Gå til innhold

Julegjester når de har omgangssyke i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på hva som er riktig her. Har i år planlagt feiring med søster, bror og deres familier, i tillegg til mine eldre foreldre. Alle skal i utgangspunktet komme til oss. Et av min brors barn har nå blitt omgangssyl, men det virker som de tenker det får greit at broren min og de to andre barna kommer. Mannen min er superskeptisk. Vi har også planer med hans familie, og er redd for at våre to, mine foreldre, resten avselskapet og de andre vi besøker i jula eventuelt også blir syke. Samtidig synes jeg der er trist å nekte (foreløpig) friske barn den julefeiringa de har gleder aeg til. Hva gjør man?

Anonymkode: da6da...808

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Usikker på hva som er riktig her. Har i år planlagt feiring med søster, bror og deres familier, i tillegg til mine eldre foreldre. Alle skal i utgangspunktet komme til oss. Et av min brors barn har nå blitt omgangssyl, men det virker som de tenker det får greit at broren min og de to andre barna kommer. Mannen min er superskeptisk. Vi har også planer med hans familie, og er redd for at våre to, mine foreldre, resten avselskapet og de andre vi besøker i jula eventuelt også blir syke. Samtidig synes jeg der er trist å nekte (foreløpig) friske barn den julefeiringa de har gleder aeg til. Hva gjør man?

Valget er vel å ta de imot og avlyse resten av jula, eller sette foten ned.

Skjønner ikke hva de tenker på eller med.

Anonymkode: eba5b...a9a

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg synes jo det mest omtenksomme ville vært for hele brors familie å feire som familie... Skal mor og ett barn feire hjemme alene da hvis ikke? Det synes jeg høres veldig trist ut. Jeg ville aldri reist fra syk partner/barnpå julaften, og når det er snakk om risikoen for å smitte andre, ville jeg iallfall holdt meg hjemme. 

Anonymkode: 403a3...d1c

• Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet

Hele familie med omgangssyke i hus blir i eget hjem. Noe annet er respektløst mot andre, mener jeg. Det er vel ingen som ønsker å smitte andre med omgangssyke i julen. De kan lett dra med seg smitte. De kan jo kose seg som familie hjemme? Trenger ikke la mor og ene barnet sitte alene, herregud. 

• Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Da hadde jeg og mine barn blitt hjemme. Hadde Covid de siste 2 ukene og er nylig blitt tilnærmet frisk. Ikke søren om jeg hadde risikert å få romjulen også ødelagt, av omgangssyken 

Anonymkode: c788d...87f

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg synes jo det mest omtenksomme ville vært for hele brors familie å feire som familie... Skal mor og ett barn feire hjemme alene da hvis ikke? Det synes jeg høres veldig trist ut. Jeg ville aldri reist fra syk partner/barnpå julaften, og når det er snakk om risikoen for å smitte andre, ville jeg iallfall holdt meg hjemme. 

Anonymkode: 403a3...d1c

Enig, merkelig prioritering.

Vi er i samme situasjon, her blir det (ikke planlagt..🤢) hjemmejul.. men vi er sammen❤️

Anonymkode: b9e30...332

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kaster de opp eller diare?  

Anonymkode: 17c1d...2fc

Skrevet

"Oj, det var synd dere ikke kunne komme i år, vi får ta det igjen neste år :) "  

Anonymkode: 5c638...12f

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt uaktuelt med besøk av noen med omgangssyke i husstanden.

Hilsen en familie på fire som for andre år på rad har fått avlyst juleselskapene våre da vi har fått omgangssyke. Vi ordner en avslappet enkel julefeiring hjemme hos oss selv på sparket og så får vi ta igjen familiebesøk når alle er friske.

Anonymkode: 51935...558

• Liker 8
Skrevet

De som har den syke i familien blir hjemme alene. Jeg hadde ihvertfall ikke møtt noen 1. eller 2,juledag som hadde vært sammen med noen med spysjuke på julaften.... Kall meg hysterisk, men vi har vært borti det SÅ mange ganger, og fått så mange juler amputert pga det, så jeg vet hvor fort det smitter.... Så etter noen sånne opplevelser har jeg blitt ganske firkantet.

• Liker 6
Skrevet

Omgangssyke - da får hele familien holde seg hjemme.

Forkjølelse og influensa og alt slikt som går i disse dager - da får man bare besøke hverandre som normalt, og være litt nøye på hygiene. Har knapt vært i et juleselskap så langt der det ikke har vært en som er sylte forkjøla. Det går fint. 

Anonymkode: 47832...b0d

• Liker 2
Skrevet

Merkelig å velge å dra bort når man har et sykt barn som må bli hjemme. Selv om moren til barnet kanskje er hjemme med barnet, er det jo trist at de ikke velger å feire sammen. Hadde jeg vært foreldrene her ville jeg heller prioritert å handle inn noe god mat, dessert og snacks mens butikkene enda er åpne og heller feire hjemme med familien.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kaster de opp eller diare?  

Anonymkode: 17c1d...2fc

Spiller ingen rolle! Om noen i en husstand er syk med noe smittsomt får alle i husstanden holde seg hjemme!

Anonymkode: 95d29...026

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

De hadde ikke vært velkommen hos meg.

Anonymkode: 0778c...18a

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spiller ingen rolle! Om noen i en husstand er syk med noe smittsomt får alle i husstanden holde seg hjemme!

Anonymkode: 95d29...026

Jeg er enig. Det er en grunn til at det sprer seg så utrolig lett, og en av grunnene til det er at resten av familien fremdeles er på skole, jobb og treffer andre… de kan godt være smittebærere uten å være syke selv. Vi kommer aldri til å bli kvitt dette helsikkes viruset

Endret av Lacuna
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hele familien med omgangssyke i hjemmet får bli hjemme, ville jeg tenkt. Det er SÅ mange som potensielt kan bli smittet, og det der sprer seg raskt!!

Anonymkode: 7927f...950

• Liker 3
Skrevet

Fysj, de hadde ikke fått kommet til meg før langt ut på nyåret

• Liker 3
Skrevet

Omgangssyken er super smittsom. De må selvsagt holde seg hjemme. Ikke komme og smitte alle

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er selvfølgelig ikke greit at de kommer. De BØR holde seg hjemme og feire sammen de. Det smitter så sykt mye og INGEN vil ha det!!!!! 

Klarer de ikke ø tenke så langt selv??

Hvorfor er det så vanskelig for folk å være syk hjemme?? Og feire sammen. De er jo ikke alene!

Anonymkode: a40c1...8d5

• Liker 1
Skrevet

«Vi ønsker dere en god jul hjemme. Kan sette mat og gaver på trappa så kan far komme hente nå kl 16:00.»

Anonymkode: f17df...236

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...