Gå til innhold

Bitter julestemning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver jul blir jeg påminnet på hvor sint jeg er på min egen familie. De har tullet til absolutt alt og bryr seg ikke om meg. Det siste året har de begynt å fortelle meg at jeg er den som er dårlig på å ta kontakt. Men nå har jeg funnet fred, og syns det er like greit at dem holder seg 30 minutter borte.

Jeg hadde en ensom barndom jeg.. I følelsene og i den faktiske virkeligheten. Nå sitter jeg limt fast til egen unge med en sur kæll og håper jeg gjør alt riktig 

God jul

Anonymkode: cb995...c3f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du bruke akkurat julen til å hate familien din? Der er 51 andre uker i året du kan bruke til det. Du er og en voksen kvinne med ansvar for eget liv, ikke ett offer. Hvorfor skal familien din bry seg om deg når du hater dem og ikke vil ha kontakt? Du er jo ikke akkurat noe som inviterer til kjærlighet. Kanskje du må gå litt i deg selv? Man høster som man sår. 

Anonymkode: e010c...695

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Må du bruke akkurat julen til å hate familien din? Der er 51 andre uker i året du kan bruke til det. Du er og en voksen kvinne med ansvar for eget liv, ikke ett offer. Hvorfor skal familien din bry seg om deg når du hater dem og ikke vil ha kontakt? Du er jo ikke akkurat noe som inviterer til kjærlighet. Kanskje du må gå litt i deg selv? Man høster som man sår. 

Anonymkode: e010c...695

Julen er en sosial tid for mange, og det fjør den vond for meg.

Fordi jeg var den som inviterte i mange år. Og den som bød på seg selv. Det er ikke hyggelig å oppleve å få null invitasjoner tilbake egentlig, og finne ut at de andre voksne menneskene samler seg å finner på ting uten å inkludere meg. 

De dro på restauranter og.. cafeer og.. Fikk snapper av det i et sett jeg. Og når jeg spurte fikk jeg nei. 

For noen år siden fikk jeg litt kontakt med en av to søstre, altså søster A. Da ble den andre B sjalu og inviterte A hele tiden. Og da gikk det bare en sommer, så likte ikke A meg, og nå er det A+B. Og dette syns mor er helt greit. 

Jeg er jo, et offer for dette.. Jeg har ikke no mulighet til å endre det hvertfall.

Anonymkode: cb995...c3f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...