AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 Det er skikkelig irriterende. Det er på en måte få folk hun i det hele tatt gidder å prate med, og engasjerer seg sånn sett lite i folks samtaler, men.. når det er snakk om folk med høy utdanning eller «flinke» folk, da gidder hun å engasjere seg. Synes det er litt råttent gjort. Vi har pratet litt om barndom og hun kommer fra en kjempefattig familie med foreldre uten utdanning og ekstreme språkutfordringer, mens hun ser ut til å være veldig ressurssterk og det stikk motsatte av meg. Blir litt lei meg av at jeg føler meg så liten når dette er person jeg har stått nærme i mange år, og føler jeg nesten må ta en vanskelig utdanning for å være venn med henne Anonymkode: a1112...76a
powerpuffen Skrevet 24. desember 2022 #3 Skrevet 24. desember 2022 Har hun høyere utdanning selv? Uansett så er hun egoistisk. Det er jo ikke sikkert hun er fortjener en plass blant eliten selv. Jeg hadde ikke orket å være venn med henne. Det er ikke vits å samle på mennesker som ikke ser menneskeverden ut i fra noe annet enn gruppetilhørighet 3
Portia Catonis Skrevet 24. desember 2022 #4 Skrevet 24. desember 2022 Kan du ikke finne deg andre venner? 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #5 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er skikkelig irriterende. Det er på en måte få folk hun i det hele tatt gidder å prate med, og engasjerer seg sånn sett lite i folks samtaler, men.. når det er snakk om folk med høy utdanning eller «flinke» folk, da gidder hun å engasjere seg. Synes det er litt råttent gjort. Vi har pratet litt om barndom og hun kommer fra en kjempefattig familie med foreldre uten utdanning og ekstreme språkutfordringer, mens hun ser ut til å være veldig ressurssterk og det stikk motsatte av meg. Blir litt lei meg av at jeg føler meg så liten når dette er person jeg har stått nærme i mange år, og føler jeg nesten må ta en vanskelig utdanning for å være venn med henne Anonymkode: a1112...76a Du får gjøre et valg, være på bunn resten av livet eller jobbe deg opp mot noe bedre. Ditt valg. Anonymkode: 2d2ad...ad3 7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #6 Skrevet 24. desember 2022 Det er så slitsomt med snobbete folk. Jeg er høyt utdannet, vi har greit nok med penger, jeg holder økonomi for meg selv, og lever relativt nøkternt. Jeg har en barndomsvenninne, hun er pen. Hun er i førti årene, hun higer etter folk med penger, utdanning, utseende, eller populære barn. Hun er bare en snobb, rett og slett. Har en nyere venninne også, hun er nesten like ille, hun liker ikke «fattige» folk. Hun sier det ikke direkte, men indirekte. Det dreier seg om penger, og enda mer penger. Det er flaut å høre på de, og å se de i aksjon. Det er så åpenbart hva de verdsetter, og det er ikke pent. Hun første bruker folk. Anonymkode: f6213...eac 10 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #7 Skrevet 24. desember 2022 Hun har nok følt seg liten og mindre hele barndommen, og hatt foreldre som ikke har vært ressurssterke. Ikke fått det alle andre barn fikk.. noe som plaget henne. derfor kompenserer hun i dag, og er livredd for å være der hun var som barn. Det er viktig for henne å bli anerkjent og ha de rette vennene, noe hun kanskje aldri har kjent på før. Folk som er slik har ofte en historie. Dette er noe inni hennes hode. Ikke bry deg om det, hun vil nok lande med årene da hun får andre verdier. Men akkurat nå er dette spesielt viktig for henne Anonymkode: 0ebf9...76b 1 3
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Jeg kommer fra en fattig bakgrunn selv, med foreldre som har blitt utnyttet økonomisk av andre, og jeg ville aldri ha vært venn med noen som deg. Du fremstår veldig sjalu til å være «nær venninne», og det ville jeg hatt deg ut av livet mitt med en gang. Jeg er sikker på at om hun hadde brukt tid til å analysere hva du faktisk synes om henne, så hadde dette vennskapet ikke holdt lenge. Biter meg merke i at du likevel forstår hvorfor hun er som hun er, og likevel tar deg anledning for å slenge dritt. Kanskje hun gjør det rette? Jeg vet ikke. Ville vært forsiktig med å være venner med folk som har ekstremt sjalu trekk. Kan ikke si at du har det gjennom et forum, men du fremstår slik på måten du skriver. Ta vare på deg selv. God jul
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 36 minutter siden, Cecilie Sadberg said: Jeg kommer fra en fattig bakgrunn selv, med foreldre som har blitt utnyttet økonomisk av andre, og jeg ville aldri ha vært venn med noen som deg. Du fremstår veldig sjalu til å være «nær venninne», og det ville jeg hatt deg ut av livet mitt med en gang. Jeg er sikker på at om hun hadde brukt tid til å analysere hva du faktisk synes om henne, så hadde dette vennskapet ikke holdt lenge. Biter meg merke i at du likevel forstår hvorfor hun er som hun er, og likevel tar deg anledning for å slenge dritt. Kanskje hun gjør det rette? Jeg vet ikke. Ville vært forsiktig med å være venner med folk som har ekstremt sjalu trekk. Kan ikke si at du har det gjennom et forum, men du fremstår slik på måten du skriver. Ta vare på deg selv. God jul What? Er det bra å være snobbete? Å ha mindre tid til gamle venner, enn nye folk man vil omgi seg med som status symbol? Anonymkode: f6213...eac 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Hun hadde elsket Basil Fawlty; han er av samme oppfatning: Anonymkode: 92eff...e75
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): What? Er det bra å være snobbete? Å ha mindre tid til gamle venner, enn nye folk man vil omgi seg med som status symbol? Anonymkode: f6213...eac Er det bedre å være sjalu? Jeg kan forstå hennes side av saken uten å være lik henne, fordi jeg vet hvor mye det svir av å være rundt folk som hele tiden drar deg ned. Det faktumet at jeg mistet hele min barndom fordi at foreldrene mine ble svindlet økonomisk av deres nærmeste «venner», av folk som var på samme nivå som dem, med økonomiske utfordringer, språk - og familieproblemer gir meg faktisk totalt avsmak på sjalue folke. Så slik jeg ser hint av det her inne, så er ikke det en finere ting enn å være «snobbete».
powerpuffen Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 Cecilie Sadberg skrev (14 minutter siden): Er det bedre å være sjalu? Jeg kan forstå hennes side av saken uten å være lik henne, fordi jeg vet hvor mye det svir av å være rundt folk som hele tiden drar deg ned. Det faktumet at jeg mistet hele min barndom fordi at foreldrene mine ble svindlet økonomisk av deres nærmeste «venner», av folk som var på samme nivå som dem, med økonomiske utfordringer, språk - og familieproblemer gir meg faktisk totalt avsmak på sjalue folke. Så slik jeg ser hint av det her inne, så er ikke det en finere ting enn å være «snobbete». Jeg tror du misforstår. TS sier at denne kvinnen kun engasjerer seg i mennesker med høy utdannelse og lite penger, men ikke andre med lavere utdanning også videre. Det har jo ikke noe med sjalusi å gjøre, men at vedkommende rett og slett baserer menneskeverd på hvilken status en har. Jeg er selv høyt utdannet, men har flere venninner som ikke er det, og jeg hadde aldri behandlet dem med lite respekt og å være uengasjert. De er jo ikke dumme mennesker av den grunn. 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 Lacuna skrev (41 minutter siden): Jeg tror du misforstår. TS sier at denne kvinnen kun engasjerer seg i mennesker med høy utdannelse og lite penger, men ikke andre med lavere utdanning også videre. Det har jo ikke noe med sjalusi å gjøre, men at vedkommende rett og slett baserer menneskeverd på hvilken status en har. Jeg er selv høyt utdannet, men har flere venninner som ikke er det, og jeg hadde aldri behandlet dem med lite respekt og å være uengasjert. De er jo ikke dumme mennesker av den grunn. Men hvorfor skal TS diktere hvilke venner venninnen hennes får ha? Kanskje venninne føler hun har mer til felles med disse menneskene? Anonymkode: aeede...e52 4 2
powerpuffen Skrevet 25. desember 2022 #14 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor skal TS diktere hvilke venner venninnen hennes får ha? Kanskje venninne føler hun har mer til felles med disse menneskene? Anonymkode: aeede...e52 Det er jo ikke det det handler om. Det handler om at TS opplever henne som uengasjert når hun er med TS, men ikke er det sammen med «eliten». Det er jo helt legitimt å føle. Det er jo ikke mye venninne da. 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #15 Skrevet 25. desember 2022 Lacuna skrev (7 minutter siden): Det er jo ikke det det handler om. Det handler om at TS opplever henne som uengasjert når hun er med TS, men ikke er det sammen med «eliten». Det er jo helt legitimt å føle. Det er jo ikke mye venninne da. Men det er TS som mener at dette har noe med «elite» å gjøre. Det trenger ikke å stemme, det kan være at venninnen har bedre kjemi med andre venner. Uansett så er det opp til TS om hun synes vennskapet er verdt å beholde eller ei. Anonymkode: aeede...e52 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #16 Skrevet 25. desember 2022 Du kan ikke bestemme hvilke folk hun skal få være venn med. Anonymkode: 78dab...3cf 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #17 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): What? Er det bra å være snobbete? Å ha mindre tid til gamle venner, enn nye folk man vil omgi seg med som status symbol? Anonymkode: f6213...eac Må da være lov å vokse fra gamle venner! Ene venninnen min fra tenårene har ikke utviklet seg siden vi hang sammen da vi var 16. Ikke tatt utdannelse, ikke interessert i politikk, ingen spennende hobbyer - jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal med henne om, selv om vi hadde det kult sammen i fylla da vi var 16, liksom. Hun har tre barn med tre forskjellige menn, det er mye drama, og ikke mye annet. Som 40-åring er det ikke spesielt interessant. Men mulig hun synes jeg er elitistisk siden jeg har mer å snakke om med andre mennesker. Anonymkode: cbb60...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #18 Skrevet 25. desember 2022 Dette er adferd som er vanlig hos mennesker med narsissistisk personlighetsforstyrrelse, så tror ikke du trenger å ta prestisjeutdannelse pga av henne. Anonymkode: c3a3c...11f 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 23.12): Det er skikkelig irriterende. Det er på en måte få folk hun i det hele tatt gidder å prate med, og engasjerer seg sånn sett lite i folks samtaler, men.. når det er snakk om folk med høy utdanning eller «flinke» folk, da gidder hun å engasjere seg. Synes det er litt råttent gjort. Vi har pratet litt om barndom og hun kommer fra en kjempefattig familie med foreldre uten utdanning og ekstreme språkutfordringer, mens hun ser ut til å være veldig ressurssterk og det stikk motsatte av meg. Blir litt lei meg av at jeg føler meg så liten når dette er person jeg har stått nærme i mange år, og føler jeg nesten må ta en vanskelig utdanning for å være venn med henne Anonymkode: a1112...76a Det er noen som er slik. Jeg snakket nylig med person med tilsvarende oppførsel, som var hyggelig mot de som han mente var på samme nivå som seg selv, eller høyere, men som sa skikkelig stygge, nedlatende, og uhøflige ting om de som han anså for å være "mindreverdige" i forhold til seg selv. Slike mennesker vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Jeg tror slike mennesker sliter med mindreverdighetskomplekser, og må tråkke på andre for å føle seg større selv. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Må da være lov å vokse fra gamle venner! Anonymkode: cbb60...ab8 Det er lov, men når man ser ned på gamle venner er de ikke lenger venner. Da er det mer realt å fase dem ut fra livet sitt, kanskje beholde et overflatisk forhold som i å utveksle noen overflatiske ord når man møtes, kanskje ta en kopp kaffe en gang eller to i året, men ikke beholde dem som nære venner for selv å få en selvtillitsboost fordi man føler seg bedre enn dem. Anonymkode: 5c380...f1b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 Jeg har ikke vokst fra noen gamle venner. Samme hva jeg har studert eller jobbet med. Samme hva jeg har hart råd til, som andre ikke har. Anonymkode: f6213...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå