AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #1 Skrevet 23. desember 2022 Far til sønnen min nekter å la med snakke med sønnen på julaften. Jeg kjenner dette er ordentlig sårt. Det er far sin tur til å ha jul i år. Hvert år sønnen er hos meg får jeg mange meldinger fra far om sønnen vil snakke eller han kan ringe han. Jeg har da spurt sønnen og han sier ja, men ikke nå. Ender alltid opp med en kort samtale for å ønske pappa god jul. Nå sier far at han vil ikke gjøre det samme, da tiden de har sammen skal ikke jeg forstyrre. Jeg synes det er helt ok om sønnen ikke vil eller ønsker å snakke. Forståelig nok kan det være en travel dag. Men hadde satt pris på at far stilte han spørsmålet eller la frem at det er mulig om sønnen ønsker det i løpet av dagen. Er jeg helt urimelig? Bare noen korte ord med barnet som ikke er her hos meg? Ønske god jul og at jeg gleder meg til å feire jul når du kommer tilbake. Kos deg masse videre i kveld. Hva om sønnen vil, men far nekter? Er det han sier at han kommer til å gjøre. Har gjort det tidligere også under normalt samvær. Anonymkode: cee9e...085 5
saltyliquorice Skrevet 23. desember 2022 #2 Skrevet 23. desember 2022 Jeg har ikke barn, men dette syns jeg var spesielt av far. 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #3 Skrevet 23. desember 2022 Hva er alder på barnet? Tenker at det er stor forskjell på et barn på 3, og et barn på 10. Anonymkode: a1434...7a5 2
Gjest kruspersilletaco Skrevet 23. desember 2022 #4 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Far til sønnen min nekter å la med snakke med sønnen på julaften. Jeg kjenner dette er ordentlig sårt. Det er far sin tur til å ha jul i år. Hvert år sønnen er hos meg får jeg mange meldinger fra far om sønnen vil snakke eller han kan ringe han. Jeg har da spurt sønnen og han sier ja, men ikke nå. Ender alltid opp med en kort samtale for å ønske pappa god jul. Nå sier far at han vil ikke gjøre det samme, da tiden de har sammen skal ikke jeg forstyrre. Jeg synes det er helt ok om sønnen ikke vil eller ønsker å snakke. Forståelig nok kan det være en travel dag. Men hadde satt pris på at far stilte han spørsmålet eller la frem at det er mulig om sønnen ønsker det i løpet av dagen. Er jeg helt urimelig? Bare noen korte ord med barnet som ikke er her hos meg? Ønske god jul og at jeg gleder meg til å feire jul når du kommer tilbake. Kos deg masse videre i kveld. Hva om sønnen vil, men far nekter? Er det han sier at han kommer til å gjøre. Har gjort det tidligere også under normalt samvær. Anonymkode: cee9e...085 Send en melding at i så fall setter han nå standarden for hvordan julaften blir neste år - ingen telefon til ham fra barnet..
Lorieen Skrevet 23. desember 2022 #5 Skrevet 23. desember 2022 kruspersilletaco skrev (1 minutt siden): Send en melding at i så fall setter han nå standarden for hvordan julaften blir neste år - ingen telefon til ham fra barnet.. Ikke gå i denne fella. When he goes low, you go high. Vær en raus forelder. Barnet ditt kommer til å huske som voksen hvem av dere som satte hans behov foran sine egne. 11 4 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #6 Skrevet 23. desember 2022 kruspersilletaco skrev (6 minutter siden): Send en melding at i så fall setter han nå standarden for hvordan julaften blir neste år - ingen telefon til ham fra barnet.. Ikke følg dette rådet. Der vil føre til et høyere konfliktnivå og det er vel ikke ønskelig. Det er veldig trist å lese, ts. Det er dessverre foreldre som bruker barna som et våpen etter et brudd, uten å skjønne de også sårer barnet. Jeg håper han tar til fornuft. Du kan sende de en melding i morgen Der du håper de har en fin julaften, og be han hilse god jul fra deg. Er det noen sosiale antenner bekrefter han hvertfall at han hilser fra deg. Anonymkode: 16bf7...31e 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #7 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva er alder på barnet? Tenker at det er stor forskjell på et barn på 3, og et barn på 10. Anonymkode: a1434...7a5 Han er 5 år. Ts Anonymkode: cee9e...085
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #8 Skrevet 23. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke følg dette rådet. Der vil føre til et høyere konfliktnivå og det er vel ikke ønskelig. Det er veldig trist å lese, ts. Det er dessverre foreldre som bruker barna som et våpen etter et brudd, uten å skjønne de også sårer barnet. Jeg håper han tar til fornuft. Du kan sende de en melding i morgen Der du håper de har en fin julaften, og be han hilse god jul fra deg. Er det noen sosiale antenner bekrefter han hvertfall at han hilser fra deg. Anonymkode: 16bf7...31e Har ikke tenkt til det. Om sønnen ønsker å snakke med pappa uansett når får han lov til det. Han skal aldri føle på at jeg står i veien for det. Jeg og far kan ha så mye uenigheter vi vil, men det skal ikke gå utover sønnen vår at man er uenig. Dessverre virker det som det kun er jeg som kan sette det til side i de viktige stundene. Jeg skal absolutt sende en melding og hvertfall gjøre et forsøk. Kommer aldri til å slutte med det, selvom far ikke gjør noe eller ikke lar meg snakke med han. Jeg håper også han sier at han skal hilse fra mamma, det er hvertfall noe. Ts Anonymkode: cee9e...085 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #9 Skrevet 23. desember 2022 Dere bør kunne bli enige om et tidspunkt for ringing, f.eks. like før leggetid. For å si god natt. Da må dere begge gjøre det samme når barnet er hos den andre. Veldig viktig at dere begge er innstilt på å vise barnet at dere har det bra. Ikke la barnet føle skyld og synes synd på mor. Legg mest vekt på at du er glad for at barnet har det fint hos far. Minst på at du savner barnet. Moren til mine barn mener at hun kan ringe barna når som helst. Når barna er opptatt med venner eller lek, og ikke vil snakke i telefonen, så tror hun at det er jeg som nekter barna. Hun er rasende når barna senere ringer henne opp, og spør dem om det er jeg som nekter dem. Dette er selvfølgelig ikke greit for barna, men mor har aldri forstått det. Anonymkode: 65922...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #10 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Far til sønnen min nekter å la med snakke med sønnen på julaften. Jeg kjenner dette er ordentlig sårt. Det er far sin tur til å ha jul i år. Hvert år sønnen er hos meg får jeg mange meldinger fra far om sønnen vil snakke eller han kan ringe han. Jeg har da spurt sønnen og han sier ja, men ikke nå. Ender alltid opp med en kort samtale for å ønske pappa god jul. Nå sier far at han vil ikke gjøre det samme, da tiden de har sammen skal ikke jeg forstyrre. Jeg synes det er helt ok om sønnen ikke vil eller ønsker å snakke. Forståelig nok kan det være en travel dag. Men hadde satt pris på at far stilte han spørsmålet eller la frem at det er mulig om sønnen ønsker det i løpet av dagen. Er jeg helt urimelig? Bare noen korte ord med barnet som ikke er her hos meg? Ønske god jul og at jeg gleder meg til å feire jul når du kommer tilbake. Kos deg masse videre i kveld. Hva om sønnen vil, men far nekter? Er det han sier at han kommer til å gjøre. Har gjort det tidligere også under normalt samvær. Anonymkode: cee9e...085 Jeg har det på samme måte. Det skjer på bursdagen til barnet, julaften, 3 uker ferie hos pappa på sommeren. Den verste var da jeg avtalte med barnet at jeg skulle ringe på 3årsdagen. Jeg gjorde det, men faren nektet å svare på telefonen. Jeg fikk en kort melding etter barnet var lagt. Jeg gråt i flere uker av det. Far fremstilte det som at jeg ikke hadde ringt for barnet. Etter at yngste barnet mitt ble født så var jeg sengeliggende på sykehuset i flere uker. Jeg forsøkte å ringe flere ganger, men faren til eldste tok ikke telefonen da heller. Når jeg var hjemme igjen og barnet kom til meg så fikk jeg vite noe grusomt. Far hadde fortalt barnet at mamma var for opptatt med sin nye baby og hadde ikke tid til eldste. Slik har vi hatt det i 4 år nå.. det er jævelig hele tiden, men jeg får ikke gjort noe med det. 7 runder på fvk til ingen nytte. Anonymkode: f2f05...a4e 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #11 Skrevet 24. desember 2022 Tenker at far bør la barnet få ringe om barnet spør. Visst ikke er det helt greit å la vær å spør. Barn regulerer ofte selv om de ønsker å prate med mor eller far i tlf når de er hos den andre. Kan være de ikke vil fordi de er opptatt, men like gjerne for å beskytte seg selv for å unngå å få savn etter den forelderen de ikke er hos. Når voksne spør om de vil ringe kan noen føle dårlig samvittighet om de ikke vil. Når det er sagt er det bra om barna i forkant vet at de kan ringe, så slipper de voksne og spør dem hver gang. Anonymkode: b5094...d85 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #12 Skrevet 24. desember 2022 Lorieen skrev (12 timer siden): Ikke gå i denne fella. When he goes low, you go high. Vær en raus forelder. Barnet ditt kommer til å huske som voksen hvem av dere som satte hans behov foran sine egne. Dette ❤️ Jeg svelger mange kameler i samarbeidet med min eks, men gjør det i tro på at det er best for barna ❤️ Anonymkode: 0fb23...de4 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #13 Skrevet 24. desember 2022 kruspersilletaco skrev (14 timer siden): Send en melding at i så fall setter han nå standarden for hvordan julaften blir neste år - ingen telefon til ham fra barnet.. Synes du virkelig et barn skal brukes som brikke mellom foreldrene? Anonymkode: eebd6...5e9
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #14 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Far til sønnen min nekter å la med snakke med sønnen på julaften. Jeg kjenner dette er ordentlig sårt. Det er far sin tur til å ha jul i år. Hvert år sønnen er hos meg får jeg mange meldinger fra far om sønnen vil snakke eller han kan ringe han. Jeg har da spurt sønnen og han sier ja, men ikke nå. Ender alltid opp med en kort samtale for å ønske pappa god jul. Nå sier far at han vil ikke gjøre det samme, da tiden de har sammen skal ikke jeg forstyrre. Jeg synes det er helt ok om sønnen ikke vil eller ønsker å snakke. Forståelig nok kan det være en travel dag. Men hadde satt pris på at far stilte han spørsmålet eller la frem at det er mulig om sønnen ønsker det i løpet av dagen. Er jeg helt urimelig? Bare noen korte ord med barnet som ikke er her hos meg? Ønske god jul og at jeg gleder meg til å feire jul når du kommer tilbake. Kos deg masse videre i kveld. Hva om sønnen vil, men far nekter? Er det han sier at han kommer til å gjøre. Har gjort det tidligere også under normalt samvær. Anonymkode: cee9e...085 hvorfor har du egentlig behov for og snakke med barnet når han er hos far? skjønner far godt jeg, her er jeg og far enig om at de ikke skal ringe meg eller han når de er hos den andre foreldren ,da de ofte vil til dn andre da Anonymkode: ec02f...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå