AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 Vi har vert gift i snart 24 år nå og vert sammen i nesten 30 år, har 4 flotte barn fra 26 til 16 år. Han spilte fotball til 2012 og var godt trent og holdt seg i form en tid etterpå, nå er han 49 og svært overvektig, har gått opp nesten 40kg siden han ga opp trening for ca 7 år siden. Jeg orker ikke og ha sex med han, han er alltid nøye med og dusje og slik,men han kan lukte litt ekkelt bare noen timer etterpå, jeg føler meg veldig slem og jeg elsker han av hele mitt hjerte og jeg vil ikke gå fra han,men er så redd for at han skal få hjerteinfrakt eller noe annet farlige sykdommer. nå i desember har han spist utrolig mye godt, mye mat, spiser gjerne 3-4 tallerken, mens jeg og barna på 16 og 19 tar max 2 ,noen ganger 1 da er vi mette, så frykter i dag skal han spise svært mye. Hva skal jeg gjøre for og motivere han til og trene igjen? jeg kommer ikke til og nevne at han er for stor,men at han kan få dårlig helse av og spise så mye. noen tips? Anonymkode: 8704c...0c6 2
powerpuffen Skrevet 24. desember 2022 #2 Skrevet 24. desember 2022 Vel, han er en voksen mann og bestemmer over eget liv og matinntak selv. Selvfølgelig er det lov å være bekymret, men det kan virke mot sin hensikt å påpeke at en har lagt på seg også videre, som du jo skriver at du ikke vil gjøre. Det tenker jeg også er smart. Jeg ville heller foreslått sunne middager sammen, og aktiviteter 😊 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #3 Skrevet 24. desember 2022 Ja du er slem, du må gå fra han om han er så ekkel for deg, så kan han finne noen andre. Anonymkode: 94419...43a 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #4 Skrevet 24. desember 2022 Hva med å ønske deg til jul at dere skal begynne å gå turer/spille tennis/en-eller-annen aktivitet sammen? 🤷♀️ Anonymkode: 5e8cd...135 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #5 Skrevet 24. desember 2022 Dette må du si fra om. Ta en real prat om det på nyåret. Kan hende det er noe som ligger bak dette med all maten, hver gang jeg leser om sånne, så tenker jeg på meg selv - jeg er også stor og spiser mye. For jeg har mye skjulte følelser jeg ikke sier noe om. Kanskje er det sånn for han og. Eller, han har bare blitt lat... Du må hvert fall uttrykke at dette gjør noe med deg på en negativ måte, si at du er bekymret for helsen hans og at du ønsker at han skal ta tak i det for sin egen del, men også for din del! Si at du vil gjerne inspirere han og hjelpe han, så kan dere gjøre noe fint ut av det sammen. Anonymkode: a126c...10c 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #6 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har vert gift i snart 24 år nå og vert sammen i nesten 30 år, har 4 flotte barn fra 26 til 16 år. Han spilte fotball til 2012 og var godt trent og holdt seg i form en tid etterpå, nå er han 49 og svært overvektig, har gått opp nesten 40kg siden han ga opp trening for ca 7 år siden. Jeg orker ikke og ha sex med han, han er alltid nøye med og dusje og slik,men han kan lukte litt ekkelt bare noen timer etterpå, jeg føler meg veldig slem og jeg elsker han av hele mitt hjerte og jeg vil ikke gå fra han,men er så redd for at han skal få hjerteinfrakt eller noe annet farlige sykdommer. nå i desember har han spist utrolig mye godt, mye mat, spiser gjerne 3-4 tallerken, mens jeg og barna på 16 og 19 tar max 2 ,noen ganger 1 da er vi mette, så frykter i dag skal han spise svært mye. Hva skal jeg gjøre for og motivere han til og trene igjen? jeg kommer ikke til og nevne at han er for stor,men at han kan få dårlig helse av og spise så mye. noen tips? Anonymkode: 8704c...0c6 Har du tenkt tanken på å finne en elskerinne til han? De fleste menn blir litt ekstra opptatt av kropp og helse når de kjenner blodet bruse av en ny flamme Anonymkode: 202e7...84f 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #7 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva med å ønske deg til jul at dere skal begynne å gå turer/spille tennis/en-eller-annen aktivitet sammen? 🤷♀️ Anonymkode: 5e8cd...135 Djesuz! Anonymkode: 202e7...84f
Hill83 Skrevet 24. desember 2022 #8 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du tenkt tanken på å finne en elskerinne til han? De fleste menn blir litt ekstra opptatt av kropp og helse når de kjenner blodet bruse av en ny flamme Anonymkode: 202e7...84f Hvordan tror du han skal få en elskerinne om han er feit og ekkel ? 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #9 Skrevet 24. desember 2022 Hill83 skrev (6 minutter siden): Hvordan tror du han skal få en elskerinne om han er feit og ekkel ? Det vil alltid være en kvinne som ser bort fra kroppen så lenge hun blir økonomisk uavhengig. Om kroppen er feit, om leddene er slarkete eller om huden henger i folder av alderdom. Anonymkode: 202e7...84f
Hill83 Skrevet 24. desember 2022 #10 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det vil alltid være en kvinne som ser bort fra kroppen så lenge hun blir økonomisk uavhengig. Om kroppen er feit, om leddene er slarkete eller om huden henger i folder av alderdom. Anonymkode: 202e7...84f Da snakker vi rik rik … 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #11 Skrevet 24. desember 2022 Å legge på seg 40 kg og forsyne seg med 3-4 middagstallerkner lukter litt av spiseforstyrrelse.. Tror det blir altfor enkelt å gå til sex-streik, selv om du selvsagt ikke bør tvinge deg til sex om du syns det er ekkelt med alle de ekstra kiloene. Anonymkode: 928a2...b27 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #12 Skrevet 24. desember 2022 Hill83 skrev (6 minutter siden): Da snakker vi rik rik … Vel, du har de kvinner som ikke har råd til noe, så rik er et definisjonsspørsmål. For de kan det være en stor begivenhet å bare bli tatt med til Svinesund og påspandert litt mat på en veikro. Anonymkode: 202e7...84f
TLR Skrevet 24. desember 2022 #13 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har vert gift i snart 24 år nå og vert sammen i nesten 30 år, har 4 flotte barn fra 26 til 16 år. Han spilte fotball til 2012 og var godt trent og holdt seg i form en tid etterpå, nå er han 49 og svært overvektig, har gått opp nesten 40kg siden han ga opp trening for ca 7 år siden. Jeg orker ikke og ha sex med han, han er alltid nøye med og dusje og slik,men han kan lukte litt ekkelt bare noen timer etterpå, jeg føler meg veldig slem og jeg elsker han av hele mitt hjerte og jeg vil ikke gå fra han,men er så redd for at han skal få hjerteinfrakt eller noe annet farlige sykdommer. nå i desember har han spist utrolig mye godt, mye mat, spiser gjerne 3-4 tallerken, mens jeg og barna på 16 og 19 tar max 2 ,noen ganger 1 da er vi mette, så frykter i dag skal han spise svært mye. Hva skal jeg gjøre for og motivere han til og trene igjen? jeg kommer ikke til og nevne at han er for stor,men at han kan få dårlig helse av og spise så mye. noen tips? Anonymkode: 8704c...0c6 Dere kunne begynne å trene sammen. Hvis han har gått opp ca 40 kilo så er det mye. Jeg vet ikke men kanskje begynne å si at han bør tenke på helsa si at han kan få diabetes i verstefall infarkt. Legge om livsstilen sammen. Grete rode kurs kanskje? 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #14 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vel, du har de kvinner som ikke har råd til noe, så rik er et definisjonsspørsmål. For de kan det være en stor begivenhet å bare bli tatt med til Svinesund og påspandert litt mat på en veikro. Anonymkode: 202e7...84f Jeg hadde blitt veldig glad for Harry-handel og påspandert veikro-middag. Men tror ikke det hadde gjort meg mer villig til å velge en menn med alvorlig fedme. Anonymkode: 928a2...b27 2
TLR Skrevet 24. desember 2022 #15 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har vert gift i snart 24 år nå og vert sammen i nesten 30 år, har 4 flotte barn fra 26 til 16 år. Han spilte fotball til 2012 og var godt trent og holdt seg i form en tid etterpå, nå er han 49 og svært overvektig, har gått opp nesten 40kg siden han ga opp trening for ca 7 år siden. Jeg orker ikke og ha sex med han, han er alltid nøye med og dusje og slik,men han kan lukte litt ekkelt bare noen timer etterpå, jeg føler meg veldig slem og jeg elsker han av hele mitt hjerte og jeg vil ikke gå fra han,men er så redd for at han skal få hjerteinfrakt eller noe annet farlige sykdommer. nå i desember har han spist utrolig mye godt, mye mat, spiser gjerne 3-4 tallerken, mens jeg og barna på 16 og 19 tar max 2 ,noen ganger 1 da er vi mette, så frykter i dag skal han spise svært mye. Hva skal jeg gjøre for og motivere han til og trene igjen? jeg kommer ikke til og nevne at han er for stor,men at han kan få dårlig helse av og spise så mye. noen tips? Anonymkode: 8704c...0c6 Kanskje bailine hadde vært noe for han. Der får du tips angående kosthold og trening
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #16 Skrevet 24. desember 2022 Du er ikke slem for å ikke ville ha sex nei. Det er din rett og man skal kun ha sex når man ønsker det og er tent og ikke presse seg. Jeg syns du kan si til han at han har blitt stor og bør slanke seg. Ikke på en stygg måte og ikke hvis det bare er snakk om ti kilo men hvis det er mere og han har blitt åpenbart skikkelig stor er det helt innafor, akuratt som man også skal kunne si til en partner at de bør ordne håret bedre eller ikke gå i skitne klær. Anonymkode: 4ee47...f7e 8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #17 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har vert gift i snart 24 år nå og vert sammen i nesten 30 år, har 4 flotte barn fra 26 til 16 år. Han spilte fotball til 2012 og var godt trent og holdt seg i form en tid etterpå, nå er han 49 og svært overvektig, har gått opp nesten 40kg siden han ga opp trening for ca 7 år siden. Jeg orker ikke og ha sex med han, han er alltid nøye med og dusje og slik,men han kan lukte litt ekkelt bare noen timer etterpå, jeg føler meg veldig slem og jeg elsker han av hele mitt hjerte og jeg vil ikke gå fra han,men er så redd for at han skal få hjerteinfrakt eller noe annet farlige sykdommer. nå i desember har han spist utrolig mye godt, mye mat, spiser gjerne 3-4 tallerken, mens jeg og barna på 16 og 19 tar max 2 ,noen ganger 1 da er vi mette, så frykter i dag skal han spise svært mye. Hva skal jeg gjøre for og motivere han til og trene igjen? jeg kommer ikke til og nevne at han er for stor,men at han kan få dårlig helse av og spise så mye. noen tips? Anonymkode: 8704c...0c6 Kjenner meg litt igjen i dette. Bortsett fra at vi har ingen barn og er i starten av 30årene. Når vi møttes som ungdommer var han tynn og veltrent. Nå er han veldig stor. Syns fortsatt han er en kjekk mann og elsker han, men må være lov å si at man elsker noen minus magen,jeg forbinder det med gamle menn, sånn vom liksom. Har tatt det opp med han men innser at han må velge en annen livsstil selv,kan ikke tvinge noen til endring. Det eneste jeg tror du kan gjøre som jeg gjør er å lage mest mulig sunn mat når du lager middag. Jeg tenkte også å spør om han vil trene sammen igjen. Du kan jo også spørre om han trives med sånn det er? Ikke si at han er feit,si at du er redd for helsen hans,ha hovedfokus der. Hilsen en som vet hvordan du har det. Anonymkode: a8ab8...664 2
Hill83 Skrevet 24. desember 2022 #18 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vel, du har de kvinner som ikke har råd til noe, så rik er et definisjonsspørsmål. For de kan det være en stor begivenhet å bare bli tatt med til Svinesund og påspandert litt mat på en veikro. Anonymkode: 202e7...84f Haha nå lo jeg høyt . slike damer har jeg aldri vært borti .
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #19 Skrevet 25. desember 2022 Å legge på seg 40 kg av binging er en spiseforstyrrelse. Han må ta seg en tur til fastlegen. Noe plager han, og det er ikke noe sikkert han selv riktig vet hva det er en gang. Men leger stiller de riktige spørsmåla. Men vær forberedt på at det bare blir mer av han. 40 kg er i praksis umulig å gå ned varig. Da må han opereres. Du skal selvsagt ikke ha sex med han om du ikke har lyst. Min mann har også blitt overvektig. Jeg liker det ikke, men klarer å se forbi det. Enda. Anonymkode: aeab7...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #20 Skrevet 25. desember 2022 Jeg synes du skulle sagt noe for lenge siden, dette må du ha følt på en stund. En ting er at du er bekymret for helsen hans, å nekte han sex er noe helt annet. Skjønner ikke hvordan de to tingene henger sammen, med unntak av om du ikke tenner på han pga kroppen hans. Da må du jo si det, lenge før det 40 kg overvekt. Jeg synes ikke du skal ha sex med han om han frastøter deg, men det er veldig kjipt å plutselig nekte han sex, han burde fått en advarsel da for 20 kg siden, om han frastøter deg må du si det. Aner ikke hvordan man kan formidle dette på en fin måte når du har latt det gå så langt, men ville fokusert på frykten for å miste han, hjerteinfarkt, osv. At du ønsker å leve et langt liv sammen med han, men at du frykter at han "spiser seg ihjel". Han får vel også lavere testosteronnivå om han er så overvektig, vanskeligere å holde penis stiv osv? Kan jo være en god grunn for å gå litt ned i vekt om det kan piffe opp sexlivet. Eller han er kanskje fornøyd slike tingene er? Anonymkode: 1b158...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå