AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 Hei. Jeg fikk vite for 2 uker siden at jeg er gravid, mye lenger på vei enn jeg hadde trodd. Har snust siden jeg var 13 år gammel. Med en gang jeg fikk se ultralyd av fosteret sluttet jeg, men jeg er så redd for hva dette kan ha påført barnet. Jeg har også spist både spekemat, røkelaks, oster og mye annet jeg helt sikkert ikke burde ha spist med tanke på min tilstand. Har heldigvis ikke festet noe særlig og kun tatt en cider i helgene av og til. Ifølge ultralyd så ting normalt ut, men jeg trenger noen beroligende ord. Har jeg ødelagt dette barnet for alltid? Anonymkode: 952dd...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #2 Skrevet 24. desember 2022 Dette går med all sannsynlighet HELT fint☺️ Anonymkode: a58f8...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #3 Skrevet 24. desember 2022 Dette kommer til å gå helt fint ❤️ Ikke la noen skremme deg her inne, de vil sikkert prøve Anonymkode: f7287...621 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #4 Skrevet 24. desember 2022 Ingen vet helt sikkert. Vi kan ikke svare på det. Bare helsepersonell kan svare på dette. MEN! Du bør beholde roen og IKKE STRESSE! Slapp av! Gjort er gjort. Det eneste du kan gjøre nå er å slappe av og følge rådene fra nå av. ❤️ Anonymkode: 6e9be...9eb 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #5 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ingen vet helt sikkert. Vi kan ikke svare på det. Bare helsepersonell kan svare på dette. MEN! Du bør beholde roen og IKKE STRESSE! Slapp av! Gjort er gjort. Det eneste du kan gjøre nå er å slappe av og følge rådene fra nå av. ❤️ Anonymkode: 6e9be...9eb Helsepersonell kan heller ikke svare på det. Svaret kommer ikke før barnet er født og en stund etter det. Antageligvis går det helt fint, men retningslinjene er der av en grunn. Anonymkode: 6a2a1...7f5 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #6 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg fikk vite for 2 uker siden at jeg er gravid, mye lenger på vei enn jeg hadde trodd. Har snust siden jeg var 13 år gammel. Med en gang jeg fikk se ultralyd av fosteret sluttet jeg, men jeg er så redd for hva dette kan ha påført barnet. Jeg har også spist både spekemat, røkelaks, oster og mye annet jeg helt sikkert ikke burde ha spist med tanke på min tilstand. Har heldigvis ikke festet noe særlig og kun tatt en cider i helgene av og til. Ifølge ultralyd så ting normalt ut, men jeg trenger noen beroligende ord. Har jeg ødelagt dette barnet for alltid? Anonymkode: 952dd...6bc Man gjør det man kan, med den informasjonen man har. Du var ikke klar over at du var gravid, og levde da som normalt. Men nå når du vet om det, og du har nå endret vanene dine. Du kan ikke gjøre noe med det som har skjedd, så prøv å ikke tenke for mye på det. Det er mange babyer som ligger i magen som får i seg litt av hvert, og stort sett går det bra 💙 Anonymkode: a29ce...39f 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #7 Skrevet 24. desember 2022 Tåler vel det, er jo ikke så sårbar Anonymkode: ce17a...d8d
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #8 Skrevet 24. desember 2022 Det er ikke slik at de som sier at det går helt fint har noe grunnlag for å vite det. Det ser man vel først når barnet er født. Anonymkode: ba171...e70
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #9 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tåler vel det, er jo ikke så sårbar Anonymkode: ce17a...d8d Hva vet du om det? Anonymkode: ba171...e70
RockyRose Skrevet 24. desember 2022 #10 Skrevet 24. desember 2022 Når foreldra mine får høyre alle retningslinjene som fins no i graviditet er vi "hysteriske og det er eit under at vi overlevde når dei gjekk gravide". Retningslinjene er der for ein grunn, men det går som regel fint likevel! Du har ikkje gjort noko feil, du visste berre ikkje! ❤️ 1
Marimma Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 (endret) Rent objektivt er fosteret utsatt for skadelig påvirkning av snus og litt alkohol i de kritiske utviklingsfasene for organdannelse i første trimester - så det er økt risiko for avvik knyttet til dette. Det kommer man ikke unna. Hjernen inntil du sluttet. MEN - du har sluttet nå, og det er alt du kan forvente av deg selv. Fra nå av har babyen din de beste betingelsene - du får ikke endret hva som skjedde før du visste. Om barnet får noen senvirkninger er umulig å vite, men uansett er det ikke noe du får gjort noe med. Det er kjipt, men du har gjort alt riktig nå! Endret 26. desember 2022 av Marimma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå