Gå til innhold

Vi har en julemiddag til overs, hva er lurt å gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde handlet inn 2 kg fersk tynnribbe, surkål, poteter, rosenkål og diverse til middagsselskap hos oss 2. juledag. De som skulle komme til oss avlyste nå, 3 av 5 familemedlemmer er syke og vil ikke smitte oss. Ingen av oss to orker all den maten alene. Hva gjør vi? Vi har ikke lyst til å bare kaste maten, men orker ikke å spise den heller. Etter en skikkelig julemiddag hos mine foreldre i kveld så er bare tanken på ribbe nok til å gjøre meg kvalm. 

Anonymkode: 25fe3...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi hadde handlet inn 2 kg fersk tynnribbe, surkål, poteter, rosenkål og diverse til middagsselskap hos oss 2. juledag. De som skulle komme til oss avlyste nå, 3 av 5 familemedlemmer er syke og vil ikke smitte oss. Ingen av oss to orker all den maten alene. Hva gjør vi? Vi har ikke lyst til å bare kaste maten, men orker ikke å spise den heller. Etter en skikkelig julemiddag hos mine foreldre i kveld så er bare tanken på ribbe nok til å gjøre meg kvalm. 

2 kg ribbe på 5 personer? Jøss... Håper du hadde planer om medisterkaker og julepølse til 🎅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istinde skrev (1 minutt siden):

2 kg ribbe på 5 personer? Jøss... Håper du hadde planer om medisterkaker og julepølse til 🎅

7 personer, de er 2 og skulle få besøk av en familie på 5. 

De mest knipne posjonsberegningene på ribbe sier 250 gram hvis man også har medisterkaker og julepølse. Så da kan de gå akkurat. Men hvis ribbe var det eneste kjøttet så er det egentlig bare såvidt nok til 4... 

Anonymkode: cc284...d25

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vel pølser og medisterkaker til? Og hvis 3 av 5 er under 5 år, så går vel dette helt fint?

Anonymkode: b3e31...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gi bort på finn.no

Anonymkode: a38e1...8c6

Det hadde jeg aldri tatt imot

frys ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å utsette middagen til nyttårsaften eller 1.nyttårsdag, da kan det jo hende at gjestene er friske igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

frys ned

Ikke du, men andre villet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istinde skrev (13 minutter siden):

Det er medisterkaker og julepølse til, i tillegg til klassisk tilbehør som surkål, mandelpoteter og rosenkål. Det er mer en nok mat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (1 minutt siden):

Hva med å utsette middagen til nyttårsaften eller 1.nyttårsdag, da kan det jo hende at gjestene er friske igjen?

Da har vi invitert andre gjester og har planer om kalkun eller lammestek. Disse som er syke skal til noen andre på nyttårsaften og 1. nyttårsdag, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Fryse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle har vel pølser og medisterkaker til? Og hvis 3 av 5 er under 5 år, så går vel dette helt fint?

Vi har medisterkaker og julepølser til, det er såpass klassisk tilbehør her at jeg ikke nevner det en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gi bort på finn.no

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

frys ned

Vurderer å gi det bort på Finn.no eller en lokal Facebook - gruppe, men er redd for at jeg bare fremstår som teit og at ingen vil ta i mot. Men blir kjempeglad for å bli kvitt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vurderer å gi det bort på Finn.no eller en lokal Facebook - gruppe, men er redd for at jeg bare fremstår som teit og at ingen vil ta i mot. Men blir kjempeglad for å bli kvitt det. 

Flere her som har gitt bort på finn.no og folk henter med en gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet med å fryse det ned, for å ta det opp igjen og spise som middag om noen uker?

Anonymkode: cad9f...705

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg pleier alltid å sørge for at det blir igjen ribbe, pølser og medisterkaker til 1. juledag. Dette pleier vi da å varme opp og ha til lefser sammen med mye annet godt.

Anonymkode: 65b7f...bf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...