AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Del Skrevet 24. desember 2022 Vi hadde handlet inn 2 kg fersk tynnribbe, surkål, poteter, rosenkål og diverse til middagsselskap hos oss 2. juledag. De som skulle komme til oss avlyste nå, 3 av 5 familemedlemmer er syke og vil ikke smitte oss. Ingen av oss to orker all den maten alene. Hva gjør vi? Vi har ikke lyst til å bare kaste maten, men orker ikke å spise den heller. Etter en skikkelig julemiddag hos mine foreldre i kveld så er bare tanken på ribbe nok til å gjøre meg kvalm. Anonymkode: 25fe3...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #2 Del Skrevet 24. desember 2022 Frys ned eller gi bort? Er jo ikke så mange alternativer Anonymkode: b8b3c...546 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 24. desember 2022 #3 Del Skrevet 24. desember 2022 Kjøttet kan fryses, og tilbehøret må vel ikke brukes med en gang? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istinde Skrevet 24. desember 2022 #4 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi hadde handlet inn 2 kg fersk tynnribbe, surkål, poteter, rosenkål og diverse til middagsselskap hos oss 2. juledag. De som skulle komme til oss avlyste nå, 3 av 5 familemedlemmer er syke og vil ikke smitte oss. Ingen av oss to orker all den maten alene. Hva gjør vi? Vi har ikke lyst til å bare kaste maten, men orker ikke å spise den heller. Etter en skikkelig julemiddag hos mine foreldre i kveld så er bare tanken på ribbe nok til å gjøre meg kvalm. Anonymkode: 25fe3...89b 2 kg ribbe på 5 personer? Jøss... Håper du hadde planer om medisterkaker og julepølse til 🎅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #5 Del Skrevet 24. desember 2022 Istinde skrev (1 minutt siden): 2 kg ribbe på 5 personer? Jøss... Håper du hadde planer om medisterkaker og julepølse til 🎅 7 personer, de er 2 og skulle få besøk av en familie på 5. De mest knipne posjonsberegningene på ribbe sier 250 gram hvis man også har medisterkaker og julepølse. Så da kan de gå akkurat. Men hvis ribbe var det eneste kjøttet så er det egentlig bare såvidt nok til 4... Anonymkode: cc284...d25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #6 Del Skrevet 24. desember 2022 Alle har vel pølser og medisterkaker til? Og hvis 3 av 5 er under 5 år, så går vel dette helt fint? Anonymkode: b3e31...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #7 Del Skrevet 24. desember 2022 Gi bort på finn.no Anonymkode: a38e1...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #8 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gi bort på finn.no Anonymkode: a38e1...8c6 Det hadde jeg aldri tatt imot frys ned Anonymkode: b3e31...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 24. desember 2022 #9 Del Skrevet 24. desember 2022 Hva med å utsette middagen til nyttårsaften eller 1.nyttårsdag, da kan det jo hende at gjestene er friske igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #10 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hadde jeg aldri tatt imot frys ned Anonymkode: b3e31...fda Ikke du, men andre villet. Anonymkode: a38e1...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #11 Del Skrevet 24. desember 2022 Istinde skrev (13 minutter siden): 2 kg ribbe på 5 personer? Jøss... Håper du hadde planer om medisterkaker og julepølse til 🎅 Det er medisterkaker og julepølse til, i tillegg til klassisk tilbehør som surkål, mandelpoteter og rosenkål. Det er mer en nok mat. Anonymkode: 25fe3...89b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #12 Del Skrevet 24. desember 2022 Meadow skrev (1 minutt siden): Hva med å utsette middagen til nyttårsaften eller 1.nyttårsdag, da kan det jo hende at gjestene er friske igjen? Da har vi invitert andre gjester og har planer om kalkun eller lammestek. Disse som er syke skal til noen andre på nyttårsaften og 1. nyttårsdag, Anonymkode: 25fe3...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeruda Skrevet 24. desember 2022 #13 Del Skrevet 24. desember 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Vi hadde handlet inn 2 kg fersk tynnribbe, surkål, poteter, rosenkål og diverse til middagsselskap hos oss 2. juledag. De som skulle komme til oss avlyste nå, 3 av 5 familemedlemmer er syke og vil ikke smitte oss. Ingen av oss to orker all den maten alene. Hva gjør vi? Vi har ikke lyst til å bare kaste maten, men orker ikke å spise den heller. Etter en skikkelig julemiddag hos mine foreldre i kveld så er bare tanken på ribbe nok til å gjøre meg kvalm. Anonymkode: 25fe3...89b Fryse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #14 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alle har vel pølser og medisterkaker til? Og hvis 3 av 5 er under 5 år, så går vel dette helt fint? Anonymkode: b3e31...fda Vi har medisterkaker og julepølser til, det er såpass klassisk tilbehør her at jeg ikke nevner det en gang. Anonymkode: 25fe3...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 24. desember 2022 #15 Del Skrevet 24. desember 2022 Jeg spiser rester og fryser resten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #16 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gi bort på finn.no Anonymkode: a38e1...8c6 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hadde jeg aldri tatt imot frys ned Anonymkode: b3e31...fda Vurderer å gi det bort på Finn.no eller en lokal Facebook - gruppe, men er redd for at jeg bare fremstår som teit og at ingen vil ta i mot. Men blir kjempeglad for å bli kvitt det. Anonymkode: 25fe3...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #17 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vurderer å gi det bort på Finn.no eller en lokal Facebook - gruppe, men er redd for at jeg bare fremstår som teit og at ingen vil ta i mot. Men blir kjempeglad for å bli kvitt det. Anonymkode: 25fe3...89b Flere her som har gitt bort på finn.no og folk henter med en gang Anonymkode: a38e1...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #18 Del Skrevet 24. desember 2022 Skjønner ikke problemet med å fryse det ned, for å ta det opp igjen og spise som middag om noen uker? Anonymkode: cad9f...705 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #19 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vi hadde handlet inn 2 kg fersk tynnribbe, surkål, poteter, rosenkål og diverse til middagsselskap hos oss 2. juledag. De som skulle komme til oss avlyste nå, 3 av 5 familemedlemmer er syke og vil ikke smitte oss. Ingen av oss to orker all den maten alene. Hva gjør vi? Vi har ikke lyst til å bare kaste maten, men orker ikke å spise den heller. Etter en skikkelig julemiddag hos mine foreldre i kveld så er bare tanken på ribbe nok til å gjøre meg kvalm. Anonymkode: 25fe3...89b Jeg pleier alltid å sørge for at det blir igjen ribbe, pølser og medisterkaker til 1. juledag. Dette pleier vi da å varme opp og ha til lefser sammen med mye annet godt. Anonymkode: 65b7f...bf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 24. desember 2022 #20 Del Skrevet 24. desember 2022 Redd jula for alle på fb. Kanskje noen der vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå