Gå til innhold

Ukepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har 12 / 13 åringer i hus, hvor mye får dem i ukepenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 14-åring og han får ikke faste lommepenger. Han gjør litt i huset, men får ikke penger for det. Når han skal på kino eller noe sånt, noen som skjer kanskje en gang i måneden, får han penger til det. Ellers er han hjemme eller hjemme hos kamerater og har ikke noe forbruk. Han får et nytt spill 2-4 ganger i året, har internett- og mobilabonnement.

Skrevet

Min får 400 i måneden og det skal rekke til hans helt private forbruk.

Klær, aktiviteter, busspenger etc dekker jeg.

Skrevet

Har en søster på fjorten. Hun får ikke noe fast, men når hun trenger

Gjest christineemily
Skrevet (endret)

Vår eldste sønn på 9 får 50,- kr i uka. I tillegg fyller vi på kontantkortet på mobilen med 50,- kr i måneden, og den 1. i hver måned får han en 100,- lapp som han må spare - så han har lommepenger når vi drar på ferier etc. Dette er helt på linje med hva hans klassekammerater får, og hva mine venninner gir sine barn. Syns min sønn har blitt mer økonomisk av dette, da han ikke får penger utenom, - han må lære seg å fordele pengene til det han vet han skal på. Og det greier han fint. Er det noe han ønsker seg klarer han å spare ukepengene sine til han har pengene han trenger også. Han har endel plikter i huset da, han kan godt lære at pengene ikke kommer rekende av seg selv...

Endret av christineemily

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...