Gå til innhold

Ble ghosted og ignorert, og nå vil han prøve på nytt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vennene mine sier jeg må gi ham sjans og at alle kan gjøre feil. Til jul i dag sendte han meg 25 roser og skrev kort. Føler meg utakknemlig, men ser det egentlig mer som press. 

Vi hadde en kjempefin ting, så helt ut av det blå blir han iskald og blokkerer og unngår meg. Så ombestemmer han seg og sier han fikk kalde føtter og hetta. Jeg ble VELDIG såret og forvirret. Jeg føler egentlig på at jeg vil ikke gi dette en sjans til fordi jeg ikke stoler på at det ikke skjer igjen.. gjør jeg feil? Noen som har opplevd at ghostere snur helt om?

Anonymkode: a8def...ddf

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han gjort det én gang er sannsynligheten stor for at det skjer igjen.

Da du opplever handlingen som press fra han så synes jeg du burde følge magefølelsen din.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Ghosting er så jævla umodent og feigt, at det sier mye om han som person...

Jeg hadde sagt "sorry, du spolerte din sjangse" 

• Liker 14
Skrevet
Numii skrev (41 minutter siden):

Har han gjort det én gang er sannsynligheten stor for at det skjer igjen.

Da du opplever handlingen som press fra han så synes jeg du burde følge magefølelsen din.

Rucula skrev (37 minutter siden):

Ghosting er så jævla umodent og feigt, at det sier mye om han som person...

Jeg hadde sagt "sorry, du spolerte din sjangse" 

Tenker jeg også, ghostinga hans kom så ut av det blå at jeg fikk litt sjokk, det tok litt tid å skjønne det. Jeg føler at det faller veldig langt fra mine verdier, at uansett hvor usikker eller kalde føtter jeg hadde fått så hadde jeg aldri behandlet noen sånn, jeg hadde sagt det til de uansett hvor ubehagelig det hadde vært fordi jeg ikke ville ha såret noen. At hans første instinkt var å løpe sin vei og holde meg unna, gjør meg veldig urolig. 

• Liker 4
Skrevet

Off. Bare glem han. 

• Liker 5
Skrevet

Først ghosting og så lovebombing? Han leker med deg.

Anonymkode: 94a1a...9d8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du trenger ikke å ta ham tilbake. Det er din egen magefølelse du skal følge, ikke råd fra dine venner.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Han fant en bedre dame han ville satse på enn deg, og så he der tydeligvis ikke gått og hun har avvist eller dumpa han. Nå løper han tilbake til deg.

Lytt til magefølelsen din og ikke på andre folk. 

Anonymkode: 23829...6f6

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker også at det dukket opp noe mer spennende, som ikke funket, og at derfor er han tilbake.

Anonymkode: 5d676...384

• Liker 5
Skrevet

Grunnen du oppgir, at du ikke kommer til å kunne stole på at dette ikke skjer igjen....er nok til å si at du ikke bør gå videre med han. 

Mulig det er "feil", altså at han faktisk kommer til å bli hos deg...men det kan vi jo faktisk ikke vite på forhånd, så du ville uansett blitt gående å være redd for det. Og det ville ha satt sitt negative preg på et evt forhold dere mellom..  

Anonymkode: 1e5a2...dc1

• Liker 6
Skrevet

Siden han gikk så langt som å blokkere deg så hadde jeg ikke gitt en ny sjans. Tusen roser er sånn menn som nettopp har banka dama si og ber om en ny sjanse også sender henne, men de slår alltid igjen. Alltid! 

Anonymkode: c4526...9ad

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Send blomstene i retur og si at du ikke vil ta de i mot 

Anonymkode: c4526...9ad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville ikke gitt ny sjanse 

Anonymkode: fbdcf...08e

• Liker 2
Skrevet

Ser de fleste sier du bør droppe han og at det kan skje igjen.

Jeg har opplevd dette, og har en helt annen erfaring.

Var i samme siuasjon som deg, alt bare funket, og plutselig ut av det blå ghostet han meg og blokkerte.

Dette varte i godt over 2 år, på det stadiet var han for redd til å opprette kontakt med meg.

Hinsides all fornuft fikk jeg for meg at jeg måtte få tatt opp kontakten igjen, fordi det vi hadde hatt hadde vært så fint.

Overraskende nok var han glad for at jeg tok kontakt, han var redd for at han hadde ødelagt alt og at jeg ikke ønsket å ha noe med han å gjøre etter ghostingen.

Nå nesten 10 år senere bor vi sammen, aldri hatt det bedre, og ikke kranglet en eneste dag. Han hadde også fått «hetta».

Så jeg er enig med venninnene dine, og veldig imot de negative svarene du får over her.

Alle kan gjøre feil, det er dumt å gå glipp av en fantastisk person, kun fordi man av prinsipp skal være bitter og «lære den andre» en lekse. Det tjener ingen på.

Så glad jeg klarte å legge ghostingen bak meg, og starte på nytt. Klarer ikke å se for meg livet uten han nå. Vi var unge og dumme, han gjorde en feil, men det var vårt valg å komme sterkere ut av det, men da må du tørre å gi han en sjanse.

Anonymkode: 5d333...63d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var i samme siuasjon som deg, alt bare funket, og plutselig ut av det blå ghostet han meg og blokkerte.

Dette varte i godt over 2 år, på det stadiet var han for redd til å opprette kontakt med meg.

Hinsides all fornuft fikk jeg for meg at jeg måtte få tatt opp kontakten igjen, fordi det vi hadde hatt hadde vært så fint.

Overraskende nok var han glad for at jeg tok kontakt, han var redd for at han hadde ødelagt alt og at jeg ikke ønsket å ha noe med han å gjøre etter ghostingen.

Nå nesten 10 år senere bor vi sammen, aldri hatt det bedre, og ikke kranglet en eneste dag. Han hadde også fått «hetta».

Så jeg er enig med venninnene dine, og veldig imot de negative svarene du får over her.

Alle kan gjøre feil, det er dumt å gå glipp av en fantastisk person, kun fordi man av prinsipp skal være bitter og «lære den andre» en lekse. Det tjener ingen på.

Så glad jeg klarte å legge ghostingen bak meg, og starte på nytt. Klarer ikke å se for meg livet uten han nå. Vi var unge og dumme, han gjorde en feil, men det var vårt valg å komme sterkere ut av det, men da må du tørre å gi han en sjanse.

Du hadde flaks.. eller kall det det du vil. Det virker ikke som det er mye ryggmarg i han kjæreste  din. Turte ikke engang ta kontakt etterpå.. nei det mått du gjøre! Jeg er lite imponert. Veik type!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville gitt det en sjanse til hvis han er en fyr du liker skikkelig godt, kjemien er super, han gjør deg glad etc... fordi det er ikke så ofte man møter en sånn og at det er gjensidig. Ghoster han igjen, da vet du sikkert, og kan legge det bak deg for godt. Da slipper du å gå og lure på om han hadde kommet til å ghoste deg igjen. Men du må like han skikkelig godt og ha en fantastisk kjemi da, du må føle at han kan være "the one" for at det skal være verdt det. Hvis han bare er en sånn "tja kanskje"-fyr, så villa jeg droppa det og gått videre.

Anonymkode: 3f39b...af4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kult at det fungerte for deg, men jeg tror ikke at jeg hadde gått og kontaktet noen 2 år etter at de hadde ghosted meg og så blitt sammen. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg ville gitt det en sjanse til hvis han er en fyr du liker skikkelig godt, kjemien er super, han gjør deg glad etc... fordi det er ikke så ofte man møter en sånn og at det er gjensidig. Ghoster han igjen, da vet du sikkert, og kan legge det bak deg for godt. Da slipper du å gå og lure på om han hadde kommet til å ghoste deg igjen. Men du må like han skikkelig godt og ha en fantastisk kjemi da, du må føle at han kan være "the one" for at det skal være verdt det. Hvis han bare er en sånn "tja kanskje"-fyr, så villa jeg droppa det og gått videre.

Anonymkode: 3f39b...af4

Det er det venninnene mine sier også, men jeg kjenner på meg selv at jeg klarer ikke helt tanken på å slippe til de følelsene jeg hadde for ham. Drømte om ham i hele natt, det er veldig vondt. Jeg stolte på ham og følte meg trygg med ham, jeg er ikke sikker men tror jeg kjenner meg selv såpass at jeg hadde ventet på dette i et forhold med ham. Og gruet meg til hva han gjør om det blir problemer eller utfordringer vi skal stå sammen i, om han stikker da og.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Og ta han tilbake kan være noe av det dummeste du har gjort men det kan også være det smarteste. 
Det vet man aldri før man prøver. Man må tørre og kaste seg ut i det. 
Enten så kommer du til å angre bittert eller så blir du jævlig lykkelig. Og takker gudene for at du ga det en ny sjanse. 

Kjærlighet er vanskelig. 

Anonymkode: 4d454...bdf

Skrevet

Jeg ga en ghoster altfor mange sjanser. Ville aldri gjort det igjen. Jeg var kjempeforelska og visste innerst inne at han ikke følte det samme, men det var så vanskelig å bare la det være. Jeg forelsker meg veldig sjelden, men er så glad han aldri fikk vite akkurat hvor godt jeg likte han og hvor sykt lang tid jeg brukte for å komme over ham. 

Anonymkode: b78aa...42d

• Liker 1
Skrevet

Nei, du gjør nok helst rett. Det blir raskt det samme igjen om en stund.

Det vitner også om dårlige personlige egenskaper når en person er så kald at de gir andre en kald skulder fra en dag til en annen uten at den andre har gjort dem urett. De som gjør det er vanligvis kynisk og har lav empati og lite omsorg for andre. 

Anonymkode: 25011...da4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...