AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 Jeg har til tider uutholdelig smerte i korsryggen, og den kan være så ekstrem at beina mine kan gi etter. 1. Dersom jeg ligger på ryggen, på gulvet, så kan jeg ikke bevege meg grunnet smertene. 2. Dersom jeg ligger på magen, kjenner jeg at smertene oppstår (ikke fullt så uutholdelige). 3. Dersom jeg bøyer meg fremover eller til siden, kjenner jeg at smertene oppstår. 4. Verstingen, skjer plutselig, når som helst hvor som helst, uten forvarsel - Når jeg går, setter ned/legger trykk på en fot, så får jeg plutselig en uutholdelig smerte i korsryggen/setet som gjør at beina mine gir etter. Det bytter på hvilket bein dette skjer med. Det gjør det helt umulig å gå/stå på det gjeldende beinet. Jeg har vært hos lege, fysio, kiro, naprapat, tatt røntgen og MR. Ingen vet hva som er galt og ingenting vises på bilder. Naprapat hjalp en periode, men når jeg sluttet å gå (dyrt) startet det igjen etter en stund. Noen som har opplevd lignende? Hva skal jeg gjøre? Jeg er DESPERAT! Anonymkode: bedc3...464
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #2 Skrevet 24. desember 2022 Kan legge til at dette er veldig periodevis, spesielt dersom jeg løfter tungt (da er det vedvarende stråling over flere dager) så dette er noe jeg unngår, men nå får jeg slike perioder uten å løfte tungt. Legen sa kun at jeg skulle ta paracet og om jeg mistet kontroll over blæren skulle jeg tilkalle ambulanse. Men dette var jo ikke til noe hjelp. For det første fungerer ikke paracet på de intense smertene som plutselig kommer og går, og for det andre trenger jeg hjelp til å bli frisk, ikke en plan for om jeg blir verre… Anonymkode: bedc3...464
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #3 Skrevet 24. desember 2022 Har du en veldig myk seng? Jeg kan få sånne smerter fra tid til annen, og da pleier det å hjelpe og sove på siden med en pute mellom knærne og ta par ibux 2-3 ganger om dagen. Jeg er veldig glad i å sove på magen men i de periodene jeg har vondt så blir det enda verre når jeg sover på magen, hvis du må gjøre det så kan det hjelpe med en pute under magen. Det hjelper også og ligge på gulvet og bøye bena mot magen også rulle frem og tilbake fra side til side. Har du lagt merke til om smertene kommer i perioder hvor du feks har vært lite i bevegelse? Anonymkode: d0e8e...82a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Bytt fastlege og krev utredning hos nevrolog. Anonymkode: a1b4e...054
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du en veldig myk seng? Jeg kan få sånne smerter fra tid til annen, og da pleier det å hjelpe og sove på siden med en pute mellom knærne og ta par ibux 2-3 ganger om dagen. Jeg er veldig glad i å sove på magen men i de periodene jeg har vondt så blir det enda verre når jeg sover på magen, hvis du må gjøre det så kan det hjelpe med en pute under magen. Det hjelper også og ligge på gulvet og bøye bena mot magen også rulle frem og tilbake fra side til side. Har du lagt merke til om smertene kommer i perioder hvor du feks har vært lite i bevegelse? Anonymkode: d0e8e...82a Nei, tror sengen er helt normal, får mer vondt av å ligge på noe hardt enn mykt. Har ikke merket om det kommer av lite/mye bevegelse, men det skal jeg begynne å tenke på. Skal også prøve rulle trikset ditt. Takk! AnonymBruker skrev (1 time siden): Bytt fastlege og krev utredning hos nevrolog. Anonymkode: a1b4e...054 Jeg er på venteliste til ny fastlege! Men kan nevrolog hjelpe med dette? Anonymkode: bedc3...464
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 Høres ut som hekseskudd/lumbago. Trener du? På bevege seg og strekke ut kroppen ordentlig hjelper, du kan også bestille time hos fysioterapeut. Ville også meldt meg på noen yoga-timer og fortsatt med det selv. I tillegg kan jeg faktisk anbefale å sove på oppblåsbar madrass en stund, en av denne typen https://jysk.no/hage/luftmadrasser/luftmadrasser/luftmadrass-flocked-high-b156xl203xh46?gclid=CjwKCAiAhqCdBhB0EiwAH8M_Gkxw5QUyZz7c4_tHt5vYsPP83SM017kT7FADnN-lG7s-RPo6zyDhDRoCXSwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 345ce...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå