AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #1 Skrevet 24. desember 2022 Jeg tror jeg trenger å få høre at det ikke er noe håp her. Helt ut av det blå sier han at han vil avslutte forholdet. Dette etter at vi hadde kost oss, og jeg ante fred og ingen fare. Han begrunner det med at han ikke klarer å leve opp til egne forventninger og krav til seg selv som partner, og har dårlig samvittighet for at han ikke klarer å være den partneren han ønsker for meg. Han sier så at han har mer enn nok med seg selv å gjøre og trenger kun å fokusere på seg selv fremover, har ikke kapasitet eller overskudd til noen andre (vanskelig livssituasjon der han faktisk må få sortert i ting og gjøre endringer). Jeg prøver naturligvis å foreslå at vi har en pause for å rydde opp i egne liv før vi så kan finne tilbake til hverandre. Det vil han ikke, for da har han jo dette hengende over seg, samt at han ikke vil at jeg skal gå med håp og vente på ham. Samtidig sier han at han fortsatt er glad i meg, og at det ikke er noe jeg kunne ha gjort annerledes i forholdet. Jeg lurer jo på hvor glad han egentlig kan ha vært i meg om han så lett bare vil avslutte det med meg. Videre sier han at han ikke har hatt nær relasjon til noen, og at ingen egentlig kjenner ham, han tar alltid på seg en maske. Dette er forvirrende, for har han bare latt som om han har vært interessert og hatt følelser for meg? Jeg trodde han var genuin og emosjonelt tilgjengelig, men nå lurer jeg på om all omsorgen han viste meg enten var ren lovebombing eller tillært instrumentell atferd som for ham ikke betyr noen ting. Helt på slutten spurte jeg ham om hvorfor han måtte slå opp i jula… da sa han at vi kan jo bare sette forholdet på pause, og så møtes igjen etter ferien. Høres ikke dette ut som plaster på såret?? Uff, dette gjør så vondt. Jeg trodde virkelig at dette var en partner jeg kom til å dele livet mitt med, og nå må jeg bruke julen til å sørge over en fremtid som ikke blir noe av… Setter pris på alle innspill. Rist gjerne litt vett i meg, jeg er så farget av følelser nå. Anonymkode: a9ae7...b45 1 15
Japp Skrevet 24. desember 2022 #2 Skrevet 24. desember 2022 Først og fremst sender jeg over en stor klem til deg ❤️ Det kan kanskje virke som om det er gammelt gruff som ligger og ulmer hos kjæresten din. Kanskje han føler han må ordne seg selv før han kan være i et forhold igjen? 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #3 Skrevet 24. desember 2022 Ikke alle takler å være i et forhold. Han trenger å være fri for å senke skuldrene. Det er nok, som han sier, ikke deg som er problemet. Anonymkode: 7ab07...b75 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #4 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Helt på slutten spurte jeg ham om hvorfor han måtte slå opp i jula… da sa han at vi kan jo bare sette forholdet på pause, og så møtes igjen etter ferien. Høres ikke dette ut som plaster på såret?? Si nei til dette. Han kommer jo til å slå opp med deg etterpå uansett, I følge han selv, så hvorfor dra det ut? Du får ikke noen mindre smertefull jul av det. Anonymkode: c8998...756 9
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #5 Skrevet 24. desember 2022 Tusen takk for kommentarene, dere ❤️ AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Si nei til dette. Han kommer jo til å slå opp med deg etterpå uansett, I følge han selv, så hvorfor dra det ut? Du får ikke noen mindre smertefull jul av det. Anonymkode: c8998...756 Men hva hvis han innser at han savner meg og velger å ikke slå opp? (Jeg har allerede kommet i gang med å begynne å gi slipp mentalt, slettet noen bilder, blokkert/ begrenset ham på sosiale medier osv, men hva hvis…) -TS Anonymkode: a9ae7...b45
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #6 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for kommentarene, dere ❤️ Men hva hvis han innser at han savner meg og velger å ikke slå opp? (Jeg har allerede kommet i gang med å begynne å gi slipp mentalt, slettet noen bilder, blokkert/ begrenset ham på sosiale medier osv, men hva hvis…) -TS Anonymkode: a9ae7...b45 Hva hvis , skriver du. Jeg tenker gi slipp, han må finne seg selv. Du må ha noen som har funnet seg selv, ikke en som gjør deg usikker. Vet det ikke er lett. MEn det er lettere enn fjaset. Evt, vent, gråt, lur på hva som er galt med deg. Men det lover jeg er bortkastet tid, det er ingenting galt med deg. Vi er forskjellige. Vi trenger ikke uansett hva vi følrer bli i forhold som ikke er bra for oss. Anonymkode: c80f4...a8e 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #7 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hva hvis han innser at han savner meg og velger å ikke slå opp? (Jeg har allerede kommet i gang med å begynne å gi slipp mentalt, slettet noen bilder, blokkert/ begrenset ham på sosiale medier osv, men hva hvis…) -TS Anonymkode: a9ae7...b45 Da har det ingenting å si om dere har pause eller har slått opp, for da vil han bli sammen igjen. Pause er bare en feig måte han slår opp på, det fins ingen praktisk forskjell annet enn at du får mer vondt fordi du levde i håpet. Anonymkode: c8998...756 10
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #8 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Helt ut av det blå sier han at han vil avslutte forholdet. Dette etter at vi hadde kost oss, og jeg ante fred og ingen fare. Forøvrig en skikkelig drittsekk måte å slå opp på. Han har bestemt seg for å slå opp, så da passer han på å pule deg først for å få ut all sexen han kan til siste sekund. Du skal være glad du er kvitt han der, tenker jeg. Anonymkode: c8998...756 1 1 7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #9 Skrevet 24. desember 2022 Han er helt dust. Tipper at han sparer penger på julegaven du nå ikke får.. Anonymkode: 92094...9c5 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #10 Skrevet 24. desember 2022 "Det er ikke deg, det er meg" Bla bla bla Har vi ikke alle hørt den? Du lar ikke noen du er dødsforelsket i gå pga dårlig samvittighet, litt rot i livet ect Ikke kom det plutselig heller. Han har tenkt på det en stund. (Eller han har møtt ei anna og skal teste vannet der) Anonymkode: b6c32...805 9 7
Tussemor47 Skrevet 24. desember 2022 #11 Skrevet 24. desember 2022 Kjære deg TS❤️aller først en stor mega trøsteklem! Tro på det han sier, han er nok ufattelig gla i deg men sliter med å være den kjæresten han syns du fortjener, han ser dessverre ikke selv at du syns han er bra nok. Han kommer til å angre seg med tiden og tar nok mest sannsynlig kontakt med deg igjen når han kjenner seg klar. Jeg har vært igjennom det samme så ta gjerne kontakt på pm om du ønsker å snakke med meg❤️ han som gjorde dette mot meg tok kontakt etter 10 mnd og angrer… dét gjør han nok men jeg har gått videre uten han for jeg orker ikke tanken på å bli skjøvet unna når han får det vanskelig igjen og kanskje går fra meg helt ut av det blå igjen dessverre. Han var en fin fyr men ja.. han hadde nok med seg selv den gangen uansett hvor bra jeg fortalte han at han var for meg, han så det bare alt for sent. 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #12 Skrevet 24. desember 2022 Noen menn er så skada at tanken på å forholde seg til andre livet ut er utenkelig. De makter bare seg selv. Anonymkode: a43ac...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #13 Skrevet 24. desember 2022 Noen ganger så er det bare sånn. Jeg følte det også sånn da jeg gjorde det slutt med kjæresten min. Så jeg kan forsøke å forklare hva jeg mener om noe av de samme ytringene. Det er jo ikke en fasit, men ett perspektiv. Det med masken: det betyr ikke at jeg har bevisst løyet til deg, bare at jeg føler jeg ikke kan være meg selv med deg. Du har kommet med kritikk til hvem jeg er som person, sikkert rettmessig sådan. Likevel har det gradevis ført til at jeg føler jeg ikke kan være meg selv med deg og det er slitsomt. Det er ikke deg, det er meg: noen ganger så stemmer det faktisk. Jeg kan se at du er ett godt menneske og jeg skulle så veldig ønske at jeg fikk det til å fungere, men jeg har det ikke i meg. Jeg har prøvd og prøvd, likevel så får jeg det ikke til. Du fortjener noen som får det til, som kan være alt jeg ikke er og som elsker deg slik jeg ønsket jeg kunne. Jeg ville ikke hatt pause om jeg var deg. Du bør gå videre og ta han på ordet når han sier at han ikke har det godt med seg selv i ett forhold med deg. Det betyr ikke at det er noe i veien med deg, bare at forholdet ikke fungerer for begge to. Jeg sørger også over fremtiden som ikke ble, men jeg vet det var det rette valget likevel❤️ Anonymkode: 66370...402 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #14 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror jeg trenger å få høre at det ikke er noe håp her. Helt ut av det blå sier han at han vil avslutte forholdet. Dette etter at vi hadde kost oss, og jeg ante fred og ingen fare. Han begrunner det med at han ikke klarer å leve opp til egne forventninger og krav til seg selv som partner, og har dårlig samvittighet for at han ikke klarer å være den partneren han ønsker for meg. Han sier så at han har mer enn nok med seg selv å gjøre og trenger kun å fokusere på seg selv fremover, har ikke kapasitet eller overskudd til noen andre (vanskelig livssituasjon der han faktisk må få sortert i ting og gjøre endringer). Jeg prøver naturligvis å foreslå at vi har en pause for å rydde opp i egne liv før vi så kan finne tilbake til hverandre. Det vil han ikke, for da har han jo dette hengende over seg, samt at han ikke vil at jeg skal gå med håp og vente på ham. Samtidig sier han at han fortsatt er glad i meg, og at det ikke er noe jeg kunne ha gjort annerledes i forholdet. Jeg lurer jo på hvor glad han egentlig kan ha vært i meg om han så lett bare vil avslutte det med meg. Videre sier han at han ikke har hatt nær relasjon til noen, og at ingen egentlig kjenner ham, han tar alltid på seg en maske. Dette er forvirrende, for har han bare latt som om han har vært interessert og hatt følelser for meg? Jeg trodde han var genuin og emosjonelt tilgjengelig, men nå lurer jeg på om all omsorgen han viste meg enten var ren lovebombing eller tillært instrumentell atferd som for ham ikke betyr noen ting. Helt på slutten spurte jeg ham om hvorfor han måtte slå opp i jula… da sa han at vi kan jo bare sette forholdet på pause, og så møtes igjen etter ferien. Høres ikke dette ut som plaster på såret?? Uff, dette gjør så vondt. Jeg trodde virkelig at dette var en partner jeg kom til å dele livet mitt med, og nå må jeg bruke julen til å sørge over en fremtid som ikke blir noe av… Setter pris på alle innspill. Rist gjerne litt vett i meg, jeg er så farget av følelser nå. Anonymkode: a9ae7...b45 Det er hardt, men han er ferdig med deg og prøver bare å si det så du ikke blir for lei deg. Men samtidig så mye bedre enn om han bare forstatte forholdet når han vet at han ikke har de rette følelsene for deg. Kastet bort mer av tiden din. Han er (nesten) ærlig, har integritet nok til å avslutte forholdet i tide. Skjønner at du liker han, høres ut som en bra fyr. Men følelsene MÅ være der også, og når han ikke har de… sånn er det noen ganger. Mennesker er mennesker, vi kan ikke styre følelsene våre for andre. La han gå, gjør et rent og pent brudd, ingen avtaler om noe i fremtiden. Gå videre. Hardt, men nødvendig. Anonymkode: 51c0f...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #15 Skrevet 24. desember 2022 Hvor lenge var dere sammen? Og hvor gamle er dere? Først, trøsteklem på julaften ❤️ Så må jeg si.. dette kjente jeg dessverre meg selv igjen i. Jeg måtte gjøre det samme med min mann, for å finne meg selv. Han har nok tenkt på dette en stund? Beste råd jeg kan gi er at du faktisk slipper taket, fokuserer på deg selv og lar han være. ( Håpet kan ingen ta fra deg, men det er best du ikke viser eller sier noe) Det med at han har på en maske .. Hvordan har han vært som person? Ikke fått noen som helst hint av noe, siden du sier ut av det blå? Jeg viste nemlig med hele meg at jeg var meget ulykkelig da jeg hadde det slik. ( Mange merket det) Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse, derav hadde jeg også en maske, helt til jeg ikke klarte det lenger. Men det handlet faktisk om meg og ikke min mann, så det føltes grusomt å gjøre mot han. Han gav meg tid og flyttet ut, da det måtte for meg føles som "brudd" også med alt det innebar. Han tok med alle sine ting osv. Og jeg elsket å være alene denne tiden. Han hatet det.. gråt... Var helt knust en stund, men så lot han meg snakke ut og få litt tid.. Og han skjønte at det var litt han også, han tok meg for gitt.. Men det var ikke mange månedene vi bodde hver for oss. Jeg fikk tiden til å deale med meg selv. Vi har det bedre enn noen gang. Men vi hadde jo også vært gift i lang tid både før og etter, vi er i 40 årene.. Aner ikke din og hans historie, men det har virkelig ikke vært noe negativt der? Anonymkode: 874cf...21f 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #16 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen menn er så skada at tanken på å forholde seg til andre livet ut er utenkelig. De makter bare seg selv. Anonymkode: a43ac...d7f Noen kvinner også. Anonymkode: c8fa8...b94
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #17 Skrevet 24. desember 2022 Hvis du vil ha han tilbake må du sette strek og gå videre med livet ditt. Ha det gøy med familie og venner og distraher deg selv. Det er ingenting mer tiltrekkende for en mann enn noe som er utilgjengelig, og han kommer løpende etter en måned, maks. Det verste du kan gjøre er å henge på han, håpe at det ordner seg, og nærmest trygle om at dere skal holde sammen. Det får han klaustrofobi av og vil vekk enda mer. Er du for tilgjengelig er du også lite interessant. Slik fungerer hjernen til menn. Sad but true. Anonymkode: d47fc...dbe 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #18 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen ganger så er det bare sånn. Jeg følte det også sånn da jeg gjorde det slutt med kjæresten min. Så jeg kan forsøke å forklare hva jeg mener om noe av de samme ytringene. Det er jo ikke en fasit, men ett perspektiv. Det med masken: det betyr ikke at jeg har bevisst løyet til deg, bare at jeg føler jeg ikke kan være meg selv med deg. Du har kommet med kritikk til hvem jeg er som person, sikkert rettmessig sådan. Likevel har det gradevis ført til at jeg føler jeg ikke kan være meg selv med deg og det er slitsomt. Det er ikke deg, det er meg: noen ganger så stemmer det faktisk. Jeg kan se at du er ett godt menneske og jeg skulle så veldig ønske at jeg fikk det til å fungere, men jeg har det ikke i meg. Jeg har prøvd og prøvd, likevel så får jeg det ikke til. Du fortjener noen som får det til, som kan være alt jeg ikke er og som elsker deg slik jeg ønsket jeg kunne. Jeg ville ikke hatt pause om jeg var deg. Du bør gå videre og ta han på ordet når han sier at han ikke har det godt med seg selv i ett forhold med deg. Det betyr ikke at det er noe i veien med deg, bare at forholdet ikke fungerer for begge to. Jeg sørger også over fremtiden som ikke ble, men jeg vet det var det rette valget likevel❤️ Anonymkode: 66370...402 Tusen takk for at du deler fra ditt perspektiv og hvordan å tolke hans ytringer. Han har sagt hele veien at han har følt at han kan være seg selv med meg. Skjuler ellers tanker og følelser fra alle andre, ikke nær relasjon til hverken familie eller venner. Han har sagt at han tar imot (konstruktiv) kritikk, vil forbedre seg etter kommentar fra andre, men jeg har aldri påpekt noe ved ham som jeg mener bør endres. Har vært fornøyd med alle sider han har valgt å vise meg og akseptert ham for den han er. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor lenge var dere sammen? Og hvor gamle er dere? Først, trøsteklem på julaften ❤️ Så må jeg si.. dette kjente jeg dessverre meg selv igjen i. Jeg måtte gjøre det samme med min mann, for å finne meg selv. Han har nok tenkt på dette en stund? Beste råd jeg kan gi er at du faktisk slipper taket, fokuserer på deg selv og lar han være. ( Håpet kan ingen ta fra deg, men det er best du ikke viser eller sier noe) Det med at han har på en maske .. Hvordan har han vært som person? Ikke fått noen som helst hint av noe, siden du sier ut av det blå? Jeg viste nemlig med hele meg at jeg var meget ulykkelig da jeg hadde det slik. ( Mange merket det) Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse, derav hadde jeg også en maske, helt til jeg ikke klarte det lenger. Men det handlet faktisk om meg og ikke min mann, så det føltes grusomt å gjøre mot han. Han gav meg tid og flyttet ut, da det måtte for meg føles som "brudd" også med alt det innebar. Han tok med alle sine ting osv. Og jeg elsket å være alene denne tiden. Han hatet det.. gråt... Var helt knust en stund, men så lot han meg snakke ut og få litt tid.. Og han skjønte at det var litt han også, han tok meg for gitt.. Men det var ikke mange månedene vi bodde hver for oss. Jeg fikk tiden til å deale med meg selv. Vi har det bedre enn noen gang. Men vi hadde jo også vært gift i lang tid både før og etter, vi er i 40 årene.. Aner ikke din og hans historie, men det har virkelig ikke vært noe negativt der? Anonymkode: 874cf...21f Takk for klemmen og for at du deler ❤️ Vi er voksne, men yngre enn dere. Vært sammen en stund (sikkert fortsatt i forelskelsesfasen), men ikke noe forlovelse eller barn i bildet. Han har nok tenkt på det den siste mnd, om ikke lenger. For 1-2 mnd siden ble det merkbart at han ble deprimert, har søkt jobber og ikke fått napp, isolert seg sosialt, helt uten struktur i hverdagen. Som partner har han vært omsorgsfull og ivaretagende, så når vi har vært fysisk sammen (ev over tlf) så har jeg ikke merket depressiviteten. Han har vært helt tilstede med meg, fremstod som en forelsket kar. Overøst meg med kjærlighet, men det er nå jeg lurer på om alt var lovebombing, og ikke bare en forelsket kar som jeg tolket det som. Det har vært gaver og praktisk hjelp, han har vært tilgjengelig og tilstede hele tiden, og så har han fulgt meg til diverse avtaler fordi han ikke ønsker at jeg skal gå alene noen steder. Jeg kunne ikke merke at han var ulykkelig, slik de rundt deg merket at du var det. Hans maske har han holdt oppe hele livet, og han har ikke oppsøkt hjelp, så han har ingen diagnose. Anonymkode: a9ae7...b45 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #19 Skrevet 24. desember 2022 Tussemor47 skrev (9 timer siden): Kjære deg TS❤️aller først en stor mega trøsteklem! Tro på det han sier, han er nok ufattelig gla i deg men sliter med å være den kjæresten han syns du fortjener, han ser dessverre ikke selv at du syns han er bra nok. Han kommer til å angre seg med tiden og tar nok mest sannsynlig kontakt med deg igjen når han kjenner seg klar. Jeg har vært igjennom det samme så ta gjerne kontakt på pm om du ønsker å snakke med meg❤️ han som gjorde dette mot meg tok kontakt etter 10 mnd og angrer… dét gjør han nok men jeg har gått videre uten han for jeg orker ikke tanken på å bli skjøvet unna når han får det vanskelig igjen og kanskje går fra meg helt ut av det blå igjen dessverre. Han var en fin fyr men ja.. han hadde nok med seg selv den gangen uansett hvor bra jeg fortalte han at han var for meg, han så det bare alt for sent. Takk for klem og for at du stiller opp, juleklem tilbake ❤️ Jeg sender kanskje pm når jeg har kommet meg mer ut av "sutrehjørnet", akkurat nå marinerer jeg meg i typiske kjærlighetssorg-tanker og -følelser. Jeg har lyst til å sende ham mld, men har stolthet nok til å ikke være den første som skal ta kontakt. Håper at han angrer og tar kontakt før det har gått så mange mnd, men det er som du sier - vi fortjener ikke å gå gjennom en ny runde med å bli skjøvet unna når ting blir vanskelig. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er hardt, men han er ferdig med deg og prøver bare å si det så du ikke blir for lei deg. Men samtidig så mye bedre enn om han bare forstatte forholdet når han vet at han ikke har de rette følelsene for deg. Kastet bort mer av tiden din. Han er (nesten) ærlig, har integritet nok til å avslutte forholdet i tide. Skjønner at du liker han, høres ut som en bra fyr. Men følelsene MÅ være der også, og når han ikke har de… sånn er det noen ganger. Mennesker er mennesker, vi kan ikke styre følelsene våre for andre. La han gå, gjør et rent og pent brudd, ingen avtaler om noe i fremtiden. Gå videre. Hardt, men nødvendig. Anonymkode: 51c0f...2f2 Helt sant, bedre at han avsluttet det nå enn senere i løpet når forholdet blir enda mer seriøst og jeg blir enda mer tilknyttet ham. Samtidig har jeg vansker med å falle helt til ro med det, da han ved siste samtale sa at han fortsatt er glad i meg og fortsatt har følelser for meg. Men kanskje det bare var tøv, slik at jeg ikke skulle bli såret. AnonymBruker skrev (11 timer siden): "Det er ikke deg, det er meg" (...) Du lar ikke noen du er dødsforelsket i gå pga dårlig samvittighet, litt rot i livet ect Ikke kom det plutselig heller. Han har tenkt på det en stund. (Eller han har møtt ei anna og skal teste vannet der) Anonymkode: b6c32...805 Akkurat! Og det gjør vondt å innse at han kanskje ikke var så dødsforelsket som jeg trodde han var (ut fra alle hans handlinger, ikke kun ord, som jeg har skrevet om i kommentar rett over). - TS Anonymkode: a9ae7...b45
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #20 Skrevet 24. desember 2022 Hjelp så mange som skriver om min samboer her inne. Skulle nesten tro dere alle var sammen med han... Anonymkode: da9b7...76a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå