Gå til innhold

Hvorfor legge julegaver under treet først etter middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett dette gjøres på forskjellige måter igjennom livet. Noen, faktisk svært få, har julegaver under treet fra morgenen av/kvelden før. De aller fleste legger de under etter middagen er spist eller rett før oppakking. 

Jeg forstår det når det er små nysgjerrige øyne som skal lese på lappene, men når det f eks kun er voksne tilstede, hvorfor skal man absolutt vente til siste liten? Hvorfor er det tydeligvis blitt en norm? Som om en firkantet pakke er så utrolig gjenkjennelig?

Anonymkode: f61c2...0df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange vil alltid gjøre som "alle andre". Jeg liker å gjøre det som passer meg best, uansett hva det er. 

• Liker 2
Skrevet

Fra jeg var liten og har fortsatt med er å legge gaver under treet på morgenen. 

• Liker 5
Skrevet

Kvelden før, eller på morgenen.

Anonymkode: 4d857...9ed

• Liker 8
Skrevet

På grunn av kjæledyrene…. Tro meg, ting får ikke ligge i fred 🤭😅

• Liker 4
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Vi la de under i går kveld. Men vi har ingen tradisjon for når vi gjør det. Greit med det som er unnagjort tenker jeg 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har sett dette gjøres på forskjellige måter igjennom livet. Noen, faktisk svært få, har julegaver under treet fra morgenen av/kvelden før. De aller fleste legger de under etter middagen er spist eller rett før oppakking. 

Jeg forstår det når det er små nysgjerrige øyne som skal lese på lappene, men når det f eks kun er voksne tilstede, hvorfor skal man absolutt vente til siste liten? Hvorfor er det tydeligvis blitt en norm? Som om en firkantet pakke er så utrolig gjenkjennelig?

Anonymkode: f61c2...0df

Vi har ikke juletre vi 😝

Bare pakker. Det varierer litt når vi legger pakkene ned i stua.  Alt fra lille julaften til før middagen på julaften.

Skrevet

Legger de der etterhvert som de ankommer de gangene vi har Bjørk som juletre. Når vi har gran legger vi dem der lille julaften. 

Anonymkode: 9c1a1...614

• Liker 4
Skrevet

De gangene vi har gjort det har det enten vært pga små barn (julaften er ikke den dageb jeg orker det styret) eller husdyr. Fra jeg vokste opp er jeg vant med å gjøre det en gang midt på dagen når vi ikke har annet å gjøre. 

Anonymkode: 48386...62e

Skrevet

Vi legger de under kvelden før, når treet er ferdig pynta. Dyr og barn har lært at det er lov å se, men ikke å røre 😅

• Liker 4
Skrevet

Jeg er vant til siden jeg var barn, at vi legger de under enten kvelden før eller på morgenen/formiddagen.

Anonymkode: ecdbd...4aa

• Liker 2
Skrevet

Fordi vi skal gå rundt juletreet. 👍😊 Så legger bare noen få som vi flytter på før vi går og så resten etter middag. 💖

• Liker 2
Skrevet

Har jeg aldri hørt om. Vi har 4 barn og hund. Har alltid lagt julegavene under treet i det de er pakket inn. Når vi pyntet juletreet 1 søndag i advent kom derfor de første gavene på plass med en gang😊

• Liker 4
Skrevet

Har feiret sammen med mange forskjellige familier, og har aldri opplevd at noen ikke har gjort det kvelden før eller på morgenen lille julaften. Tror virkelig ikke det er noen norm å gjøre det etter middagen. 

Anonymkode: 57bb9...7da

• Liker 4
Skrevet

Vi legger pakkene under treet når de kommer i hus. 

Er vant med fra barndommen at skapene var fulle av gaver, og de ble lagt under kvelden lillejulaften når vi barna var i seng. Men vi visste som oftest hva som var i gavene allerede 🙈

Anonymkode: 123b9...7be

Skrevet

Katter, svaret på at det ikke ligger under treet lenge før er katter 🤣

• Hjerte 2
Skrevet

Som liten pyntet mamma treet etter at jeg hadde lagt meg lille julaften og gavene ble funnet frem etter frokost på julaften. Det var nok fordi jeg ikke skulle klemme, og fordi vi hadde hund. 

Som voksen er treet klart noen uker før jul og gavene fylles på fortløpende, de er nesten en del av julepynten. 

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Vi legger gavene under treet, så fort de kommer i hus. Det pynter så fint opp.

Skrevet

Vi legger dem under treet når de pakkes inn. Er vant med fra barndommen at de ble lagt under treet på julaften, men så hadde vi ikke juletre før lille julaften, ofte sent på kvelden også. 

Anonymkode: 9e17a...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...