AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Er det bare jeg som erfarer det sånn? Anonymkode: 34671...691
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Det er to typer: De som aldri har interessert seg, og tenker ikke over det. Så er det de som aktivt må ut å fortelle at de ikke har SoMe, aldri har delt kjæresten, og at de som har SoMe har bekreftelsesbehov. (Og gjerne legge til at de selvfølgelig har ett veldig flott liv) Anonymkode: fa3dd...a75 4 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 23. desember 2022 Jeg opplever det som omvendt og arbeider i akademia. Ingen er så aktive som uføre og de uten utdanning osv. på sosiale medier… De som har et vellykket liv har ikke behov for å dele det med andre og få bekreftelse. Anonymkode: 00232...0f8 37 20
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 Motsatt. Folk som er veldig aktive på sosiale medier har lavere sosial status. Anonymkode: f16b4...203 25 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg opplever det som omvendt og arbeider i akademia. Ingen er så aktive som uføre og de uten utdanning osv. på sosiale medier… De som har et vellykket liv har ikke behov for å dele det med andre og få bekreftelse. Anonymkode: 00232...0f8 Helt enig. Jobber også i akademia. Deler kun fagartikler selv. De som deler alt mulig annet er i hovedsak uføre og arbeidsledige (de har vel tid til det..?) Anonymkode: 712f0...060 10 5
Helene1982 Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 Det er forskjell på å være aktiv og oppdatert. 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #10 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt enig. Jobber også i akademia. Deler kun fagartikler selv. De som deler alt mulig annet er i hovedsak uføre og arbeidsledige (de har vel tid til det..?) Anonymkode: 712f0...060 Jøsses, snakker om fordommer. Anonymkode: c5344...89e 9 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #11 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig. Jobber også i akademia. Deler kun fagartikler selv. De som deler alt mulig annet er i hovedsak uføre og arbeidsledige (de har vel tid til det..?) Anonymkode: 712f0...060 Men kvinneguiden har du tid til Anonymkode: fa3dd...a75 15
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #12 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg opplever det som omvendt og arbeider i akademia. Ingen er så aktive som uføre og de uten utdanning osv. på sosiale medier… De som har et vellykket liv har ikke behov for å dele det med andre og få bekreftelse. Anonymkode: 00232...0f8 Enig med deg (jobber også i akademia). Jeg har et par bekjentskaper (uføre og/eller lav utdanning) som legger ut i øst og vest om juletreet de har pyntet, ungene, middag, ukens outfit, trening, såret på venstre fot.. osv. Anonymkode: 7e3f2...a60 6 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #13 Skrevet 23. desember 2022 Tja, muligens. Jeg har aldri hatt noen sosiale medier, ikke FB, Twitter, Instagram, snap og hva det enn kalles og heter. Får ofte reaksjoner på det og folk tror jeg ikke har venner, kjæreste eller sosial IQ. Anonymkode: 98898...b76 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #14 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men kvinneguiden har du tid til Anonymkode: fa3dd...a75 Her er man anonym. Det er en sosial falitt å dele åpenlyst fjas på nett. Det lyser lavstatus Anonymkode: 7e3f2...a60 11 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #15 Skrevet 23. desember 2022 Mest aktive: folk med lavt utdanning som fagbrevyrker, livets harde skole, folk med stort ego og bekreftelsesbehov. Må bli sett mest mulig siden de ikke klarer oppnå noe annet enn å ta bilder av seg selv, barna sine eller stua si. Minst aktive: Folk som har et liv, krevende yrker, folk som brenner for noe og er aktive på fritida (men ikke fordi de skal ha noe å legge ut om på instagram). Anonymkode: 1b5eb...11d 13 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #16 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mest aktive: folk med lavt utdanning som fagbrevyrker, livets harde skole, folk med stort ego og bekreftelsesbehov. Må bli sett mest mulig siden de ikke klarer oppnå noe annet enn å ta bilder av seg selv, barna sine eller stua si. Minst aktive: Folk som har et liv, krevende yrker, folk som brenner for noe og er aktive på fritida (men ikke fordi de skal ha noe å legge ut om på instagram). Anonymkode: 1b5eb...11d Dette er min erfaring også. Med unntak av de som brenner for noe som faktisk krever litt markedsføring i sosiale medier. Jeg dømmer ingen, bare sier det 😛 Anonymkode: bfc72...f3b 3
Helene1982 Skrevet 23. desember 2022 #17 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med deg (jobber også i akademia). Jeg har et par bekjentskaper (uføre og/eller lav utdanning) som legger ut i øst og vest om juletreet de har pyntet, ungene, middag, ukens outfit, trening, såret på venstre fot.. osv. Anonymkode: 7e3f2...a60 Dere i akademiaklubben! Ha ha først og fremst, men også SoMe står for sosiale medier (jeg forklarer fordi enkelte av dere ikke forstår konseptet) Det er ikke ment som en en nyhetskanal. Kutt ut fagartikler umiddelbart. Det kan du dele på sider der det finnes folk med samme interesser som deg. SoMe er fritid. Det er underholdning, sosialisering med venner og bekjente. Jeg deler ekstremt lite selv, men jeg kjenner verktøyene slik at jeg kan følge med på trendene og folka mine, skjule de som ikke interesserer meg og jobbe med algoritmene (fagartikkel-dame/mannen hadde blitt satt på "begrens innhold", da jeg tar det for gitt at du er kjedelig som sier at du jobber i akademika, som høres litt snork ut for meg) 7 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #18 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Helt enig. Jobber også i akademia. Deler kun fagartikler selv. De som deler alt mulig annet er i hovedsak uføre og arbeidsledige (de har vel tid til det..?) Anonymkode: 712f0...060 Det du er venner med på Face, er de virkelig interessert i fagartikler? Folk som poster mye jobb-stuff på Face, det klarer jeg ikke. Anonymkode: 34671...691 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #19 Skrevet 23. desember 2022 Nja… I min krok av instagram er det vakre bilder av pene hjem, storbyferier og middelklasseliv med med godt betalte jobber. Har ikke Snapchat lengre men der var det mer harry; Leos lekeland og campingplass mens man filmet seg selv med filter og la ut om den siste sykemeldingen. Anonymkode: 69819...169 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #20 Skrevet 23. desember 2022 Jeg bruker SoMe som plattform for min bedrift. Det er en enkel og gratis måte å markedsføre seg på. Jeg deler 9 av 10 tung som er jobb. Kanskje et og annet av hverdagens private. Syns det er blytungt! Det krever mye å finne ting som er relevant og fengende å legge ut. Hadde det ikke vært for at det er en genial måte å nå ut til mennesker hadde jeg aldri brukt det SÅ mye! Og jeg føler heller ikke behovet av å dele de andre sidene av livet. Så jeg kan se for meg at ensomme mennesker har sin måte å danne et nettverk på. Nå ut til noen og få "noe" tilbake. Og ensomme mennesker finnes overalt. De med familie og jobb, de som lever alene osv SoMe gir et direkte dopamin og momentant bekreftelse. Og motsatt selvfølgelig. Det tar jo knekken på selvfølelsen til mennesker også. Så jeg tror det er en blanding av hvem som bruker det til å dele rubbel og bit. At det handler mest om selvfølelsen enn om status. Anonymkode: 488c5...f87 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå