Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst: Vær så snill spar deg for dømmende kommentarer, om du ønsker å komme med noe dømmende. Jeg har ingen å prate med akkurat nå og må bare få det ut. 

Jeg er 27 år gammel, sammen med en 38 år gammel mann. Vi har vært sammen i 10 måneder, han er separert. 
I sommer ble jeg gravid, dette var min feil da jeg klusset til med p-pillebruk (endte i SA) Etter dette har vi vært forsiktige, likevel står jeg her nå, på julaften, med en positiv test. Jeg gråter bare, han feirer jul sammen med sine barn, jeg vil ikke ødelegge julen for han. Jeg vet ikke en gang om jeg kan si noe til han, hva er odsen at jeg blir gravid på p-piller? Er så redd han ikke skal tro på meg :( 

Jeg tok en test ca. En uke siden da jeg er veldig redd for å bli gravid etter episoden i sommer, testen var negativ. Men nå har jeg vært ekstremt trøtt og testet derfor på nytt - positiv. 

Sist reagerte han veldig fint, sa at valget var mitt og var støttende. Men jeg er så redd for reaksjonen hans nå, fordi jeg vet at han har mye stress ellers i livet og fordi dette er andre gangen jeg blir gravid. Og for å være helt ærlig, vet jeg ikke om jeg takler enda en abort. Selv om siste var SA har jeg tidligere i mitt liv tatt abort, jeg vet hvor jævlig det er. 
Jeg har ti barn fra før av, og ønsket egentlig avsolutt ikke flere, men nå står jeg her forvirret med masse tanker og følelser som surrer. 

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, jeg måtte bare få det ut, dele med noen. Kanskje har noen gode råd? Jeg vil ikke ødelegge julegleden til de nær meg med mine problemer og bekymringer, og kjæresten får jeg ikke sett før 2. Januar. Huff dette var en kjip jul :( 

Anonymkode: 29ae3...310

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, skulle stå at jeg har TO barn fra før av, ikke ti! 

- TS

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Du har 10 barn fra før av? 😅

Ah, ser du redigerte 😅

Tja. Med såpass kort tid sammen og barn på hver side…..dere har vel snakket om hvorvidt felles barn er en del av ønsket fremtid eller ikke? 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 2
Skrevet

Oddsen er 2%. 

P-piller regnes som 98% sikkert. 

❤god klem❤

Anonymkode: 8cd2c...a8c

Skrevet

Du må gjøre det som føles rett for deg. 

Og ignorer dustekommentater om at du har lurt mannen. 

Anonymkode: 8cd2c...a8c

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Først og fremst: Vær så snill spar deg for dømmende kommentarer, om du ønsker å komme med noe dømmende. Jeg har ingen å prate med akkurat nå og må bare få det ut. 

Jeg er 27 år gammel, sammen med en 38 år gammel mann. Vi har vært sammen i 10 måneder, han er separert. 
I sommer ble jeg gravid, dette var min feil da jeg klusset til med p-pillebruk (endte i SA) Etter dette har vi vært forsiktige, likevel står jeg her nå, på julaften, med en positiv test. Jeg gråter bare, han feirer jul sammen med sine barn, jeg vil ikke ødelegge julen for han. Jeg vet ikke en gang om jeg kan si noe til han, hva er odsen at jeg blir gravid på p-piller? Er så redd han ikke skal tro på meg :( 

Jeg tok en test ca. En uke siden da jeg er veldig redd for å bli gravid etter episoden i sommer, testen var negativ. Men nå har jeg vært ekstremt trøtt og testet derfor på nytt - positiv. 

Sist reagerte han veldig fint, sa at valget var mitt og var støttende. Men jeg er så redd for reaksjonen hans nå, fordi jeg vet at han har mye stress ellers i livet og fordi dette er andre gangen jeg blir gravid. Og for å være helt ærlig, vet jeg ikke om jeg takler enda en abort. Selv om siste var SA har jeg tidligere i mitt liv tatt abort, jeg vet hvor jævlig det er. 
Jeg har ti barn fra før av, og ønsket egentlig avsolutt ikke flere, men nå står jeg her forvirret med masse tanker og følelser som surrer. 

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, jeg måtte bare få det ut, dele med noen. Kanskje har noen gode råd? Jeg vil ikke ødelegge julegleden til de nær meg med mine problemer og bekymringer, og kjæresten får jeg ikke sett før 2. Januar. Huff dette var en kjip jul :( 

Graviditeten skjedde på tross av at dere tok forhåndsregler og viste ansvar. Om du finner ut at du ønsker beholde barnet, så er det lite mer å snakke om. Da gjør du det.

