*blueberry* Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Mitt nyttårsforsett for 2023 er å gå mer på kulturarrangementer som teater, konserter, stand up og lignende. Nå blir jo dette som regel sammen med andre, men også noen ganger alene. Sistnevnte blir nyårets utfordring og jeg lurer mest på om det er andre som pleier å gå på slike ting alene, for jeg er litt redd for å stikke meg ut. Går dere alene på forestillinger, eller synes du det er rart? 6 2 2
Topsi Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Jeg synes det er rart, men synes det er tøft av dem son tør 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 Om jeg ikke har noen å gå sammen med går jeg alene på kino, konserter og teater. Jeg vil jo få med meg ting jeg liker. Det eneste negative er at man ikke har noen å snakke med om det etterpå og at det ofte er rett hjem når det er over. Kunne tenkt meg å dratt sammen med noen for så å ta noen øl ute et sted etterpå f.eks. Jeg kan kanskje føle meg litt alene innimellom, men ikke så at det er et hinder for at jeg drar. Det er nok flere der enn meg som også er der alene tenker jeg. Anonymkode: 2f252...4af 9
*blueberry* Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Om jeg ikke har noen å gå sammen med går jeg alene på kino, konserter og teater. Jeg vil jo få med meg ting jeg liker. Det eneste negative er at man ikke har noen å snakke med om det etterpå og at det ofte er rett hjem når det er over. Kunne tenkt meg å dratt sammen med noen for så å ta noen øl ute et sted etterpå f.eks. Jeg kan kanskje føle meg litt alene innimellom, men ikke så at det er et hinder for at jeg drar. Det er nok flere der enn meg som også er der alene tenker jeg. Anonymkode: 2f252...4af Det er jo dette jeg tenker på også for det er ikke så mange av mine nærmeste som er like glad i kultur som meg. Jeg har bestilt meg alenebillett på stand up og det er litt skumlere enn konsert, men krysser fingrene for at det er like greit å le alene 🤞🏻. 3
Vandelay Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 (endret) Har gjort det før og synes ikke det er rart. Kos deg! Endret 23. desember 2022 av Sultan 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 *blueberry* skrev (1 time siden): Mitt nyttårsforsett for 2023 er å gå mer på kulturarrangementer som teater, konserter, stand up og lignende. Nå blir jo dette som regel sammen med andre, men også noen ganger alene. Sistnevnte blir nyårets utfordring og jeg lurer mest på om det er andre som pleier å gå på slike ting alene, for jeg er litt redd for å stikke meg ut. Går dere alene på forestillinger, eller synes du det er rart? Samme her. Mannen er ikke interessert i å gjøre noe sammen med meg, så jeg komme til å dra å finne på forskjellige ting alene 😊 Anonymkode: 9bcdf...d13 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 Jeg går alene på kino, stand up og teater støtt og stadig. Har så sterk angst at jeg blir stresset av å forholde meg til andre mennesker når jeg er ute blant folk. Så det er lettere for meg å gå alene. Koselig å gå med andre også, ikke misforstå, men det er slitsomt og krever mye energi. Det er mange som går alene og ingen bryr seg om at noen går alene. Jeg har fått et par smil, og har slått av en prat med side mannen et par ganger, men ellers så er det ingen blikk. Så dra alene og kos deg! Det er jo ikke noe problem i det hele tatt. Første gangen er litt skummel, fordi man er oppfostret med at man må være to, men etter det så går det helt fint. Anonymkode: 7d69f...4f2 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 Jeg har alltid gått alene på ting, for det er ting jeg vil se som andre ikke er interessert i. Konserter, teater og kino. Ingen legger merke til det, ser på deg eller noe sånt. Anonymkode: 0e987...d9b 3 2
*blueberry* Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #10 Skrevet 23. desember 2022 Tusen takk for fine svar ❤️ er jo vant med å gå alene på restaurant og slikt så håper dette blir like fint ✨. 2 1
*blueberry* Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #11 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Samme her. Mannen er ikke interessert i å gjøre noe sammen med meg, så jeg komme til å dra å finne på forskjellige ting alene 😊 Anonymkode: 9bcdf...d13 Jeg skjønner deg. Min mann har takket ja til å bli med på en teaterforestilling, men norsk humor blir for kleint for han så der ble det alenebillett 🤭. 1
Sententia Skrevet 23. desember 2022 #12 Skrevet 23. desember 2022 Jeg har vært alene på kino, men ikke konserter og andre arrangement. Men det burde jeg jo absolutt gjøre mer Den ene gangen på kino, var jeg på en komedie jeg lo meg halvt ihjel av. Farlig befriende å sitte der alene i mørket og gapskratte. 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #13 Skrevet 23. desember 2022 Jeg var på konsert alene en gang. Tror ikke noen la merke til at jeg var alene. De kan jo ikke vite om jeg er der sammen med den som sitter ved siden av meg Anonymkode: d126e...7ff 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #14 Skrevet 24. desember 2022 Jeg går som regel alene på ting jeg ikke klarer å få med meg andre på. Kino og konsert opplever jeg som helt problemfritt, og jeg tror ingen synes dette er rart. På teater og opera føles det annerledes fordi det er pause i midten og det er liksom litt mer høykulturelt så jeg føler stigma er sterkere der. Anonymkode: 13fe8...ed2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #15 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg går som regel alene på ting jeg ikke klarer å få med meg andre på. Kino og konsert opplever jeg som helt problemfritt, og jeg tror ingen synes dette er rart. På teater og opera føles det annerledes fordi det er pause i midten og det er liksom litt mer høykulturelt så jeg føler stigma er sterkere der. Anonymkode: 13fe8...ed2 Er ikke noe problem i pausen da. Ingen som vet om den du er med er i baren å kjøper seg drikke, er på do, ute å røyker etc. Spesielt på teater. Noen går ute i foajéen, noen sitter i salen i pausen, uavhengig av om man er sammen med noen eller ikke. Ser mange som sitter igjen i salen mens de dem er med er ute et annet sted hele pausen. Er du bekymret for å bli oppdaget så er det jo bare å gå å kjøpe deg drikke, gå ut å lufte deg eller gå på do. Folk følger ikke med på deg så mye som du tror. Så gå alene, selv når det er pause i midten av showet, ikke noe problem i det hele tatt. Anonymkode: 7d69f...4f2 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #16 Skrevet 24. desember 2022 Er så sjeldent jeg og mine venner har fri eller tid samtidig, at fremfor å sitte inne når det skjer noe spennende, så drar jeg ut! Tiden går fort og plutselig må man være hjemme med barn 24/7. Koser meg på cafe, teater, kunstutstillinger, foredrag, konserter og lignende. Tror det er lettere i store byer enn små. Pynt deg og gå med rak rygg. Anonymkode: 74adb...122 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #17 Skrevet 24. desember 2022 Kino, utstillinger, museum, foredrag kan jeg godt gå på alene, men teater, konserter og andre forestillinger går jeg helst på med andre. Men hvis der cae noe jeg absolutt ville se så hadde jeg gått alene hvis det ikke var mulig å få med noen. Anonymkode: 9ad07...656 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #18 Skrevet 24. desember 2022 Hva er rart med det? Synes nesten synd på de som alltid må ta ringerunden når det er noe de vil se, så forsvinner de beste billettene eller alle mens de prøver å finne noen å gå med som kan samtidig som dem. Kjenner flere som ikke får sett ting i det hele tatt fordi det er utenkelig for dem å gå alene. Anonymkode: 5e732...18f 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 Jeg går på kino, teater og konserter alene. Og har gjort det i mange år. Det er ekstremt få som reagerer på det på arrangemetnet. Og legger merke til flere som er på arrngementer alene. Du går fort glipp av mye fine opplevelser ved å måtte ha med en person alltid. Så hopp i det. Om du synes det er potensielt ekstremt ubehagelig, så får du deg et sete som er lett å forlate salen fra uten å lage mye styr. Anonymkode: c5e62...612 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 Det skal jeg prøve på også! Har lært at man kan ikke være avhengig av venner som støttekontakter til alt man har lyst til, så man må få ut fingern og dra alene om man skal få oppleve sånne ting 😊 Anonymkode: 1658f...863 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå