Gå til innhold

Morgenkåpe er statisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ny morgenkåpe, og den er så statisk at jeg kan ikke bruke den. 

Laget av 100% polyester

Er det noe triks for å "temme" den, eller vil den alltid være sånn?

Anonymkode: 70f44...8e0

Videoannonse
Annonse
Gjest Ballongfrue
Skrevet

Er ingen lett fiks for det, annet enn å prøve å la være å "dra" den over huden.

Du kan jo utnytte deg av den statiske elektrisiteten og gi noen et morgen støt, eller feste noen ballonger i taket😂

Skrevet

Vask den og bruk skyllemiddel, det hjelper. Det finnes også sprayer mot dette, men jeg har ikke prøvd det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Da har du lært å skygge unna polyester heretter.

Anonymkode: 51809...3b7

• Liker 1
Skrevet

Du kan prøve å spraye på litt skyllemiddel blandet med vann. 

Anonymkode: 00d05...4ae

Skrevet

Bruker skyllemiddel når jeg vasker syntetidke "pels"pledd eller fleecepledd. Helt nødvendig for å unngå statisk elektrisitet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke brukt den enda, så jeg har mulighet for retur. Altså prøvd den såklart, men lapper henger fortsatt på. Så å vaske med skyllemiddel vil fungere altså? 

Skrevet

Returner den og kjøp bomull eller silke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Returner den og kjøp bomull eller silke.

Silke/Sateng er helt uaktuelt, og har hittil ikke klart å finne en ok i bomull. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Silke/Sateng er helt uaktuelt, og har hittil ikke klart å finne en ok i bomull. 

Silke/ sateng? Det er vel ganske stor forskjell på silke og sateng, noe du jo nå erfarer. Hva er « ok» da? Finnes mye forskjellig i bomull . Polyester/ sateng er statisk, det finnes jo ulike « triks» som og spraye vann på og vaske i skyllemiddel som nevnt, uten at det nødvendigvis funker. 

Anonymkode: 76565...03c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Silke/ sateng? Det er vel ganske stor forskjell på silke og sateng, noe du jo nå erfarer. Hva er « ok» da? Finnes mye forskjellig i bomull . Polyester/ sateng er statisk, det finnes jo ulike « triks» som og spraye vann på og vaske i skyllemiddel som nevnt, uten at det nødvendigvis funker. 

Anonymkode: 76565...03c

Poenget er at uansett om det er silke eller sateng, altså glatt materiale, så er det uaktuelt. 

Spørsmålet mitt var om det fantes noen triks for å gjøre morgenkåpen ikke-statisk, ikke hva slags andre typer stoffer jeg kunne kjøpe. Jeg vet jo at bomull ikke er statisk, jeg har bare ikke funnet en morgenkåpe jeg liker. Den jeg har kjøpt elsker jeg, minus at den er statisk. Så hvis det kan fikses, så vil jeg heller det enn å finne ny. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Poenget er at uansett om det er silke eller sateng, altså glatt materiale, så er det uaktuelt. 

Spørsmålet mitt var om det fantes noen triks for å gjøre morgenkåpen ikke-statisk, ikke hva slags andre typer stoffer jeg kunne kjøpe. Jeg vet jo at bomull ikke er statisk, jeg har bare ikke funnet en morgenkåpe jeg liker. Den jeg har kjøpt elsker jeg, minus at den er statisk. Så hvis det kan fikses, så vil jeg heller det enn å finne ny. 

Jeg tror at den eneste måten du kan finne ut om skyllemiddel virker er å prøve. Jeg ga deg det rådet, det har fungert for meg. 

Skrevet

Det er bare å kjøre den på hurtigprogram og bruke skyllemiddel. Da løser det seg. Jeg gjør dette på alle nye pledd som er statiske, statiske  boblejakker osv. 

• Liker 1
Skrevet

Du får kjøpt antistatisk-spray på mange klesbutikker😊 Fungerer kjempebra😊

Anonymkode: d132a...98f

• Liker 1
Skrevet

Skyllemiddel får den til å føles seig ut.. blir skikkelig ekkelt. 

Anonymkode: 8e960...213

Skrevet

Bland litt skyllemiddel i vann i en spruteflaske og sprut over, la tørke, så er den ikke statisk mer. Ikke klissete heller. 

Anonymkode: bca74...ecb

Skrevet
Violetta skrev (1 time siden):

Jeg tror at den eneste måten du kan finne ut om skyllemiddel virker er å prøve. Jeg ga deg det rådet, det har fungert for meg. 

Hvis andre har prøvd det og sier det funker, så gjør jeg det. Kjedelig hvis det ikke funker, for da har jeg kastet bort mye penger :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 18.11):

Hvis andre har prøvd det og sier det funker, så gjør jeg det. Kjedelig hvis det ikke funker, for da har jeg kastet bort mye penger :)

Det kommer til å funke ☺️

Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (20 minutter siden):

Det kommer til å funke ☺️

Så bra!

Så det holder med litt tøymykner den ene gangen, eller må morgenkåpa vaskes regelmessig? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.12.2022 den 17.25):

Skyllemiddel får den til å føles seig ut.. blir skikkelig ekkelt. 

Anonymkode: 8e960...213

Da bruker du alt for mye. Jeg bruker det nesten aldri selv, men en liten skvett til vask som har lett for å bli statisk merkes ikke på den måten i det hele tatt. 

AnonymBruker skrev (På 26.12.2022 den 14.23):

Så bra!

Så det holder med litt tøymykner den ene gangen, eller må morgenkåpa vaskes regelmessig? :) 

Det holder til neste gang du vasker den, så bruk en liten skvett hver gang den må vaskes. 

Anonymkode: 7ad5e...a7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...