Gå til innhold

Svigermor er sur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare lufte tankene litt.

Svigermor er sur fordi vi ikke ønsker å være med i det årlige 1.juledagselskapet i år. De fikk besøk av broren til mannen min, kona hans og deres 2 barn i går for de skal feire julaften der i dag. Deres minste på 3 år fikk spysyken kort tid etter at de kom inn døra å han har kastet opp hele natten. Vi har en datter på 4 år som har vært mye syk i år med flere innleggelser på sykehuset. Vi ønsker å holde oss friske den jula her så vi oppsøker ikke sykdom da. Svigermor er mer opptatt av å samle gjengen framfor å skåne oss andre for å kanskje bli syke. Jeg får irriterende dårlig samvittighet for å måtte skuffe svigermor. Føler at hun synes at jeg er urimelig fordi det er ikke sikkert at vi blir smittet. 

Anonymkode: 0fe92...97c

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er svigermor særdeles egoist. Så klart skal du skåne datteren din. La henne være sur. 

Anonymkode: 8c8af...c0e

• Liker 28
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Fy f. Jeg hadde ikke dratt uansett om barnet mitt hadde hatt sykehusinnleggelser eller ei. 

Man isolerer seg når man har spysjuka. Husker mamma tenkte vi var friske ett år etter å ha spydd en uke. Hun var lei av å være hjemme så vi dro på familirselskap 2 juledag. Vi smitta "alle" og de fikk en dårlig romjul og nyttår.

La svigermor være sur og pass på dere selv ❤

Anonymkode: b5d57...74e

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet

Helt uavhengig av sykehusinnleggelsene til datteren din, så er det veldig forståelig at dere ikke vil ha omgangssyke. Det er veldig smittsomt og helt j* å ha, så man besøker selvsagt ikke folk som har det i hus. 

Ja, svigermoren din er ekstremt urimelig. 

Anonymkode: 64a13...06e

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Da får hun bare være sur.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Svigermor er sur fordi vi ikke ønsker å være med i det årlige 1.juledagselskapet i år. De fikk besøk av broren til mannen min, kona hans og deres 2 barn i går for de skal feire julaften der i dag. Deres minste på 3 år fikk spysyken kort tid etter at de kom inn døra å han har kastet opp hele natten. Vi har en datter på 4 år som har vært mye syk i år med flere innleggelser på sykehuset. Vi ønsker å holde oss friske den jula her så vi oppsøker ikke sykdom da. Svigermor er mer opptatt av å samle gjengen framfor å skåne oss andre for å kanskje bli syke. Jeg får irriterende dårlig samvittighet for å måtte skuffe svigermor. Føler at hun synes at jeg er urimelig fordi det er ikke sikkert at vi blir smittet. 

Den eneste feilen jeg ser er at du velger å få dårlig samvittighet fordi svigermor velger å bli sur (eller, la oss være realistiske her: svigermor velger å late som om hun blir sur, fordi hun vet utmerket at det er en manipulasjonsmetode som har fungert for henne før).

Løsning: velg å ikke få dårlig samvittighet. Og alle dine problem er løst. Og svigermor (pg tilsvarende manipulerende eldre damer) mister sin makt over deg.

Anonymkode: 5f09c...7e7

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

La henne være sur.

All forståelse for at dere ikke drar til oppkastgaranti. 

Anonymkode: fac92...3a9

• Liker 6
Skrevet

Man oppsøker ikke omgangssyken. Folk kan bli så sure de bare vil, de kommer forhåpentligvis på bedre tanker når de selv sitter på do med diaré og spybøtte på fanget. 

Anonymkode: 098c9...0bb

• Liker 7
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Da får hun bare være sur og du trenger ikke å ha dårlig samvittighet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

skjønner deg godt, hadde blitt hjemme selv, Nei du er ikke urimlig i hele tatt, din svigermor er svært egoitisk

Anonymkode: 95362...e17

• Liker 3
Skrevet

Om vi så hadde vært friske hele høsten hadde jeg holdt meg unna et hus med aktiv spysjuke! Svigermor må skjerpe seg, og du må skjerpe deg (fordi du har dårlig samvittighet ;) )

Men helt seriøst: svigermor får bare være sur. Kan det hjelpe om din svoger og svigerinne støtter dere? Vil tro at de har forståelse når de har små unger selv... Hadde mye heller tatt sur svigermor en jul enn at hele familien skal ligge med omgangssyke hele romjula!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessuten kan det hende svigermor ombestemmer seg når hun kaster opp selv 1.juledag ;)

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

«Takk for invitasjon. Med tanke på at det er sykdom velger vi å bli hjemme denne julen. Sånn er livet av og til. God bedring og ønsker dere et fint selskap. Vi ses en annen dag»

Anonymkode: 94129...1d6

• Liker 2
Skrevet

Ts her:  

Fikk mld med svigerinnen min i dag tidlig om at minstemann på 3 har begynt å kaste opp igjen etter en hel dag uten. Storesøster på 5 begynte i går kveld. Vil nok tror at svigermor nå innser at det selskapet må avlyses. Den dårlige samvittigheten jeg hadde er ikke tilstede lenger. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Norovirus smitter ekstremt lett. Er en selvfølge at man ikke tar mot gjester i et hus som er rammet.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her:  

Fikk mld med svigerinnen min i dag tidlig om at minstemann på 3 har begynt å kaste opp igjen etter en hel dag uten. Storesøster på 5 begynte i går kveld. Vil nok tror at svigermor nå innser at det selskapet må avlyses. Den dårlige samvittigheten jeg hadde er ikke tilstede lenger. 

Svigerinnen din er i alle fall fornuftig og sier ifra til deg. 

• Liker 5
Skrevet

Hva er det med folk som ikke tar hensyn til at andre ikke vil smittes av omgangssyke? 
Husker engang vi var invitert i middagsselskap til svigers, og da vi kom dit fikk vi vite at svogers barn, som allerede var kommet dit, hadde spydd hele natta🙄 

Og det var selvsagt jeg som var sær som ikke ville være der og bli smittet av omgangssyke. Svigers ble smittet. 

Anonymkode: 68d42...532

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts her:  

Nå har svigerfar fått det å

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå har svigerfar fått det å

Vær glad du sto på ditt! 💪🏻

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vær glad du sto på ditt! 💪🏻

Det er jeg 💪🏻

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...