Gå til innhold

Hvordan ville du ha feiret jul, hvis du kunne velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du ha feiret jul, hvis du kunne velge?

Er du fornøyd med sånn du/dere feirer, eller skulle du heller gjort noe annerledes?

Anonymkode: cfb05...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På ei greit utstyrt hytte, med det jeg trengte på plass i boden, nok tørr og fin ved til et halvt år der... :bål:
Et sted ute i naturen, på fjellet, god sikt utover og stor himmel...alene med meg selv og en hundevenn. 

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg synes familiefeiringen er helt grei, men jeg skulle gjerne brukt dagene til noe produktivt i stedet. Brukt dem til å ta vare på hus, kjøretøy pg alt tilhøtende, tatt unna papirarbeid etc.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

I en nedsnødd tømmerhytte, langt oppe på fjellet. Uten strøm, bare vedfyring i peis, stearinlys og parafinlamper. Har mange ganger tenkt på at det hadde vært koselig, med nærmeste familie.  

• Liker 7
Skrevet

Ville gjerne hatt det ganske likt som nå, men uten besøk, bare meg, mannen og barna. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Med nærmeste familie ❤️

Skrevet (endret)

Villet feiret sånn som jeg gjør hvert år, med familien😊Så ja er veldig fornøyd med sånn som vi feirer. Eneste jeg ikke er fornøyd med er de gangene jeg har fått raserianfall og kraftig angst. Det vil jeg aldri skal skje igjen. Jeg vil ikke være en person som ødelegger for andre og lager dårlig stemning. Så det hater jeg meg selv for, at jeg oppførte meg sånn. Aldri mer. 

Endret av Warrior
Skrevet

Sukk, jeg vet ikke, kjenner bare til jul med kjefting, krangling og drama:/

Anonymkode: 8ed1f...cdd

• Hjerte 4
Skrevet

I syden, det hadde vært deilig å bare reist fra alt maset. 

• Liker 10
Skrevet
Meadow skrev (2 timer siden):

I syden, det hadde vært deilig å bare reist fra alt maset. 

Enig. Jeg drømmer om å heretter droppe å gi julegaver (kanskje ikke droppe helt, men ihvertfall nedskalere noe voldsomt), og heller bruke de pengene som ellers ville gått til julegaver - på en sydentur i jula. 

Spørs om min samboer er enig, men jeg skal ihvertfall prøve å foreslå det.

Anonymkode: cfb05...155

• Liker 2
Skrevet

Med noen som er glad i meg på en måte som jeg forstår. 

Anonymkode: dfd81...7ab

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg feirer jul med ene broren min og moren min. Men noen ganger de siste årene har jeg likevel tenkt at det hadde vært litt godt å feire julen alene.

Anonymkode: 8abd9...f00

Skrevet

Ville vært i varmere strøk, gjerne et land hvor de ikke feirer jul. Vi reiser til «syden» annenhver jul(skulle helst vært hver jul for min del, men samboer «må» hjem til mor og far så vi har ingått kompromiss). 

Anonymkode: 98932...2da

• Liker 3
Skrevet

Sammen med mamma og pappa, de er begge døde.

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet

I syden, eller i telt langt inne i villmarka. Sistnevnte avhenger selvsagt av levelige temperaturer: typ varmere enn -5 grader. 

Anonymkode: a8098...140

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker; du er voksen og KAN velge? Ingen som tvinger deg vel til å feire jul på en bestemt måte? 

Jeg feirer slik jeg ønsker, og ønsker jeg noe annet neste år, gjør jeg det. I år ble det stor familiefeiring, med hele storfamilien og kosen og kaoset det fører med seg. Hadde jeg derimot ønsket å feire med kun meg og barna, hadde jeg fint sagt i ifra til familien om dette og gjort det. Forstår ikke de som syter og klager, MÅ feire med svigers i år feks. Slik jeg ser det så har du et valg, og velg det som gjør deg lykkelig.

Anonymkode: e6735...6c6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville feiret akkurat som vi gjør.

Hjemme, med nærmeste familie, med et pyntet hus, god mat, noen få pakker til hver, og ellers bare kos og hygge :)

Anonymkode: 47c35...1d1

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, man kan virkelig ikke velge. Jeg er veldig lei av geriatri, pleie og omsorg og skulle ønske jeg kunne feiret med noen som klarte seg selv, hjalp meg og ga meg glede og gode samtaler, men slik er det å ha gamle foreldre. Heldigvis ikke så mange dager det står på, gleder meg til å gå på jobb igjen over nyttår, da det er den eneste godtatte unnskyldningen til ikke å bedrive geriatrisk omsorg på heltid. 

Anonymkode: 3c9c3...f12

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg har en helt grei måte å feire jul på. Ganske tradisjonell vil jeg si, lager mat i samråd med mannen, dekker på bordet, ser julegudstjeneste på TV eller drar i kirka. De familiemedlemmene som vil komme er velkomne. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan det hadde vært å feire alene, jeg tror at hvis alle de andre hadde hatt andre planer et år så ville jeg heller testa ut å være alene enn å invitere meg til noen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...