Gå til innhold

Kan dette være skabb? Bør legen kontaktes for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å klø plutserlig i natt, idag ser jeg det er en kvise og mange rundt. På armen.  Noen ser sprukket ut, andre ser vanlig ut. Skjønner ikke

fikk kvise på brystet for 2 uker siden, men den klødde ikke, ingenting. 
Klødde litt i ryggen litt etter dusj, men ser ikke så godt der.

er det normalt å få kviser på kroppen? Isåfall renser jeg kroppen feil? Bruker lano såpe 2 ganger og renser kroppen med det. Kun det, ikke noe skrubb eller mer. Dusjer anhver dag. Noen ganger fjerde dag. 

bør jeg være beskjymret? Kontakte lege?

har kvise på ansiktet, men der har jeg alltid hatt.

er ung

06BB42A0-A7E1-4A7C-ABE1-AFF8FB83895B.jpeg

C12101EA-2724-48C4-A29F-B2B52F2D0986.jpeg

FB29F796-A5E5-457C-8BC3-053C3D2139C9.jpeg

Anonymkode: 7d2a3...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt sex / hud mot hud kontakt med noen de siste månedene. Ikke vært på besøk hos noen heller, kun vært ute som normalt

Anonymkode: 7d2a3...65a

Skrevet

Kan være så mangt men ligner ikke nevneverdig på skabb nei. Kan vær alt fra ordinært utslett/tørr irritert hud til for eksempel veggedyr bitt... 

Vedvarer det eller øker kontakter du lege, i mellomtiden ville jeg pleid huden godt (fukt fukt fukt) også ville jeg holdt meg unna parfyme,vaskemidler med sterk lukt, tøymykner, hudpleie/sminke med parfyme, fargestoffer, kostholdet osv..

Anonymkode: d1a27...38d

Skrevet

Sånn fra naturens side, pleier kroppen huden innenfra, ikke utenfra, slik de fleste kvinner prøver febrilsk å få til.

Hud er bygget opp av forskjellige typer celler, hver med sine funksjoner. Hudcellene blir forsynt gjennom blodet med det de trenger for å dannes, vedlikeholdes og til slutt drepes når de har gjort nytten og ikke lenger fungerer som de skal.

Det er mange salver og kremer å få kjøpt for den som vil prøve og vedlikeholde huden fra utsida. Problemet er at huden ikke er som veggen på et hus eller lakken på en bil. Det er døde ting som MÅ pleies fra utsida. Huden er en levende organisme. Faktisk det største organet i kroppen.

Cellene i huden er skapt for å råvarene de trenger levert fra innsida, ikke for å få det klint på utsida.

Hver eneste celle i huden er utstyrt med oppskrifta på perfekt, silkemyk hud. Det er programmert inn cellenes DNA fra fødselen av. Hvis cellene er sikret tilgang til råstoffene de trenger til oppskrifta i DNA'et, så blir det perfekt, silkemyk hud av det.

Men hva skulle kosmetikkindustrien levd av hvis folk gikk rundt med perfekt, silkemyk hud hele tida? Det er ingen som tjener penger på perfekt hud. Selv hudlegene ville ha blitt arbeidsledige.

Derfor får vi vite lite om hva det hudceller må ha levert fra innsida for å fungere optimalt hele året.

Anonymkode: e638b...ea3

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...