AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 Hvor ofte vasker dere pledd? Vasker dere ullpledd? Min samboer mener ullpledd burde vaskes to ganger i året, men behøver man å vaske ull? Jeg synes ikke det. Det blir ikke skittent nok til å vaskes ved å ha det over seg vel? Anonymkode: de585...df5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #2 Skrevet 24. desember 2022 Ja, jeg vasker dem. Teppene brukes gjerne om vi f.eks. er syke eller bare dasser i sofaen, og da syns jeg det er uhygienisk om de aldri blir vasket Anonymkode: 2fb3f...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #3 Skrevet 24. desember 2022 Vasker alt ca to ganger i året. Også ull. Rister og henger ut regelmessig utenom det. Man bruker jo pledd når man tar en blund, og særlig om vi er syke. De ligger gjerne i nærheten om man spiser i sofaen, man har de over fange mens man drikker kaffe eller et glass vin. Anonymkode: 1d73a...dc4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #4 Skrevet 24. desember 2022 Leste nylig denne og konkluderer med at jeg skal vaske pleddene mine oftere🥴 https://dinside.dagbladet.no/bolig/dette-vokser-i-ullpleddet-ditt/77861361 Anonymkode: 3ca57...62e
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #5 Skrevet 24. desember 2022 Ja, pleier å vaske de. Anonymkode: 2785e...4bb
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #6 Skrevet 24. desember 2022 Jeg lufter ullpleddene utendørs rett som det er, men vasker dem ikke. Tror jeg skal vaske pleddene minst en gang årlig heretter. Det skal sies at pleddene brukes veldig lite, aldri mot huden, og ytterst sjelden ved spising av noe som helst. Vi er to voksne og ingen barn i huset. Anonymkode: 712b1...1b7 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #7 Skrevet 24. desember 2022 Vasker svært sjelden ullpleddene, årevis mellom hver gang ved normal bruk. Men ser det selvfølgelig an. Er poden syk og kaster opp på pleddet eller svetter det ned, vaskes det selvfølgelig med en gang. Anonymkode: 8f476...d85
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #8 Skrevet 24. desember 2022 Ja man må vaske ull, hvis ikke vil det myldre av småkryp/parasitter som du ikke ser. Jeg har et Rørospledd jeg vasker 1-2 ganger i året, men ville vasket det oftere hvis flere brukte det. Veldig misforstått at ull ikke må vaskes. Det må det, men trengs ikke vaskes så ofte som annet. Anonymkode: 1c8a8...ffb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå