Roger004 Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 (endret) Beklager men jeg synes jul er bare tull, nesten alle mat butikker restauranter og Macdonalds er også stengt og jeg er sulten har frukt hjemme men frukt virker ikke som mat. Tenkte å bestille noe mat fra Peppes men det er også stengt. Er ikke flink å lage mat. Man kan ikke holde maten i mer enn 1 dag. Jeg kjønner at det er Helje dagen men ikke alle som feirer den, Og spesielt folk som er alene og har ikke mange venner og familie. Er jeg feil? Endret 24. desember 2022 av Roger004 Skrive feil 1
Macro Skrevet 24. desember 2022 #2 Skrevet 24. desember 2022 Det som er tull er å ikke handle inn mat når man vet at alt skal være stengt i 3 dager. Ungdommer skal ikke trenge å jobbe jul for at folk ikke klarer å planlegge. 10 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #3 Skrevet 24. desember 2022 Bensinstasjoner er åpne, dra dit. Bare å synes jula er tull så mye du orker, men butikkene vil ikke være mer åpne neste år for det. Om du ikke overlever tre dager med stengte butikker, som til og med du VET er stengt, er det ikke andres problem. Du får kjøpe noe Fjordland eller frossen pizza neste år. Skru på en ovn klarer du sikkert… Anonymkode: bb3f1...f23 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #4 Skrevet 24. desember 2022 De fleste matbutikkene var åpne til klokken 13-15 i dag, så det er jo din egen feil at du ikke klarte å kjøpe mat tidligere i dag. Her på bygda, hvor jeg feirer jul var butikken åpen fra 08-14. Jeg ukeshandler hver mandag, og da er ikke jeg så avhengig av å må handle hver dag. Men hvis jeg har glemt å kjøpe noe, eller at det har gått tom for noe - må jeg jo forholde meg til butikkens åpningstid. Man kan ikke forvente at butikkene alltid er åpne. Det får være måte på. Nå er vel det ikke bare i julen som butikkene er stengt, men også enkelte dager i påsken og andre helligdager. Anonymkode: e9001...d77 4
Gjest Lykkedykker Skrevet 24. desember 2022 #5 Skrevet 24. desember 2022 Ja, syntes jula var tull i mange år. Eneste jeg likte med jula som barn var å få et nytt spill jeg ønsket meg. Resten brydde jeg meg ingenting om. Da jeg ble 18 og fikk bil kjørte jeg som regel fra julefesten med en gang pakkene var åpnet. Det er først nå etter jeg har fått barn at jula er litt koseligere. Får glede av å se mine barns glede. Skal sies at jeg er autist da.
Roger004 Skrevet 24. desember 2022 Forfatter #6 Skrevet 24. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Bensinstasjoner er åpne, dra dit. Bare å synes jula er tull så mye du orker, men butikkene vil ikke være mer åpne neste år for det. Om du ikke overlever tre dager med stengte butikker, som til og med du VET er stengt, er det ikke andres problem. Du får kjøpe noe Fjordland eller frossen pizza neste år. Skru på en ovn klarer du sikkert… Anonymkode: bb3f1...f23 Takk skal dra der🙏
Roger004 Skrevet 24. desember 2022 Forfatter #7 Skrevet 24. desember 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste matbutikkene var åpne til klokken 13-15 i dag, så det er jo din egen feil at du ikke klarte å kjøpe mat tidligere i dag. Her på bygda, hvor jeg feirer jul var butikken åpen fra 08-14. Jeg ukeshandler hver mandag, og da er ikke jeg så avhengig av å må handle hver dag. Men hvis jeg har glemt å kjøpe noe, eller at det har gått tom for noe - må jeg jo forholde meg til butikkens åpningstid. Man kan ikke forvente at butikkene alltid er åpne. Det får være måte på. Nå er vel det ikke bare i julen som butikkene er stengt, men også enkelte dager i påsken og andre helligdager. Anonymkode: e9001...d77 Takk jeg fant en Macdonalds men må kjøre 20 min som er ikke stor sakk
Roger004 Skrevet 24. desember 2022 Forfatter #8 Skrevet 24. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Bensinstasjoner er åpne, dra dit. Bare å synes jula er tull så mye du orker, men butikkene vil ikke være mer åpne neste år for det. Om du ikke overlever tre dager med stengte butikker, som til og med du VET er stengt, er det ikke andres problem. Du får kjøpe noe Fjordland eller frossen pizza neste år. Skru på en ovn klarer du sikkert… Anonymkode: bb3f1...f23 Takk fant en Macdonalds men må kjøre 20 som et ikke stor sakk. Men takk for hjelpen nå vet jeg om bensin stasjon .
Roger004 Skrevet 24. desember 2022 Forfatter #9 Skrevet 24. desember 2022 1 hour ago, Macro said: Det som er tull er å ikke handle inn mat når man vet at alt skal være stengt i 3 dager. Ungdommer skal ikke trenge å jobbe jul for at folk ikke klarer å planlegge. Ja det er min feil men som sagt man ikke holde mat i mer enn 1 day eller blir det ødelagt . Men takk jeg skal huske neste gang.🙏
Djungelvrål Skrevet 24. desember 2022 #10 Skrevet 24. desember 2022 Du er vel voksen og greier å handle inn noe middagsmat for mer enn en dag av gangen. Det er ikke så vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #11 Skrevet 24. desember 2022 2 hours ago, Roger004 said: Og spesielt folk som er alene og har ikke mange venner og familie. Er jeg feil? Det er vel dette som er budskapet i innlegget ditt. Om du ikke insisterer på å hoppe over jula, så er det trist at du er alene. Det er ikke feil. Høres bare litt ensomt ut. Vel så trist er det med de spydige svarene du får fra enkelte brukere her. Anonymkode: 181f5...466 1
Roger004 Skrevet 24. desember 2022 Forfatter #12 Skrevet 24. desember 2022 7 minutter siden, Djungelvrål said: Du er vel voksen og greier å handle inn noe middagsmat for mer enn en dag av gangen. Det er ikke så vanskelig. Kom i går fra jobben ca 05:00 og da var det ikke noen butikk som var åpent men å vare ærlige jeg viste ikke alle ting blir stengt . Men jeg fant utenfor min by som er åpent 24/7 nå jeg er glad og tilbake hjem. Men der ikke skjedd før første gang er det som skjedd. Jul kan vare god om man har mat. God jul.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #13 Skrevet 24. desember 2022 Roger004 skrev (50 minutter siden): Kom i går fra jobben ca 05:00 og da var det ikke noen butikk som var åpent men å vare ærlige jeg viste ikke alle ting blir stengt . Men jeg fant utenfor min by som er åpent 24/7 nå jeg er glad og tilbake hjem. Men der ikke skjedd før første gang er det som skjedd. Jul kan vare god om man har mat. God jul. Er du fra Norge? Eller er dette først jul her? Siden du ikke visste butikker er stengt i jula. Anonymkode: bb3f1...f23
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #14 Skrevet 25. desember 2022 hele høytiden er selvfølgelig bare for å få mest mulig fri fra skole eller arbeid. og selvfølgelig å stappe innpå mest mulig god mat og drikke, pluss julegavene... Anonymkode: e8b25...652
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #15 Skrevet 25. desember 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: hele høytiden er selvfølgelig bare for å få mest mulig fri fra skole eller arbeid. og selvfølgelig å stappe innpå mest mulig god mat og drikke, pluss julegavene... Anonymkode: e8b25...652 Er redd for at folk har misforstått hensikten med julefeiringen. Var i natt i julenattsmesse i kirken; man ser Julen i et litt større perspektiv når man er i en full kirke på denne tiden av døgnet og hører "Deilig er jorden" som avslutningssalme. Trist at dagens julefeiring er blitt så innholdsløs og tom; folk tror omtrent at Julen er over bare man har pakket opp gavene. Anonymkode: 7f01e...a65 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #16 Skrevet 25. desember 2022 norsk språk veeeldig vanskelig språk Anonymkode: 8045e...488
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #17 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): norsk språk veeeldig vanskelig språk Anonymkode: 8045e...488 Språk er vanskelig, mat er vanskelig, livet er vanskelig... Anonymkode: 6688b...50f
Roger004 Skrevet 26. desember 2022 Forfatter #18 Skrevet 26. desember 2022 On 12/25/2022 at 12:43 PM, AnonymBruker said: norsk språk veeeldig vanskelig språk Anonymkode: 8045e...488 Vare her så kan du lære Norsk
Roger004 Skrevet 26. desember 2022 Forfatter #19 Skrevet 26. desember 2022 On 12/25/2022 at 1:08 PM, AnonymBruker said: Språk er vanskelig, mat er vanskelig, livet er vanskelig... Anonymkode: 6688b...50f Hvis alt er vanskelige så hva gjør du her? Du kan reise hvor det er lett.
Roger004 Skrevet 26. desember 2022 Forfatter #20 Skrevet 26. desember 2022 On 12/24/2022 at 11:04 PM, AnonymBruker said: Er du fra Norge? Eller er dette først jul her? Siden du ikke visste butikker er stengt i jula. Anonymkode: bb3f1...f23 Ja min andre jul i Norge første viste jeg ikke at noen ting et stengt . Nå jeg skal huske neste gang. 🙏 takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå