Gå til innhold

Eksen er i nytt forhold..hvorfor skriver han en hyggelig julemelding til meg idag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et år siden det ble slutt. Vi har vanligvis ingen kontakt. Sist vi snakket var når jeg fikk vite om det nye forholdet og det ble litt anspendt. Jeg ble litt forvirret av denne hyggelige meldingen. Jeg oppfatter det litt som et signal om at han tenker på meg.. og syns det er rart at han skriver til meg på en så spesiell dag🤨 Alt blir jo litt «ekstra» i julen. Jeg ville selv aldri sendt en sånn melding til en eks når jeg var i forhold - nettopp for å ikke gi feil inntrykk. 
Noen tanker?? 

Anonymkode: 0f20e...724

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller kanskje han bare ville være snill og ønske deg god jul?! 

Anonymkode: 47263...29d

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvordan var forholdet deres da dere var sammen?

Anonymkode: 02907...309

Skrevet

At han er en moralløs fjott uten verdier som søker oppmerksomhet andre steder med gang han kjeder seg/ikke får det han vil ha i forhold. Og du kan være sikker på at han gjorde sånt bak din rygg og.

Anonymkode: fc40f...346

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Åååå ! Dette kalles hoovering.. IKKE en bra ting. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller kanskje han bare ville være snill og ønske deg god jul?! 

Anonymkode: 47263...29d

Ja kanskje.. men er det naturlig å skrive hyggelige meldinger til eksen bare fordi det er jul?🤨 for meg virker det unaturlig, og jeg hadde ikke likt om han gjorde det til ekser når vi var sammen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er et år siden det ble slutt. Vi har vanligvis ingen kontakt. Sist vi snakket var når jeg fikk vite om det nye forholdet og det ble litt anspendt. Jeg ble litt forvirret av denne hyggelige meldingen. Jeg oppfatter det litt som et signal om at han tenker på meg.. og syns det er rart at han skriver til meg på en så spesiell dag🤨 Alt blir jo litt «ekstra» i julen. Jeg ville selv aldri sendt en sånn melding til en eks når jeg var i forhold - nettopp for å ikke gi feil inntrykk. 
Noen tanker?? 

Jeg pleier å sende slike meldinger til diverse usikre ekser.. 

Det får de litt i ubalanse. 

Anonymkode: 22380...7f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan var forholdet deres da dere var sammen?

Anonymkode: 02907...309

Vi hadde mye bra sammen med var til syvende og sist for forskjellige.. men det er verdt å nevne at han gikk veldig raskt inn i et nytt forhold. Altså, smertefullt raskt for min del😕 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At han er en moralløs fjott uten verdier som søker oppmerksomhet andre steder med gang han kjeder seg/ikke får det han vil ha i forhold. Og du kan være sikker på at han gjorde sånt bak din rygg og.

Anonymkode: fc40f...346

Hhmm.. ja. Jeg vet ikke, håper han ikke gjorde det. Men husker han fikk en sånn «hyggelig melding» av en eks en julaften vi feiret sammen, og han fortalte meg det og leste den opp. Det sa jeg fra at jeg ikke likte. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg pleier å sende slike meldinger til diverse usikre ekser.. 

Det får de litt i ubalanse. 

Sikker på at det ikke er du som er i ubalanse? Hahahah. Høres ut som du er litt needy ut selv.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
orkide1 skrev (9 minutter siden):

Åååå ! Dette kalles hoovering.. IKKE en bra ting. 

Enig. Det er ikke bra. Hun han er sammen med nå kan jo ikke synes dette er ok? En sånn melding på julaften synes jeg ikke er uskyldig. Lurer på hva motivet var. Aj, angrer nå på at jeg svarte etter noen tiner.. 🙈 Jeg har nok litt følelser for ham enda, så det roter jo borti alt sammen. Hva hadde du gjort? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. Det er ikke bra. Hun han er sammen med nå kan jo ikke synes dette er ok? En sånn melding på julaften synes jeg ikke er uskyldig. Lurer på hva motivet var. Aj, angrer nå på at jeg svarte etter noen tiner.. 🙈 Jeg har nok litt følelser for ham enda, så det roter jo borti alt sammen. Hva hadde du gjort? 

Jeg har opplevd dette selv.. Men det er kun de mest manipulerende og litt sånn egosentriske menneskene som holder på slik. Det er jo kun for å få sine egne følelser tilfredstilt på en eller annen måte.. Er egentlig en ganske narsissistisk måte å oppføre seg på. Å tro at man er ønsket liksom. For ikke å snakke om å ikke respektere sitt nåværende forhold.  Jeg hadde ikke svart.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
orkide1 skrev (5 minutter siden):

Sikker på at det ikke er du som er i ubalanse? Hahahah. Høres ut som du er litt needy ut selv.

Jeg kjøpte en orkide til svigermor i julegave. 

Hva skrev jeg som fikk deg på ideen om at jeg er i ubalanse? 

Skrevet

Jeg kjøpte en orkide til svigermor i julegave. 

Hva skrev jeg som fikk deg på ideen om at jeg er i ubalanse? 

Definitivt din mangel på selvinnsikt, og glede av å manipulere. " Får de litt i ubalanse" hahaha. Altså, ironien..

• Liker 5
Skrevet
orkide1 skrev (Akkurat nå):

Definitivt din mangel på selvinnsikt, og glede av å manipulere. " Får de litt i ubalanse" hahaha. Altså, ironien..

Hvordan kan du si at jeg mangler selvinnsikt som ikke har skrevet mer enn et par setninger? 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kan du si at jeg mangler selvinnsikt som ikke har skrevet mer enn et par setninger? 

Det var ganske åpenbart. For at du ikke skjønte "ubalanse"- responsen din på ditt innlegg. Du får tenke litt på det. Jeg tar kveld nå.

• Liker 1
Skrevet
orkide1 skrev (3 minutter siden):

Jeg har opplevd dette selv.. Men det er kun de mest manipulerende og litt sånn egosentriske menneskene som holder på slik. Det er jo kun for å få sine egne følelser tilfredstilt på en eller annen måte.. Er egentlig en ganske narsissistisk måte å oppføre seg på. Å tro at man er ønsket liksom. For ikke å snakke om å ikke respektere sitt nåværende forhold.  Jeg hadde ikke svart.

Takk for innspill. Jeg er nysgjerrig; hvordan tenker du at det er manipulerende? Men jeg er enig at det viser mangel på respekt for sitt nåværende forhold. Jeg er redd han ikke vet hva han vil og har vært singel for mye til å klare å etablere seg og slå seg til ro.. Når vi var sammen hadde jeg null kontakt med ekser/andre jeg hadde datet/ligget med. Slettet også en tidligere flamme fra SoMe av respekt for han jeg var sammen med. 

Skrevet

Takk for innspill. Jeg er nysgjerrig; hvordan tenker du at det er manipulerende? Men jeg er enig at det viser mangel på respekt for sitt nåværende forhold. Jeg er redd han ikke vet hva han vil og har vært singel for mye til å klare å etablere seg og slå seg til ro.. Når vi var sammen hadde jeg null kontakt med ekser/andre jeg hadde datet/ligget med. Slettet også en tidligere flamme fra SoMe av respekt for han jeg var sammen med. 

Ok, siste svar nå. Det er manipulerende fordi han ØNSKER jo å skape en reaksjon hos deg, bli husket o.l. Jeg synes egentlig en annen bruker oppsummerte det ganske greit. " Får de litt i ubalanse". Noen har behov for å ikke bli glemt av en ex etc. Så å sende en melding på julaften er ikke tilfeldig. Det er en høytid, emosjonell og viktig dag. Det betyr derfor "mer" at du får den akkurat i dag. Du må spørre deg selv hva agendaen egentlig er.. Jeg tror han ønsker en respons av deg, å se at du fortsatt bryr deg eller noe slikt. 

• Nyttig 3
Skrevet

-- Det at du skriver her viser jo bare at manipuleringen har funket, og du har kommet ut av "ubalanse". Det fungerte med andre ord VELDIG godt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
orkide1 skrev (6 minutter siden):

Det var ganske åpenbart. For at du ikke skjønte "ubalanse"- responsen din på ditt innlegg. Du får tenke litt på det. Jeg tar kveld nå.

Jeg er ikke forbauset over at du tar kveld.. Eller, som oftest gjør de ikke det likevel. Så det blir spennende å se hva ditt neste innlegg blir etter at jeg har skrevet dette innlegget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...