AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 I frykt for å fremstå som umoden og teit, må jeg nesten bare høre folk sine synspunkter her. Jeg er sammen med en flott mann, vi begge har barn fra hvert vårt tidligere forhold. Han feirer jul med sin x og felles barn, sendte meg en melding på at han blir litt stille av seg i dag da han rett og slett ikke får tid til å ringes. Vi pleier som regel alltid å snakke sammen to ganger om dagen, de gangene vi ikke kan møtes. En stor side av meg forstår dette, jeg synes det er kjempefint at de klarer å feire sammen for barnets del. Det gjorde jeg og min x også da våre barn var mindre, så i grunn forstår jeg jo det. Kan legge til at hans barn er 3 og 5, mine er nå eldre enn det. De er 11 og 15, så litt annen situasjon for min del. Samtidig kan jeg ikke noe for å ha en klump i magen da... Jeg ser jo selv at jeg muligens overreagerer, men, hadde du følt deg trist om den du er sammen med ikke hadde brukt tid på deg på en dag som denne? Anonymkode: 69bfa...e95
svartkatt Skrevet 24. desember 2022 #2 Skrevet 24. desember 2022 Du er bortskjemt vil jeg si. En dag uten telefon burde gå fint. Jul eller ei. 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #3 Skrevet 24. desember 2022 En 5. Minutters telefonsamtale rekker man om man vil. Anonymkode: 61664...3a9 5
Meadow Skrevet 24. desember 2022 #4 Skrevet 24. desember 2022 Å snakkes to ganger om dagen hørtes litt intenst ut, og at man nedprioriterer det på julaften er helt innafor. På julaften skal man legge vekk telefonen og være hundre prosent til stede for barna. 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #5 Skrevet 24. desember 2022 Men altså, det er jul. Han koser seg med barna, la han få kose seg TS. Typen er også med sine barn i dag, jeg forventer ikke at han skal bruke tiden sin på meg, for meg er det viktig at han setter barna sine først - det sier mye om han som person og pappa, noe som er en stor trygghet nå som jeg nettopp har fått en positiv g-test. Slapp av! Kos deg og la han kose seg! Anonymkode: d8969...973 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #6 Skrevet 24. desember 2022 Det viktigste du kan gjøre nå er å sabotere jula for han. Hva om du sender han en melding hvor du gjør det helt klart at du FØLER han ikke respekterer deg og dine FØLELSER rundt dette. Og som en person over skriver, han rekker en 5 minutters samtale om han virkelig vil. Anonymkode: 114a2...171
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #7 Skrevet 24. desember 2022 Samme hvem han feier jul med, så burde det være naturlig å ønske å ta en telefon til kjæresten sin på julaften. Tid har han. Det skjer ikke så mye på julaften. Men enig med de som sier at å snakke i telefonen to ganger om dagen kan oppleves masete. Kanskje han begynner å gå lei av det. Anonymkode: 5143d...7d5 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Hvor lange samtaler pleier dere å ha? Dette er en dag han bør fokusere på ungene. Dere snakker om 5 minutter, men jeg har på følelsen av at TS ønsker mer oppmerksomhet enn 5 minutter i løpet av en dag. Og kanskje vil hun ta opp ting som ødelegger stemningen som han har der med ungene. Sjalusi for at han feirer med eksen og ikke bruker lang nok tid i telefonen. "Skal du legge på nå? Ja, eksen din venter vel... Hvor skal DU sove i natt?" Kanskje har han ikke privat plass å trekke seg tilbake og snakke i ro? Så TS; Hadde du kunne lagt på etter kun 5 minutter? Og kun vært hyggelig og lett? "Var det god mat? Så kjekt, ribbe, ja, det hadde vi også. Gleder meg til å se dere igjen, god jul, elsker deg" Anonymkode: cc0bc...486 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Og... Nå har vi feiret med ungene her. Vi har kost oss med familie i hele dag, og ellers vært opptatt med matlaging og lage i stand og rydde mellom måltidene og gaveoppakking. Var ikke innpå Facebook før noen minutter sent på kveld, og så var det å begynne å få unger i seng, og de hadde jo så mye å si at det tok sin tid. Så var det mer rydding etter legging. Om jeg skulle fått tid til en telefonsamtale i dag, så hadde det blitt ca 01.30, Anonymkode: cc0bc...486 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Jeg styrtet rundt fra klokken seks på morgenen til middagen var på bordet et halvt døgn senere. Det hadde vært et inni helvete stort irritasjonsmoment hvis jeg i tillegg hadde meldeplikt til en voksen kjæreste. Anonymkode: 0a42f...62e 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg styrtet rundt fra klokken seks på morgenen til middagen var på bordet et halvt døgn senere. Det hadde vært et inni helvete stort irritasjonsmoment hvis jeg i tillegg hadde meldeplikt til en voksen kjæreste. Anonymkode: 0a42f...62e Lett å si om du har familien din «samlet». Hva om din partner hadde en eks han måtte tilbringe julekvelden med? Sier ile at det er galt å feire jul med eks og barn. Men den følelsen at man ikke er sammen er litt tung. Så ja en telefonsamtale er på sin plass. Det er det minste man kan gjøre når man har valgt en ny partner som må finne seg i at man ikke kan feire jul sammen. Anonymkode: e7e76...bc3 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 Etter det jeg oppfatter så handler dette om at TS bare føler på en liten tristhet og et litt svekket håp om at de kan få feire jul sammen istedenfor i nærmere fremtid. Er det vanskelig å forstå? Som vanlig er KG fyllt av kommentarer som ikke innbefatter noen dypere forståelse om at det LOV å føle litt skuffelse uten at det blir noe drama ut av det. Julen står for tid sammen med de en er glad i. Så enkelt er det. TS: Gi det litt tid. Ting kan forandre seg bare en gir de involverte tid til å reflektere Anonymkode: c1da1...941 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 Tør han ikke å snakke med deg, mens hans ex er der? Er ikke vanskelig å finne 3 minutter til kjæresten.. Anonymkode: 623d6...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #14 Skrevet 25. desember 2022 Han feiret julen sammen med ei du ikke vet om. Derfor ville han ikke ringe eller snakke med deg. Anonymkode: 0bb73...3f5 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #15 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Samtidig kan jeg ikke noe for å ha en klump i magen da... Jeg ser jo selv at jeg muligens overreagerer, men, hadde du følt deg trist om den du er sammen med ikke hadde brukt tid på deg på en dag som denne? Anonymkode: 69bfa...e95 Nei det hadde jeg ikke. Jeg hadde vært sjeleglad for at han er en god pappa til sine barn, og at han har et godt forhold til deres mor. Finnes ikke noen større turn off en folk som setter kjærester før egne barn, og som ikke klarer å bevare et godt vennskap til barnas andre forelder. Anonymkode: afd42...bee 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #16 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Samme hvem han feier jul med, så burde det være naturlig å ønske å ta en telefon til kjæresten sin på julaften. Tid har han. Det skjer ikke så mye på julaften. Men enig med de som sier at å snakke i telefonen to ganger om dagen kan oppleves masete. Kanskje han begynner å gå lei av det. Anonymkode: 5143d...7d5 helt uenig - jeg snakker ikke i telefon med noen på julaften, det er virkelig ikke en prioritet. Anonymkode: 80e4f...166
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #17 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lett å si om du har familien din «samlet». Hva om din partner hadde en eks han måtte tilbringe julekvelden med? Sier ile at det er galt å feire jul med eks og barn. Men den følelsen at man ikke er sammen er litt tung. Så ja en telefonsamtale er på sin plass. Det er det minste man kan gjøre når man har valgt en ny partner som må finne seg i at man ikke kan feire jul sammen. Anonymkode: e7e76...bc3 har da ikke noe med om man har familien samlet, mannen har flere ganger vært borte på jobb julaften, jeg bruker likevel ikke julaften på å snakke i telefon. Det er et voksen menneske, enig med den over her som ikke orker å ha meldeplikt til en voksen kjæreste Anonymkode: 80e4f...166
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #18 Skrevet 25. desember 2022 En ting er om han ikke fikk tid til å ringe - men en liten sms kunne vel gått an... Bare for å så hei, håper du får en fin kveld - eller noe i den duren. Ville følt det samme, ts Anonymkode: 216e6...23d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #19 Skrevet 25. desember 2022 Tenker at han bør kunne sende en melding og takke for gaver/ønske god jul og prioritere å ringe deg for en kort samtale sent på kvelden når selskapet er over og barna er i seng. Har selv gjort det sånn både til kjærester og foreldrene mine når jeg ikke har vært sammen med dem på julaften. Anonymkode: f0e09...0de 2
NiceOrNothing Skrevet 25. desember 2022 #20 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): I frykt for å fremstå som umoden og teit, må jeg nesten bare høre folk sine synspunkter her. Jeg er sammen med en flott mann, vi begge har barn fra hvert vårt tidligere forhold. Han feirer jul med sin x og felles barn, sendte meg en melding på at han blir litt stille av seg i dag da han rett og slett ikke får tid til å ringes. Vi pleier som regel alltid å snakke sammen to ganger om dagen, de gangene vi ikke kan møtes. En stor side av meg forstår dette, jeg synes det er kjempefint at de klarer å feire sammen for barnets del. Det gjorde jeg og min x også da våre barn var mindre, så i grunn forstår jeg jo det. Kan legge til at hans barn er 3 og 5, mine er nå eldre enn det. De er 11 og 15, så litt annen situasjon for min del. Samtidig kan jeg ikke noe for å ha en klump i magen da... Jeg ser jo selv at jeg muligens overreagerer, men, hadde du følt deg trist om den du er sammen med ikke hadde brukt tid på deg på en dag som denne? Anonymkode: 69bfa...e95 Hadde klikket for meg om jeg måtte snakke med kjæresten min to ganger daglig . Skjønner ikke behovet folk har for så tett kontakt . En fin god jul melding holder i bøttevis for meg . Han feirer med sine barn og jeg med mine , å fokuset er DER , hos barna . Tror nesten folk hadde det bedre / fredeligere før mobil-telefonens tid . Syns en far som prioriterer sine barn , er det mest tiltrekkende som finnes ❤️🙏
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå