Gå til innhold

Termin september 2023


Møysa

Anbefalte innlegg

Endelig🎉 Fikk positiv test i dag og nå skal jeg nyte suste graviditet fra dag en! Håper det er noen flere her inne🤩

Vi kan jo ta en liten presentasjon:

Kallenavn - alder - Barn nr i magen - positiv test den- termin

Hakkespett - 29 - B1 - 19.12 - 3. september ❤️

Møysa - 28 - B3 - 24.12 - 9. sept❤️

Avimom - 25 - B2 -29.12 - 11.sept❤️

Haapefull - 28 - B1 - 28.12 - 13.09 ❤️

Levi -  30 - B2 - 9.1 - 12. september 🥰

Endret av Møysa
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan jo ta en liten presentasjon:

Kallenavn - alder - Barn nr i magen - positiv test den- termin

Møysa - 28 - B3 - 24.12 - 9. sept❤️

Avimom - 25 - B2 -29.12 - 11.sept❤️

Endret av Avimom
feil termindato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med i tråden. Blir spennende å se om andre fra IKM Desember dukker opp her inne🎄 

Så ble det ett lite romjulsmirakel denne runden, håper bare spiren holder seg🤞🏼 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med 🥰

Møysa - 28 - B3 - 24.12 - 9. sept❤️

Avimom - 25 - B2 -29.12 - 11.sept❤️

Haapefull - 28 - B1 - 28.12 - 13.09 ❤️

Endret av Haapefull
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med jeg også🥰

Hakkespett - 29 - B1 - 19.12 - 3. september ❤️

Møysa - 28 - B3 - 24.12 - 9. sept❤️

Avimom - 25 - B2 -29.12 - 11.sept❤️

Haapefull - 28 - B1 - 28.12 - 13.09 ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avimom skrev (43 minutter siden):

Hvordan går det med dere til nå? Noen som har bestillt tidlig ultralyd? 

 

Det går bra med meg. Hadde noen dager med småblødninger, så ble brått engstelig for spontanabort. Hadde digital konsultasjon med en gynekolog angående det, og ble satt på progesteronstøtte. Ble videre anbefalt ultralyd i uke 7, for å se om alt står bra til. Han som anbefalte meg det holder til 4 timer unna, så prøver å finne ledig time i nærheten av der jeg bor 😊 Har fra før bestilt tidlig ultralyd i uke 12-13, men kansellerer ikke den fordi jeg tar ultralyd i uke 7 😇

Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haapefull skrev (41 minutter siden):

Det går bra med meg. Hadde noen dager med småblødninger, så ble brått engstelig for spontanabort. Hadde digital konsultasjon med en gynekolog angående det, og ble satt på progesteronstøtte. Ble videre anbefalt ultralyd i uke 7, for å se om alt står bra til. Han som anbefalte meg det holder til 4 timer unna, så prøver å finne ledig time i nærheten av der jeg bor 😊 Har fra før bestilt tidlig ultralyd i uke 12-13, men kansellerer ikke den fordi jeg tar ultralyd i uke 7 😇

Hvordan går det med deg? 

Nei huff, håper progesteronstøtte gjør at spiren holder seg. Ingen god følelse når man går rundt og er engstelig for SA😩

Det er en jakt å finne de som tar UL før uke 11-12 i nærheten, jeg lette en stund selv før jeg endelig fant noen som både hadde ledig time og var i nærheten. Resten hadde fulle lister og ingen inntak. 

Her går det greit, kvalmen begynt å komme vagt. Akkurat likt fra forrige svangerskap, da meldte kvalmen seg vagt rundt slutten av uke 4 før den eskalerte rundt uke 6-17 så håper at vi denne gangen enten slipper unna alt med oppkast eller klarer å finne en cocktail av kvalmestillende som forhåpentligvis kan hjelpe dersom det skulle bli for gale. 

Har bestillt legetime for å både forhøre meg angående kvalmestillende så krysser fingrene for at det funker 🤞🏼 

Og enig, jeg skal og ha tul både rundt uke 7 og 12🙌🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avimom skrev (17 timer siden):

Nei huff, håper progesteronstøtte gjør at spiren holder seg. Ingen god følelse når man går rundt og er engstelig for SA😩

Det er en jakt å finne de som tar UL før uke 11-12 i nærheten, jeg lette en stund selv før jeg endelig fant noen som både hadde ledig time og var i nærheten. Resten hadde fulle lister og ingen inntak. 

Her går det greit, kvalmen begynt å komme vagt. Akkurat likt fra forrige svangerskap, da meldte kvalmen seg vagt rundt slutten av uke 4 før den eskalerte rundt uke 6-17 så håper at vi denne gangen enten slipper unna alt med oppkast eller klarer å finne en cocktail av kvalmestillende som forhåpentligvis kan hjelpe dersom det skulle bli for gale. 

Har bestillt legetime for å både forhøre meg angående kvalmestillende så krysser fingrene for at det funker 🤞🏼 

Og enig, jeg skal og ha tul både rundt uke 7 og 12🙌🏼

Så bra du fikk ordna time! Jeg har et legekontor med ultralyd å ringe igjen, så håper de har ledig time 🤞🏼

Håper at kvalmen din ikke eskalerer dette svangerskapet, og at du får «nyte» graviditeten mer! Jeg er selv litt små kvalm, så er spent på hvordan det utvikler seg de neste ukene 😊

Har du bestilt time for første svangerskapskontroll hos fastlege/jordmor? Jeg bestilte det til uke 6-7, men følte det ble veldig tidlig 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at de har ledig time til deg🤞🏼

Vi får håpe vi slepper unna den værste biten, skal overleve en del kvalme så lenge den værste biten holder seg unna.


Har ikke bestillt noe time ennå, tenkte å bestille det til etter at jeg har vært på den tidlige ultralyden i uke 7🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg også! Fikk fullstendig sjokk i går morges da testen viste 2 streker - etter å ha vært negativ de siste 2 ukene men mensen uteble. Vi skulle avvente prøvingen igjen til våren, så var litt uforberedt 😅 Men vi har forsøkt i 9 måneder, hadde en SA i juli. Hadde avtale med jordmoren om å ta kontakt når jeg ble gravid igjen, så nå har vi time hos henne i neste uke, og hun ordner tidlig ultralyd uken etter 💖

Hakkespett - 29 - B1 - 19.12 - 3. september ❤️

Møysa - 28 - B3 - 24.12 - 9. sept❤️

Avimom - 25 - B2 -29.12 - 11.sept❤️

Haapefull - 28 - B1 - 28.12 - 13.09 ❤️

Levi -  30 - B2 - 9.1 - 12. september 🥰

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levi skrev (6 timer siden):

Her kommer jeg også! Fikk fullstendig sjokk i går morges da testen viste 2 streker - etter å ha vært negativ de siste 2 ukene men mensen uteble. Vi skulle avvente prøvingen igjen til våren, så var litt uforberedt 😅 Men vi har forsøkt i 9 måneder, hadde en SA i juli. Hadde avtale med jordmoren om å ta kontakt når jeg ble gravid igjen, så nå har vi time hos henne i neste uke, og hun ordner tidlig ultralyd uken etter 💖

Hakkespett - 29 - B1 - 19.12 - 3. september ❤️

Møysa - 28 - B3 - 24.12 - 9. sept❤️

Avimom - 25 - B2 -29.12 - 11.sept❤️

Haapefull - 28 - B1 - 28.12 - 13.09 ❤️

Levi -  30 - B2 - 9.1 - 12. september 🥰

Nei så koselig❤️ Gratulerer så mye! Håper det står bra til med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avimom skrev (16 timer siden):

Nei så koselig❤️ Gratulerer så mye! Håper det står bra til med deg!

Tusen takk, og gratulerer selv 💖
Har vært sykemeldt 50% noen måneder nå (utmattet) sykemeldinga ble nå forlenget pga. graviditet.  så det ble jo sikkert ikke en veldig god kombo men jobber så lenge det går i halv stilling 😊

Hvordan går det med resten? Det er maaange år siden sist, så føler meg veldig førstegangs igjen! 😂 Har glemt ALT! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig koselig å se at det er flere som har fått positive tester🤩😍

Og jeg ble skikkelig glad for å se igjen kjente navn😃 haapefull og hakkespett😃 

 

Jeg har også bestilt tul til 1. februar da er jeg 9+1☺️ Og kvalmen/uggen/ulvehungeren startet i over i går, da var jeg 5+5. Og så skal jeg til jordmor i morgen (6+1). Det føles veldig tidlig å dra på kontroll da, men de må jo gi time innen en uke etter man ringer, så jeg burde kanskje ikke ringt så tidlig😆

Hvordan går det med dere nå? Og får dere tul på sykehuset deres?

fordelen med tidlig jordmorundersøkelse er jo å bestille fødeplass og ul😀

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt tidlig ul til jeg er 7+4, og uken etter skal jeg til jordmor og få søkt fødeplass + tidlig ul (og oul) på sykehuset🙈 Blir noen runder med ul denne gangen, men det angret jeg sann på sist. Var på en i uke 11 og oul i uke 18, levde i uvissheten frem til uke 11 så denne gangen vil jeg sjekke ståda tidlig. 

 

Ellers e formen så som så. Har selv vært sykemeldt grunnet div plager, hadde nettopp begynt gradert på jobb når jeg ble gravid og ser ikke for meg at jeg kommer til å klare å være 100% tilbake med det første (muligens ikke gjennom svangerskapet om det blir likt som sist gang). Kvalmen har meldt seg, ikke den grusomme som var sist (men den kom ikke før rundt uke 7/8), hjelper å spise lett mat hyppig enn så lenge! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, fine gjengen🫶🏼😻

Jeg har faktisk allerede vært på tidlig ultralyd privat fordi jeg var litt bekymra for om det kom til å gå veien etter SA for to måneder siden. Der var det sannelig et bittelite hjerte som nettopp hadde begynt å slå ❤️6+0. Det var helt magisk å se! Jeg har time på helsestasjonen med jordmor når jeg er 8+5. trooor ikke jeg får tul på sykehuset. Tror det fortsatt er forbeholdt de over 33 år her jeg bor.

Formen er kjempefin! Litt kvalm av og til, det går i bølger. Hjelper å spise. Føler kvalmen som regel kommer hvis det går litt tid mellom måltidene. Er vant til å spise første måltid ved lunsjtider, men nå må jeg spise ganske raskt etter at jeg har stått opp for å unngå å bli uggen/kvalm. Men som sagt, topp form. Hvis det fortsetter sånn er det ingenting å klage over🤞🏼 

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I morgen har vi første time hos jordmor, det blir skikkelig rart å dra dit så tidlig og før vi har hatt ultralyd på sykehuset. 
Føler jo ikke at det er "virkelig" før vi har vært på UL så tipper i morgen blir litt rart. Siden det er mannens første barn blir også han med 😅 

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper det går bra med dere ❤️

Jeg har et spørsmål: Går noen av dere 3delt-turnus? Hva gjør dere med nattvaktene? Er dere fritatt fra nattvakt, eller går dere nettene deres?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avimom skrev (1 time siden):

Her hvor jeg jobber blir nattevaktene flyttet over på dag/kveld når de er gravid! 

Okei! Jeg har ikke sagt noe til arbeidsgiver, siden han har reist bort. Går mot nattvaktshelg nå 🥺 Planen var å ordne sykemelding, men har ikke fått time hos fastlege enda.. 

Er så kvalm og uvel, så tror ikke jeg klarer å gå hele helgen uansett men… 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...