Gå til innhold

Ønsker å kjøpe filmer fra 80 tallet - hvor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å lage meg en samling av 80 og 90 talls filmer, hvor er det beste nettstedet å få kjøpt slike filmer? 

Tenker ikke på type Platekompaniet, syntes ofte de ikke har filmene jeg ser etter og det er dyrt, men er det noen andre steder?

Anonymkode: 8a4f8...542

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Bruktbutikker

Anonymkode: a59c6...e7b

Det er et sabla ork, for de har jo ingen oversikt. Og når man ser etter spesifikke titler så kan man risikere å stå i timesvis i bruktbutikkene. 

Da vil jeg heller betale og finne kjapt det jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Det er et sabla ork, for de har jo ingen oversikt. Og når man ser etter spesifikke titler så kan man risikere å stå i timesvis i bruktbutikkene. 

Da vil jeg heller betale og finne kjapt det jeg er ute etter.

Av det som er gitt ut på det norske markedet av filmer gitt ut i disse to tiårene, vil man kanskje finne 20-30% i DVD-avdelingen på et større loppemarked. Går man til neste loppemarked, finner man mer.

DVD-ene som er vanskeligst å finne, er de som bare ble gitt ut i én utgivelse før DVD-spilleren kom på moten, og enkelte norske utgivelser av skrekkfilmer har jeg lett etter i flere år før jeg omsider fant dem. Så har man noen filmer som bare ble gitt på VHS, og de er etterspurt, for å si det slik.

Men hvis du synes det er et ork å lete, er jeg redd du ikke kommer til å finne mer enn det vanligste stoffet med blandet kvalitet på platene; vil man finne litt mer uvanlige ting uten å betale blodpris og setter pris på at ikke platene er ripet opp, må man nok lete på egen hånd, og dette gjelder ikke bare film, men også andre samleområder; den som leter, finner.

Et annet alternativ er å ta turen til biblioteket og lagre filmene på egen PC, noe som er helt lovlig til eget bruk; søker man i hele landet, kan man få tilsendt det meste etter tittel, men igjen - de mest uvanlige titlene finner man antagelig ikke, da de i mellomtiden har blitt ødelagt/kommet på avveie, og innkjøpet av filmer var lite i perioden det er snakk om.

Anonymkode: 2f79f...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Amazon

Anonymkode: 1f4fd...f10

Ja tenkte Amazon.uk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...