AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Del Skrevet 24. desember 2022 Har i de siste fem årene ikke vært så begeistret for ribbe. Det er BARE fettet, og er så mektig at spiser ikke mye av det. Resten av kvelden er jeg kvalm og uvel. Sånn har det vært de siste fem årene. Vurderer å gjøre om på en årelang tradisjon med å bytte ut til magrere kjøtt, som kalkun, på julaften. Hverken jeg eller barnet er begeistret for ribbe lenger. Flere som har byttet ut julematen med noe «lettere»? Anonymkode: 30fcf...e60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Del Skrevet 25. desember 2022 Kjøp dansk ribbenstek eller tilsvarende stykningsdel i stedet, om dere ønsker smak, svor og lukt. Da slipper dere fettet. Men om dere ikke liker det overhodet finnes det jo mange gode alternativ. I dag har vi for eksempel juletorsk, det er jo tradisjonell julekveld middag mange steder. Eller gjør akkurat som dere ønsker. Anonymkode: 4f0ff...3c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 25. desember 2022 #3 Del Skrevet 25. desember 2022 Jeg har alltid blitt dårlig av ribbe. Noen år ender jeg opp på do med bøtte på fanget og maten kommer opp alle veier.... Så nå har jeg valgt å droppe ribba. Spiser heller medisterkaker og tilbehør 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 25. desember 2022 #4 Del Skrevet 25. desember 2022 Hva med å bytte ut ribba med pinnekjøtt, kalkun, kylling eller and? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Del Skrevet 25. desember 2022 Jeg spiser ikke ribbe, aldri gjort, syns det lukter, smaker og oppleves skrekkelig. Spiser tilbehør og krysser fingre for at ingen kommenterer. Jeg er 46 år og har overlevd ribbe på denne måten siden jeg var barn. Skulle jeg valgt hadde det blitt pinnekjøtt eller torsk. Anonymkode: e3b80...b4d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Del Skrevet 25. desember 2022 Jeg har spist lite ribbe, men jeg husker første gangen for noen år siden da jeg spiste ribbe for første gang… kastet opp som bare det etter noen timer. Det er veldig fett, så dersom man ikke er så godt vant med å spise så fet mat så er det nok fort gjort å bli uggen av det. Kalkunfilet er magert, så det kan kanskje være et bedre alternativ dersom dere liker det. Anonymkode: 01ca9...ba2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Del Skrevet 25. desember 2022 Jeg har hele livet syntes at det meste av julematen er veldig kvalmende. Fett og fett og fett. Alle sitter ubekvemme med dårlig samvittighet og mageknip etter middag og dessert. Vi gikk til slutt over til vegetarisk jul, og jeg trives veldig mye bedre med det. Det hender vi har torsk, men som regel nå spiser vi litt lettere mat og fokuserer på grønnsakene. Alle trives veldig godt med det, og jeg grøsser hver gang jeg ser den feite ekle ribba på tv. Anonymkode: 6dbf2...eb5 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #8 Del Skrevet 25. desember 2022 Vi har hatt kalkun et par julaftener. Det er helt innafor. Selv tåler jeg ikke for mye mengder fett. Anonymkode: 0bf77...fe0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Del Skrevet 25. desember 2022 Jeg lagde ribbe i år og ble dårlig selv! Var redd jeg skulle kaste opp da jeg la meg. Vet ikke hvorfor. Ingenting galt med maten, vi var mange som spiste. Mulig det blir for mye fett?! Neste år er det tilbake på pinnekjøtt. Mye enklere å lage også. Anonymkode: 417a1...1a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Del Skrevet 25. desember 2022 Embla Othea skrev (5 timer siden): Hva med å bytte ut ribba med pinnekjøtt, kalkun, kylling eller and? Mulig vi lager en bedre biffmiddag eller kalkun neste år, eventuelt juleskinke. Ja, tror det var fettet som gjorde det. Det var noe enormt og lå langt utover natta med kvalme. Anonymkode: 30fcf...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 25. desember 2022 #11 Del Skrevet 25. desember 2022 Vi spiser ribbe kun når besteforeldre er med. Ellers har vi byttet ut med pinnekjøtt eller torsk. Men er glad i ribbe også da! Jeg synes julaften skal være koselig, og julematen bør være noe man liker og setter pris på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Del Skrevet 25. desember 2022 Jeg har samme problem. Jeg bytter på å spise torsk å lage nøttestek, litt avhengig av oppvarmingsmulighetene der jrg feirer julaften. Anonymkode: def1f...d6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Del Skrevet 26. desember 2022 Vi laget svineribbe i går, og jeg fikk vondt i magen og ble kvalm utover kvelden. Lager det ikke neste jul, det er sikkert. Spiser pinnekjøtt på julaften, det toler jeg fint. Anonymkode: fd7ab...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Del Skrevet 26. desember 2022 Kan jeg godt forstå, det er jo rene grisematen. Begriper ikke at noen spiser det frivillig. Jeg tvinger til nød i meg pinnekjøtt, men foretrekker kalkun, skinke, and og fisk (dvs mat med et snev av kvalitet) Anonymkode: faa80...25d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Del Skrevet 26. desember 2022 Tåler heller ikke julematen pga blir kvalm og uvel av alt fettet. Jeg sverger til Kalkun. Anonymkode: e66f2...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Del Skrevet 26. desember 2022 Ikke spis fettet, ikke lag saus på det fete ribbefettet, ikke spis etter du begybber å føle deg mett. Anonymkode: f7ef0...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 26. desember 2022 #17 Del Skrevet 26. desember 2022 Hvorfor har du ikke gjort det før? Hvorfor plage seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 26. desember 2022 #18 Del Skrevet 26. desember 2022 Et noko magert - som t.d. kjekjøt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. desember 2022 #19 Del Skrevet 26. desember 2022 Jeg takler heller ikke ribbe. Men det ble det i år, den var nokså mager sammenliknet med endel annet. Men jeg skjærer likevel masse bort, og spiser nesten bare grønnsaker og potet. Og ikke medisterkaker (mye fett der og). Mannen pleier elske ribbe, men selv han fikk nok i år - så HELDIGVIS kan jeg slippe den fremover 😅 Er ikke så glad i torsk heller, så satser på kalkun. Dessverre tåler jeg ikke pinnekjøtt 🤷♀️ Takler generelt dårlig mye salt og fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Del Skrevet 26. desember 2022 AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Jeg takler heller ikke ribbe. Men det ble det i år, den var nokså mager sammenliknet med endel annet. Men jeg skjærer likevel masse bort, og spiser nesten bare grønnsaker og potet. Og ikke medisterkaker (mye fett der og). Mannen pleier elske ribbe, men selv han fikk nok i år - så HELDIGVIS kan jeg slippe den fremover 😅 Er ikke så glad i torsk heller, så satser på kalkun. Dessverre tåler jeg ikke pinnekjøtt 🤷♀️ Takler generelt dårlig mye salt og fett. Prøv ut kjekjøt i romjola og du vil aldri gå for noko anna. Anonymkode: 09f4f...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå