AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 Jeg skjønner ikke skattekortet mitt. Iflg skattekortet skal jeg ha en formue på 3 mill og det stemmer. Har gjeld på 1.4 mill på huset jeg bor i og det er alt lån jeg har. Eier eget hus og en prosentdel i sekundærbolig. Jeg går på AAP og i år har jeg hatt ca 340 000 brutto. Nå på skattekortet står det nesten 500 000 i forventet inntekt i 2023, dette er feil. Skal betale 95000 i renter, men det riktige tallet er rundt 65000 for 2023. Jeg må ringe Skatteetaten i romjula og få ordnet opp i dette. Kunne sikkert spurt familiemedlemmer, men jeg ønsker ikke at de skal se hvordan min økonomi er. Det er veldig mye feil med skattekortene som er sendt ut og det lå følges opp av enhver person. Anonymkode: c55dc...131
Dishwalla Skrevet 24. desember 2022 #2 Skrevet 24. desember 2022 Du trenger jo ikke ringe skatteetaten du justerer jo bare selv de tallene som ikke stemmer. Fort og enkelt gjort! 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #3 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke skattekortet mitt. Iflg skattekortet skal jeg ha en formue på 3 mill og det stemmer. Har gjeld på 1.4 mill på huset jeg bor i og det er alt lån jeg har. Eier eget hus og en prosentdel i sekundærbolig. Jeg går på AAP og i år har jeg hatt ca 340 000 brutto. Nå på skattekortet står det nesten 500 000 i forventet inntekt i 2023, dette er feil. Skal betale 95000 i renter, men det riktige tallet er rundt 65000 for 2023. Jeg må ringe Skatteetaten i romjula og få ordnet opp i dette. Kunne sikkert spurt familiemedlemmer, men jeg ønsker ikke at de skal se hvordan min økonomi er. Det er veldig mye feil med skattekortene som er sendt ut og det lå følges opp av enhver person. Anonymkode: c55dc...131 Ingen vits i å ringe Skatteetaten. Du logger deg bare inn på skatteetaten.no og endrer til riktige tall. Det er nok uansett det du får beskjed om å gjøre hvis du ringer, og Skatteetaten har hatt stor pågang etter at skattekortene ble sendt ut, så du kan fort bli sittende i telefonkø. Anonymkode: 2a1a7...77c
Million Skrevet 24. desember 2022 #4 Skrevet 24. desember 2022 (endret) Hvorfor i alle dager skal du ringe Skatteetaten? Du retter jo tallene selv på nett på Skatteetaten.no, logger deg inn der med bank id og fikser det på et par minutter. Massevis av mennesker opplever ekstremt store tallfeil i skattekortets estimerte tall i år. Hver og en må gå inn på nett og rette tallene så de blir riktige og riktig skatt beregnet. Les denne: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/feilopplysninger-pa-skattekortet-ma-vaere-en-datafeil/15373225/ Endret 24. desember 2022 av Million 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå