AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Noen som har fått innvilget svangerskapspenger? Har fødet prematurt to ganger, gravid med nr 3 og jobber i barnehage. Redd jeg ikke er kvalifisert. Anonymkode: 6c8e2...f92
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen som har fått innvilget svangerskapspenger? Har fødet prematurt to ganger, gravid med nr 3 og jobber i barnehage. Redd jeg ikke er kvalifisert. Anonymkode: 6c8e2...f92 Ja, fikk det. Jobber i barnehage, jordmor skrev i søknaden at det var pga stress og tunge løft , til fare for foster Ta det opp med jordmor du! Anonymkode: e0392...2f0
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Det skal jeg! Må bare komme litt lenger i svangerskapet først 🤪 er i uke 11 nå Anonymkode: 6c8e2...f92
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det skal jeg! Må bare komme litt lenger i svangerskapet først 🤪 er i uke 11 nå Anonymkode: 6c8e2...f92 Jeg ble sykemeldt fra uke 5 til 12 pga komplikasjoner og råd fra jordmødre på føden om å ta det med ro, og svangerskapspenger fra uke 12… ville ikke ventet med å ta kontakt med jordmor. Anonymkode: e0392...2f0
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #5 Skrevet 24. desember 2022 Kanskje jordmor er mitt håp… var hos fastlegen i midten av desember og fikk ikke mye sympati der.. å være sliten og sove dårlig var ikke grunnlag for sykemelding, og fikk beskjed om at snart får du ikke sove fordi du har en baby som holder deg våken om natten.., TS Anonymkode: 6c8e2...f92
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #6 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje jordmor er mitt håp… var hos fastlegen i midten av desember og fikk ikke mye sympati der.. å være sliten og sove dårlig var ikke grunnlag for sykemelding, og fikk beskjed om at snart får du ikke sove fordi du har en baby som holder deg våken om natten.., TS Anonymkode: 6c8e2...f92 Dra til jordmor… Jeg sov MYE bedre etter jeg fikk barnet , sleit skikkelig med søvnproblemer før og under svangerskapet var det bare grusomt lite søvn.. underskudd av søvn er ikke bra, å man kan ende opp både fysisk og psykisk syk av det🙄 Anonymkode: e0392...2f0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 Fysj for et svar fra legen din! Det å være trøtt som gravid er en heeeelt annen type trøtt. Det er jo en form for fatigue og utmattelse (uten at man en gang har gjort noe). Det å da bli møtt med basically «ta deg sammen, det blir verre når du får barn», hadde jeg tatt som «hvis ikke du klarer det nå, er du ikke egnet som mor». Kan være mine egne gravidhormoner spiller litt inn i tolkningen her, men det svaret hadde ikke hjulpet meg med å slappe med av iallfall🫠😂 Snakk med jordmor, og får du ikke forståelse der heller - bytt! Anonymkode: cfb96...0fc
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fysj for et svar fra legen din! Det å være trøtt som gravid er en heeeelt annen type trøtt. Det er jo en form for fatigue og utmattelse (uten at man en gang har gjort noe). Det å da bli møtt med basically «ta deg sammen, det blir verre når du får barn», hadde jeg tatt som «hvis ikke du klarer det nå, er du ikke egnet som mor». Kan være mine egne gravidhormoner spiller litt inn i tolkningen her, men det svaret hadde ikke hjulpet meg med å slappe med av iallfall🫠😂 Snakk med jordmor, og får du ikke forståelse der heller - bytt! Anonymkode: cfb96...0fc Ja, det var akkurat slik jeg følte det! Hun har barn selv, så hun burde vite hvordan det er 😕 TS Anonymkode: 6c8e2...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå