Gå til innhold

Er "påtvunget" tur til svigers i julen (er mann)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kone har sin familie i trondheim, vi bor i oslo. Hennes søsken som er alder 40-55 år kan fremstå som lettere tilbakestående. De prater hverandre høl i huet. De evner ikke dialog. Blir helt utslitt av å være der. 

Vi har to barn sammen, en gutt på 4 og ei jente på 1 år. Jeg vil gå så langt som å si at jeg vil gå glipp av mine barns jul og heller være hjemme enn å bli med dit. Denne dagen har vært seigpining. I morgen blir det nok en dag, skal spørre kone om jeg kan gå ut en tur og så bli borte i noen timer..

Er det forståelse? Så en annen dame på flyplassen som reiste alene med to barn på omtrent samme alder som vi har. Stress så det ut til, men det gikk jo ann..

Hva tenker dere ? Neste gang har jeg lyst å si nei og sette foten ned om å bli med..

Anonymkode: 12302...015

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er jo enkel da - du tar med ungene mye ut :) 

Nei, ingen av forslagene dine er OK. Suck it up, du liker de ikke - det er alt. 

Anonymkode: cd0d1...24d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min kone har sin familie i trondheim, vi bor i oslo. Hennes søsken som er alder 40-55 år kan fremstå som lettere tilbakestående. De prater hverandre høl i huet. De evner ikke dialog. Blir helt utslitt av å være der. 

Vi har to barn sammen, en gutt på 4 og ei jente på 1 år. Jeg vil gå så langt som å si at jeg vil gå glipp av mine barns jul og heller være hjemme enn å bli med dit. Denne dagen har vært seigpining. I morgen blir det nok en dag, skal spørre kone om jeg kan gå ut en tur og så bli borte i noen timer..

Er det forståelse? Så en annen dame på flyplassen som reiste alene med to barn på omtrent samme alder som vi har. Stress så det ut til, men det gikk jo ann..

Hva tenker dere ? Neste gang har jeg lyst å si nei og sette foten ned om å bli med..

Jeg er kvinne, og er på din side her. Ingen bør tvinges til å bruke penger og feriedager på å besøke svigers. Hvis ikke begge er enige om å dra, så bør småbarnsfamilier feire jul hjemme hos seg selv.

Anonymkode: 58b06...357

Skrevet

Hvorfor reise hvert år? Hva med annethvert år eller noe.. ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne er jo enkel da - du tar med ungene mye ut :) 

Nei, ingen av forslagene dine er OK. Suck it up, du liker de ikke - det er alt. 

Anonymkode: cd0d1...24d

Seriøst, ikke bare skal han tvinges til å besøke ufyselige svigers i dagesvis, men du synes ikke engang det er ok at stakkaren går ut alene i noen få timer??!!!

Stakkars det mennesket som evt er gift med deg 😵💫

Anonymkode: 58b06...357

Skrevet

Ts her 

Første gang vi reiser og feirer jul der. En ting at de er frekke og irriterende, men leiligheten stinker pga dårlig vask og doen lukter hint av oppkast. 

Skrevet

Neste gang kan dere stelle i stand jul og invitere dem dere ønsker. :)

Anonymkode: 782fe...8be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...