Anonymkode: 3b776...2ea

Skrevet

Eg har ei veninne som vart gravid 2 gongar ganske tett, sjølv om ho stod på p-pille. Ikkje brukarfeil, men det var rett og slett eit stoff i p-pilla(eller ho) som gjorde at den ikkje hadde effekt. Så ho måtte bytte prevensjonsmiddel etter dette. Det kan faktisk skje.

Ts, no får du romjula til å finne ut kva du vil, også tek du det deretter. Du veit allereie at kjæresten støttar deg, sidan det skjedde sist. Lukke til 🥰

• Hjerte 4
Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Skrevet

Du skulle sett trynet mitt når jeg leste «ti barn fra før av» :fnise:

Så etterpå at det egentlig var 2 da.

Syns det  er så trist at vi damer automatisk skal tenke at det er vår feil hvis vi blir gravide. Det trengs 2 for å bli gravide, så det er like mye hans ansvar som ditt. Dessuten var jo dette et uhell, så han burde virkelig ikke bli sur.

Kanskje du skal sortere dine egne tanker litt før du forteller han det? 
Det kan jo være lurt at du tenker gjennom om du vil beholde/ikke beholde før du forteller han det :klem3:

Anonymkode: f8926...c8a

• Hjerte 1
Skrevet

Tenker det bør være et rimelig enkelt valg å ta abort. Å få et barn nå bør være fullstendig utelukket, dere har tross alt barn fra før å ta hensyn til. Deretter ville jeg tatt en sterilisering, da vanlig prevensjon virker å være vanskelig.

Anonymkode: 6a677...5c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker det bør være et rimelig enkelt valg å ta abort. Å få et barn nå bør være fullstendig utelukket, dere har tross alt barn fra før å ta hensyn til. Deretter ville jeg tatt en sterilisering, da vanlig prevensjon virker å være vanskelig.

Får dere betalt her inne for antall aborter dere anbefaler?

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Den aldersforskjellen kommer til å merkes når ungen blir eldre. Ta abort for ungens skyld. 

Anonymkode: 8571a...572

• Nyttig 1
Skrevet

Klarer du 3 barn om det blir slutt med denne karen her? Har du tid, ork, økonomi og plass til tre barn om forholdet skulle ryke(sannsynligheten er STOR). 

Anonymkode: 78d8c...4cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den aldersforskjellen kommer til å merkes når ungen blir eldre. Ta abort for ungens skyld. 

Ja, å bli født med stor aldersforskjell er en skjebne verre enn døden....

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Topsi skrev (14 minutter siden):

Får dere betalt her inne for antall aborter dere anbefaler?

Helt enig med deg. Det er skremmende hvor ofte og lettvint mange anbefaler abort her på KG!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Topsi skrev (15 minutter siden):

Ja, å bli født med stor aldersforskjell er en skjebne verre enn døden....

Og her har vi en hardbarka abortmotstander ja. God bedring! 🤣 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og her har vi en hardbarka abortmotstander ja. God bedring! 🤣 

Ja, jeg er imot abort, men å forsvare abort med ar det er verre for barnet å bli født med stor aldersforskjell er så absurd at det du sier har ikke injurierende kraft -overhodet-. Trenger ikke være imot abort for å mene aldersforskjell er en elendig abortgrunn, særlig når det kommer fra andre enn mor selv. Abortpresset her inne er kvalmt. og alltid fra anonyme brukere . Ekkelt. Den som trenger hjelp her er ikke meg.

Forøvrig har jeg sagt det som trengs til en med slike holdninger. Ha en fin kveld

Endret av Topsi
  • Hjerte 2
Skrevet
Topsi skrev (På 25.12.2022 den 18.27):

Ja, jeg er imot abort, men å forsvare abort med ar det er verre for barnet å bli født med stor aldersforskjell er så absurd at det du sier har ikke injurierende kraft -overhodet-. Trenger ikke være imot abort for å mene aldersforskjell er en elendig abortgrunn, særlig når det kommer fra andre enn mor selv. Abortpresset her inne er kvalmt. og alltid fra anonyme brukere . Ekkelt. Den som trenger hjelp her er ikke meg.

Forøvrig har jeg sagt det som trengs til en med slike holdninger. Ha en fin kveld

Vet du hva? Fosteret bryr seg ikke om det blir fjernet eller ikke. Et foster har ikke følelser. De kan ikke bli lei seg fordi mamma fjerner det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du hva? Fosteret bryr seg ikke om det blir fjernet eller ikke. Et foster har ikke følelser. De kan ikke bli lei seg fordi mamma fjerner det. 

Hvorfor skriver du det til meg? Jeg diskuterer med en idiot som mener noen andre bør ta abort, ikke ts. Forøvrig kan man si det samme om noen i koma

Skrevet
Topsi skrev (Akkurat nå):

Forøvrig kan man si det samme om noen i koma

Det må være et av de dummeste argumentene jeg noensinne har lest 🤣

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...