, som du sier har du familie og mange rundt deg. Man kan kjenne på ensomhet selv om man ikke er fysisk alene. Anonymkode: 1a21c...fd7 Tror jeg er sliten etter en lang høst Anonymkode: 9f265...0f9
Embla Othea Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Ja, jeg pleier også å ha en klump i magen selv om jeg ikke «trenger» det. Det er nok fordi jula er veldig spesiell og en ekstra sårbar tid for oss som er alene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå