Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått julesokk siden jeg var liten og er i tvil om det er julaften eller 1 dag som er vanlig å få den? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke hele poenget å få den om morgenen julaften som en "ventegave"? 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Gjest Vetatjegikkevet
Skrevet

Har alltid fått julaften morgen. Det vil si, til jeg ble for gammel sånn rundt 30 🤪

Det har pleid å være klementin, litt snop og 1-2 julehefter. Akkurat det som trengs for å holde et barn stille og fornøyd til de voksne også er klare for å stå opp.

Skrevet

Nissen drar rundt natt til julaften og deler ut, så den kan åpnes julaften morgen 🙂

Anonymkode: 8570b...0ff

• Liker 1
Skrevet

På morgenen julaften 

Anonymkode: fd598...d2d

• Liker 1
Skrevet

I Norge er det vel julaften morgen, men alle land som feirer på juledagen og ikke julaften  har morgenen første dag. 

Anonymkode: 6a825...ce0

Skrevet

Jeg er vant med første juledag fra jeg var liten. Gjør det samme med mine barn, er så mye snop og gaver og overraskelser på julaften at sokken for vår del kommer mest til sin rett dagen etter. 

Skrevet

Nissen kjem om natt til den 24… så åpner barna sokken på morgonen 😊 husk å sette ut grøt eller kjeks til nissen så han blir ekstra fornøyd 😂

Anonymkode: 99599...946

Skrevet
Cecilie82 skrev (1 time siden):

Har ikke fått julesokk siden jeg var liten og er i tvil om det er julaften eller 1 dag som er vanlig å få den? 

*julestrømpe

Anonymkode: ba986...d73

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi fikk den morgenen 01.juledag. Da hang den på soveromsdøren vår når vi våknet.

Anonymkode: 881a3...cd2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

*julestrømpe

Anonymkode: ba986...d73

Det kommer an på hvor man er fra. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

1.juledag!!!

Anonymkode: 520b8...c47

• Liker 1
Skrevet

Julaften om morgenen. 

Anonymkode: 5c711...fbf

• Liker 2
Skrevet

Husker når jeg kjente på den i halvmørket og i halvsøvnet natt til julaften, etter at "nissen" hadde lagt den på rommet mitt når jeg "sov" 😄🎄 Jul brukte å være så spennede og sansen så mye mer skjerpet og tilstede i det som var. Nå går tiden fort å julestrømp er ikke like morsomt, ja får det fremdeles og nærmer meg 30. "Nissen" har sluttet å late som da, å jeg sluttet å late som jeg sover

• Hjerte 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nissen kjem om natt til den 24… så åpner barna sokken på morgonen 😊 husk å sette ut grøt eller kjeks til nissen så han blir ekstra fornøyd 😂

Anonymkode: 99599...946

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nissen drar rundt natt til julaften og deler ut, så den kan åpnes julaften morgen 🙂

Anonymkode: 8570b...0ff

Donald Trump ville ha sagt at dette er fake news.

Nissen burde komme natt til 25. desember, men reinsdyrene er ganske raske, så han kommer om kvelden 24. i stedet.

Men ikke natten til den 24. - mulig det er slik i England, men ikke her i Norge; det er viktig å ta vare på tradisjoner, og tradisjonen er at "aften" betyr kvelden før selve festdagen.

Anonymkode: 969cd...655

Skrevet

Da jeg var barn fikk vi julestrømpen for å ha snop å kose oss med på julaften og i romjula. 

Anonymkode: 5c10d...98c

Skrevet

Julaften 

Anonymkode: 3a05c...b3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Donald Trump ville ha sagt at dette er fake news.

Nissen burde komme natt til 25. desember, men reinsdyrene er ganske raske, så han kommer om kvelden 24. i stedet.

Men ikke natten til den 24. - mulig det er slik i England, men ikke her i Norge; det er viktig å ta vare på tradisjoner, og tradisjonen er at "aften" betyr kvelden før selve festdagen.

Anonymkode: 969cd...655

Det er ikke slik i England 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...